Masih Di Sini...

0389
19 May 2009

Di mana menghilang???
Kenapa tak update blog???
Update la blog, baru aku tahu perkembangan hidup ko sket...

Itu semua antara yang ku terima sejak akhir2 ini
Dari kawan realiti dan virtual, itu sudah cukup untuk menandakan yang YT semakin sepi...

Ya, aku akui
YT makin sepi
Hadirnya YT sebagai coretan hari2 yang aku lalui

Tapi apa nak dicoretkan, sekiranya tiada benda yang dilalui???
Hanya ulangan rutin harian yang tiada nilai untuk diblogkan

Ala, takkan la takde mende nak diceritakan...
Aku tengok ko ok je, kejayaan demi kejayaan

Yerp, kejayaan dan pencapaian melimpah ruah
Syukur ke hadrat Nya
Walau aku bukanlah hamba yang terbaik, namun rezekinya masih menyinggah kepada diri aku

Kejayaan itu semua menandakan aku serius bekerja
Bukanlah terlalu serius, let me rephrase
Maybe the right word is focus
Aku tahu masa bila aku boleh main2
Dan masa bila aku kene fokus

Aku senang membezakan antara rational dan emosional
Mungkin kerana aku sering membezakan, emosi tidak berkembang
Dan akhirnya, tiada cerita nak diceritakan

Jadi, kenapa update blog pulak hari ni???

Hari cuti2 Malaysia aku telah berubah, bila aku menerima satu panggilan dari UMP
Dari supervisor PSM aku
Kini aku menjadi RA untuk researchnya selama 2 atau 3 minggu sebelum aku LI pertengahan Jun nanti

Gaji biasa2 saja
Tapi dari tak buat apa, baik aku amik saja!
Lagipon, aku freelancer di area KL, sapa tak nak?
Ko round2 sekitar KL, minyak Lisa disponsor
Tak ke best tuh???

Erm, YT dah 3 tahun
Baru 3 tahun??? Aku rasa macam dah lama giler aku menulis di sini
Mungkin sebab terlalu banyak yang berlaku
Dan separuh darinya aku coretkan di sini
Mencipta warna warni di sini
Oh, bestnya hidup aku!

Kenapa tiada perayaan gilang gemilang ko tanya?
Mungkin YT dah berubah
Mungkin AKU dah berubah

Aku bukan lagi blogger yang dulu
Aku blogger yang kini

Aku (AK) : Ni siapa nama ni???
Adik aku, Hafiz (H): Ben...
AK: Ben???
H: Ye la... Ben 10!!!
AK: Aik... dulu nama Hafiz, kenapa sekarang Ben 10 pulak???
H: Yela... dulu Hafiz kecik... sekarang Hafiz besar... kene la tukar nama...

Ya, mungkin aku macam Hafiz
Masa telah mengubah aku...



:::YTBACK!!!:::

8 comments:

Princess Liyana said...

Slmt ulangthn yg ke 3.huhu truskn blogging ok!rezeki murah,bgusla dpt jd ra.haha drpd duk umah masak je.ahaks!

Liza said...

3 years?? Lama tu, and that's an achievement, good luck in entering the working life, I'm sure you'll do great!

:: Cikgu Wiween :: said...

YT makin sepi..tp kejambuan tuan YT tetap berseri2. muahahahahahaha

victoire said...

ape salahnye berubah..
bukak wiki tgk maksud kaizen.
changement vers le mieux.
changement to the better.
dengan kate lain, semakin maju.

erh ko intern katne nanti? ngan komp mane?

aku balik nanti kalu turun KL bleyh lepak ke.

Alin said...

wah jadi RA. good good, tambah experience kan :)

IamYonna said...

tempe,aku pun tak sedar dah 3 tahun aku blogging!
omg!! satu jangka masa yang aku tak sangka aku akan tahan berblog. even skarang byk gile stalker.
sumpah i hate them!!
T___________T

keep on blogging tempe.
u need to know yang blog ko antara top fav aku :)

eh eh hafiz da tuka jadi ben 10! hahaha upload his pic plzzz

Princess Liyana said...

hihi saje je nyebok kt blog ni..

nak blajo msk kari?haha ;P

ahmadkamal said...

PRINCESS - huhu
at least tau masak!

KAK LIZA - yerp... mmg agak lama berblogging... thnks kak liza!!!

WIWEEN - penilaian di tangan anda... cewaah!!!

KERI - huhu yo la... just feel the changes... thats all
will emel bout that later to u ok!

YONNA - huhu byk stalker ek... its the price u have to pay for being so popular!
wah! blog fav ko???
i'm glad...
gambar hafiz? tgk abng dia cukup!

PRINCESS - huhu nak gak.. tapi bila mau ajar???