YTBACK, alright!!!

0465
200811

*baca tajuk di atas macam lagu Everybody (BSB)*


Bismillahhirrahmannirahim…

Kata lafaz aku mulakan
Bila mana, satu rasa datang kembali kepadaku
Dan aku telah mengikut rasa itu
Untuk kembali menulis di alam maya ini

Kadang2, dunia realiti terlalu payah
Payah menimbulkan lelah
Lelah menyebabkan ia terasa pahit
Dan kepahitan itu, bila tak diluahkan akan membawa mati!

Sebetulnya, lepas tutup YT dulu, memang aku nak kurangkan kebergantungan kepada blog
Aku rasakan aku perlu lebih banyak tumpukan pada realiti aku, tanpa banyak terganggu dengan aktiviti sampingan ini
Ada juga membuka satu blog lain, dengan harapan tiada yang memerhati, sedikit berahsia dengan blog itu
Namun, suasananya tak sama…

Lantas, aku rasa aku perlu kembalikan YT
Namun dengan cara berbeza

Semua entry di YT dulu aku dah ‘import’ kan ke blog ini
Mula2, agak payah juga, sebab aku dah dekat 2 tahun berhenti blog di YT
*rasa lama sangat la pulaaak*
Dan ilmu aku sebagai blogger dalam mengeksport dan mengimport kembali blog sudah berkurang
Selamat ada kawan2 blogger yang masih ada untuk membantu
*u know who u r*

Aku tatau apa natijahnya aku kembali
*natijah? Haha*
Yang aku tahu, aku rasa ingin kembali

Aku tak mahu lagi konon2 nak wat target berapa banyak entri seminggu n so on
Bila aku rasa nak tulis, nak kongsi, aku akan tulis

Biarlah blog ni mengikut purpose yang aku nak buat sejak dulu
Ini support system aku

Entry mungkin berubah
Aku sudah berubah
Mungkin aku dah tak poyo lagi macam dulu
Mungkin term ‘blogger-hensem-kacak-bergaya’ akan digugurkan
Aku kata mungkin ya
Tak tahu lagi
Jangan berharap sangat... haha!

We’ll see where I can go from here…

For now,

YTBACK, alright!!!


:::YTBACK!!!:::

12 comments:

Hilman Nordin said...

"YTBACK alright!!!" ni bunyik dia macam lagu BSB dolu2 tu eh?

AK said...

yerp! u got it right! haha

khairul najmi yusof said...

yeah!!! terbukti kamal seorang blogger tegar.

AK said...

najmi - tegar tak tegar r... tgk la sekuat mana tegar kali ni...

aZwaN mUsLiM said...

yey!

yonna said...

macam yang aku cakap,
kita sama2 penah rasa zaman kegemilangan. perasaan tu tak comfort pun sebenarnya. tak seronok langsung kan? makin kekang otak untuk update blog bila half of diri kita yg jujur macam dah hilang. hanya update untuk kepentingan readers.

aku rasa poyo level ko mcm dah naik sikit since ko tengok video 247 lanjiou tu. bahahahaha!

welcome back YT! serius rindu template ni. rindu tentang entry2 dalam ni. rindu perasaan dlm blog ni :))

Anonymous said...

sila 'istiqamah' ye (haha pesan untuk diri sendiri jugak) =p

"makin kekang otak untuk update blog bila half of diri kita yg jujur macam dah hilang. hanya update untuk kepentingan readers." - kak yonna

yezzzaaa!

Anonymous said...

HAHAHA.. wah korang dah kembali ek...

Alamak, ni rasa nak buat comeback gak.. (konon le).

-Nonoi malas login

teddybvearhijo said...

yay! *tatau nak kata apa. sy bertapa di utan belantara mampir sepurnama(err, sebulan base sanskritnya apa? muakaka...)*

btw, salam makhlok ughuu. kamo udah di mesia kah?

*sori, betol2 lost connection kat sume2 sang tua.*

Hilman Nordin said...

teddybearhijo - yup. dah ada di msia. ^_^

AK said...

AZWAN - yay jugak!!!

YONNA - "makin kekang otak untuk update blog bila half of diri kita yg jujur macam dah hilang. hanya update untuk kepentingan readers." aku suka statement ko...
sori sket ek, ko yang kenalkan aku ngn 247 tuh... hahaha
tu la, aku pon rindukan kenangan di template ni... maleh nak ubah...

DIYA - yerp, istiqamah tuh y sush sket kan.. hahaha

NONOI - ni konon2 comeback la... tgk la apa y jdi pasni kan.. hahaha

TEDDY - haha... rindu betol komen dengan 'bahasa distort'ni...

TEDDY n HILMAN - glad this page can be 'JEJAK KASIH' for u two... haha

Rina said...

Salam..

Tau yg komen ni agak lambat, especially bila entry ni adalah pd 20 Ogos yg lalu, tp just wanna say, "Welcome Back Kamal!!!"

=)

Insya-Allah kalau ada masa, mesti akan nyinggah di sini.. ;)

Keep it up yeah!