Marah

0457
021110

Aku tak suka marah
Aku tak tahu apa best sangat kalu marah
Aku tahu, tiada apa2 yang baik terhasil dari marah
Jadi aku benci marah

Namun, aku tetap manusia
Marah itu satu putaran
Kadang2 aku marah
Kadang2 aku di marah

Yang aku perasan, aku kalau marah akan keliru
Aku tak tahu nak marah kepada siapa

Walau aku tahu si polan si polan ni yang buat aku marah, aku tetap keliru
Keliru samada nak teruskan marah pada dia
Atau cuba memahami situasinya mengapa dia berbuat begitu

Dan kekeliruan aku kembali memakan diri, bila aku salahkan diri sendiri sebab marah
Mungkin benda itu terjadi atas sebab aku sendiri?
Apa yang boleh diperbaiki?
Apa yang boleh dibetulkan?

Point entri ini adalah untuk menyatakan yang aku akan keliru bila marah


:::YTBACK!!!:::

4 comments:

.:SeSwEeT LaVeNdEr :. said...

yer....aku juga keliru bila marah....mungkin sebba marah itu asalnye dari hasutan syaitan!~

khairul najmi yusof said...

lebih kurang aku jer kamal. aku pun selalu rasa nak marah tapi taktau nak marah kat sapa sampai kdg tu aku letak marah tu atas bahu aku. pada aku biar aku sakit dari aku sakitkan org lain. mungkin dgn cara tu buat aku tenang.

*kamal, penulisan ko terasa kematangannya.

Liza said...

kalau k liza marah, i will walk away. jln2 skit tenangkan perasaan, dan yg paling mujarab, terus berwudhu', Insyallah, redalah marah tu

dewihati said...

ak... jgn la marah2... nnti ko kliru... ko kiut bler x marah k.. huuuu!~