My Apology...

0124 – 7 September 2007


Sebab entry lepas, ramai yang ingat aku akan lambat update Yang Terdalam kan.

Well, you are partially correct, but most of the time it is not because I’m busy. Kalau dulu pun, busy macam mana pun, aku still ada masa untuk update blog kan.

Tah lah, kadang-kadang rasa update pun dengan berita gembira. Dengan kesengalan yang aku lakukan. Kadang-kadang yang aku ingin luahkan berita sedih, menderitanya perasaan kat dalam pun aku hold. Aku tak nak publishkan.

Once,someone told me, the blog is still a public place. Dan aku amik nasihat dia, agar aku tak luahkan semuanya kepada blog. Thanks to that person!

Lepas ni kalau aku jarang update, fahamilah, aku memang sedikit tak stabil.

Entry-entry gembira kebelakangan ni adalah aku yang cuba menutup fakta bahawa aku sememangnya tengah tak stabil. Maybe, aku perlukan rehat dari dunia blog ni kowt. Adakah aku penat?

Atau aku perlu tutup blog ini? Hurm. Tidak, terlalu banyak kenangan di sini.

Kadang-kadang aku pilih Yang Terdalam untuk meluah adalah untuk membiarkan perkara itu rest in peace di dunia maya.

Tapi, masalahnya, bila aku menulis dan orang yang mengenali mengetahui, mereka semakin bertanya tentang perkara-perkara yang aku tuliskan.

Kadang-kadang aku tak tahu nak jawab apa. Yang aku boleh buat hanyalah lakarkan senyuman yang biasanya tipu.

Entahlah, rasa bagus jugak macam dulu. Menulis je tanpa halangan. Tak kisah orang nak baca ke tak. Tak peduli semuanya, sehingga blog itu bernada sedih sahaja.

Sampai satu masa, rasa best lak bila ada orang komen, cuba buat entry-entry yang menarik untuk orang komen. Rasa best sebab hasil usaha kita dihargai.

Bila dah selesa, terberitahu pulak kepada orang di sekeliling. Harap diorang join the community. Harap diorang baca dengan pemahaman yang sama dengan yang mengenali di alam maya.

Itu tak berlaku. Dan kini, aku rasa semuanya macam tak bebas lagi.

Tah lah. Mungkin aku berperasaan macam ni, sebab aku memang tak stabil ketika ini.

Sebab apa? Susah nak cerita. Ada rahsia yang perlu disimpan.

Apapun, i must say, for the time being, i want to take rest from this blogging world. It is not the end, like I said to one of blogger, it is hard for a blogger to abandone his/her blog.

I will update, when I think it is appropriate, and I feel easy to do so.

For now, I need some time to sort things out.

My apology.


:::YTBACK!!!:::

11 comments:

FAIZUL said...

hahaah kamal..
take ur time okeh..
yaah it true it quite hard to blog if there someone closed to us know bout it...nad eventually end up with fake smile...

just take ut time...and to close yang terdalam is not an option okey..

hear from you soon...

AHMAD AMIRUL said...

Betul tu ,take your time ,cari idea baru ,maybe refresh sikit,new concept ke.
Tapi jangan berhenti langsung, setelah sekian lama ,tentu ada kawan-kawan blogger yg mengikuti perkembangan diri anda.Kasihan mereka.
Atleast 2-3 kali update pun OK.
Dari saya denagn ikhlas ni..

Joey said...

ambillah masa untuk berehat sepenuhnya....

i love to read your writing..nak tiru cam ko pun tak dapat

hehehe..nanti aku story my vacation...hehehe

kevin christ said...

aduh emosional nye entri ini.... xpe la lambat update... yang terdalam tu memang susah d ungkapkan... aku penah rasa, joey pun penah rasa... semua orang pernah rasa dan yang terdalam tu bukanlah cuma merujuk kepada benda sedih je... tapi gembira... so jangan tutup blog yek sayang.... nnt xde benda plak yang aku nak baca... ak da best...

Kurt Kuden said...

aiseh brooo... be tuff k~~ pong kat sini ok jee! die kuat semangat!

Irina said...

Salam..
Kamal, setuju ngan komen2 yg kat atas tu.. Take some time off, rehatkan otak + kepala, xyah risau sgt.. Blog ni ramai peminat.. Hehe.. So, jgn sesekali ko menutup Yang Terdalam, k.. =)
Paham apa yg ko rs, sbb tu wpun kte blogging, x semua benda yg kte luahkan. Mesti ada juga perkara yang 'biarlah rahsia'. Hehe..
Neway, have a good time. Dun worry bout your readers. I'll see you when u update kayh. Ahaks..

Take care ait..

teddybearhijo~ said...

pakcik, taleh2...
ne boleh benti bloging~! taleh...
eskim pon xkasik lagi...
hee...

taleh tutop, anti shayer nak bace ape?
anti shayer nak komen ape...
anti da tapat nak anto shout just: pakcik!

so taleh benti...
xpe2...
xupdet slalu pon xpe...
kite paham...
*ke nak men lawan2 blog sapa lagi manyak sawang? hee... jom la, me bet, urs lagi manyak anti... hehee...* [nak gak jadik keji!]

pakcik, jgn benti ya...
mmg susah, bila da start rase xbebas agi da...
xpe...
take ur time...
even da sawang tebal2 pon, me tetap kunjungi ini blog...
so, jgn bia sawang tebal sampe da ta nampak pakcik...
hee...

take care pakcik~!

(^^)"

aria ayumi said...

kamal, meh bisik kat kite ape mende yg uat kamal susah ati sgt tu. mcm payah bebeno nak bagitau. erm... as u told me, blogger susah nak tinggalkan dunia blog die. stay tune jelah ye. mende2 yg uat kamal down tu, try cite kat someone yg kamal pecaya. mmg kat blog ni tempat public, kite pun ase tak selesa nak luah itu ini kat blog.

zura lias said...

gambatte kamal..take ur time..after dh ready...berblog balik ek..n kite xleh nk cerite sume yg dlm lubuk ati kite dlm blog sbb publickan...so..mcm diya ckp..citer je kt someone u trust or pendam je dlm lubuk atie..tp kalo akak, akak suke conteng-conteng kertas..manyak lakarang..manyak ar serabut..hikss..

aZwaN mUsLiM said...

uh?
mcm nk je copy paste apa ko komen kt aku nye blog time nk brenti aritu
tp malas la, nk refresh balik p jenguk balik kt sana
hehe
it's ok, take ur time
bagi aku, update blog nih kalo ada something nk cite je
n from past experience, agak bahaya kalo rajin sgt updet blog nih
coz kadang2 kita tertulis wat we're not suppose to tell da public
n kita la kna tanggung akibatnya nanti
so, just relax, n take ur time

=)

Hilman Nordin said...

hey... jgn la wat mcm tuh.. nnt lg sket member kat dlm cyber ni.. stay here... if you need any help, tell me, ok?

uuh.. sory da lame x jenguk2 org pnye tmpat...