Harap takkan berakhir...

0455
010910

Aku selalu perasan, tiba je bulan Ramadhan, aku akan lebih menjaga tingkah laku aku
Masa aku yang selalu terbuang, aku akan sibuk fikir kenapa perlu dibuang?
Kenapa tidak melakukan sesuatu yang bermanfaat…

Bila Ramadhan je, hati ini sering mengingatiNYA
Tapi kenapa tidak di hari-hari yang biasa?

Setakat mana yang aku sedar, aku kurangkan melakukan dosa
Itu semua dalam bulan Ramadhan
Kenapa tidak aku lakukan pada hari2 biasa?

Mendengar lagu
Ramadhan lebih tenang aku menyumbatkan alunan Al Quran di telingaku
Tapi kenapa tidak dilakukan pada hari2 biasa?

Sedikit ralat, bila makin menyedari ia makin pergi meninggalkan kita...

Sempatkah aku bertemu bulan ini lagi di masa akan datang?

Bolehkah kiranya aku harapkan ianya takkan berakhir???


:::YTBACK!!!:::

3 comments:

Hilman Nordin said...

teruskan istiqamah lepas ramadan. saya doakan kamu terus diberikan kekuatan. ^_^

Liza said...

my arwah grandmom once told me, kalau kita buat sesuatu 40 hari berturut2, Insyallah, this will stick with us, perhaps apa bende baik kita buat masa ramadhan kita trus buat...Insyallah jadik kebiasaan

ahmadkamal said...

HILMAN DAN KAK LIZA
insyaAllah akan diteruskan... terima kasih!!! =p