Funny funny things!~

0062 – 07 Januari 2007
Funny funny things!~


Life is full of funny ands unexpected things right? When I realized this I can’t keep myself from thinking and yet smiling.

Here is the story.

Prolog

(Sila baca perenggan berikut dalam satu nafas… huhu)
Ingat tak lagi dalam sela waktu ini aku sering menulis mengenai beberapa kehilangan, kecundangnya perhubungan, dan aku sering menulisnya dalam keadaan tertekan dan membuatkan orang yang membacanya merasa amat kesian seterusnya memberi gambaran bahawa aku ini seorang yang mudah terluka dan blog ini adalah blog yang kecewa tonenya?

Ingat tak?

Ya, aku akui itu semua benar. Kerana tiadanya tempat aku meluah, blog inilah jadi mangsa. Dan sesiapa yang membaca akan merasa kesian kat aku dan menganggap aku ni fragile.

Aku sudah katakan, aku amat hargai perhubungan, ukhuwah yang telah terbina. Dan bila ianya pergi, aku mencari-cari ke mana hilangnya, apa salah aku yang membuat semuanya pergi.

Di dalam sela waktu aku mencari itulah aku akan menjadi sarcastic, aku lebih mencari kesalahan diri, dan aku merayu-rayu agar yang di belakang akan kembali lagi.

Dan itulah sebabnya banyak entri di dalam blog ini bertemakan itu – entri depresi melarat!

Tapi hari ini…

Tapi hari ini entah kenapa aku rasakan berlainan. Dan aku sedang menaip dengan keadaan tersenyum. Di hati mungkin sedikit kejam rasanya. Aku tersenyum sinis sebenarnya.

Memanglah di dalam waktu aku berduka cita, aku amat tak betul. I’m dealing with the situation badly in order to find ways to moving on. I have to move on somehow, cos I don’t want to be dying because of the past.

Dan selalunya aku memang dapat move on. It just the matter of time. Sama ada lambat atau cepat. Dan selalunya aku dapat melupakan apa yang terjadi dan somehow hari-hari yang mendatang lebih membawa keceriaan kepadaku.

Itulah aku selalu percaya, setiap yang berlaku ada hikmahnya, dan aku memang merasai hikmah itu. Sekurang-kurangnya aku semakin berpengalaman bila berhadapan dengan benda-benda seperti ini di akan datang.

Jadi, apa yang buat aku tersenyum?

Huhu, setelah panjang lebar berceloteh, aku ingin bercerita.

Semester baru sudah bermula. And thanks for the experiences I had back during the holiday, I somehow managed to face the obstacles this semester more confidently and brightly. Dan aku perasan rakan di sekelilingku juga perasan perubahanku ini.

Aku buat seperti biasa. Dan aku mula jadi jujur pada diri sendiri. Meaning, kalau ada benda aku tak suka, aku akan suarakan, dan kalau aku suka, aku akan cuba dapatkan.

Things went well on the first week of this semester. Until something happened!

Sebenarnya perkara kecik je pun, tapi aku kan memang selalu perasan. Dan orang kata, kadang-kadang perkara kecik la yang akan membawa kepada perkara besar.

Cuti hari tu kan dah mengajarku supaya jangan mengabaikan perkara kecil. Last2, melepas, macam that physics girl masa matriks (masih rasa rugi!). tu lah pasal, semester baru ni, antenna aku macam lebih peka kepada anything peculiar.

I will not mentioning anything, who they are, and what they did. Cos I know somehow, someone related might be reading this.

Hintnya, mereka adalah yang pernah menghiasai hariku dulu, dan kehilangan mereka pernah buat aku merana.

Karma

Tapi yang kelakarnya, ia seakan hukum karma. Dulu aku meminta perhatian dari mereka, kini entah kenapa, mereka seakan-akan meminta-minta perhatian dariku.

Takde la meminta perhatian melampau, tapi setelah mereka mengabaikan aku sebelum ini, seucap kata hi dari mereka sudah memadai. Sebab dulu mereka telah menutup segala pintu untuk aku berhubung, dan kini mereka yang menghubungiku, bukan kah itu sesuatu?

Aku ni jenis I-will-forgive-but-I-will-not-forget. So aku layan mereka macam biasa je, walau di hati ni nak je balas dendam macam apa mereka buat kat aku dulu. Yelah, aku nak jugak tengok macam mana mereka lalui apa yang aku lalui.

Tapi aku kan baik, aku layan je seperti biasa, walau aku pernah terluka dengan mereka. Dan ‘kepulangan’ mereka ke sisiku, membuatkan aku merasa kelakar dan pelik.

Aku akui aku memang menantikan kehadiran mereka kembali di sisiku, tapi rasa itu hanya sedikit. Aku dah teruskan hidup aku.

Tapi, seperti yang aku katakan tadi, kehadiran mereka kembali disisiku membuatku berfikir, pada masa yang sama hati-hati.

Adakah kembalinya mereka untuk menebus kesalahan lalu? Atau adakah mereka juga rindu kepadaku? Adakah kepulangan ini untuk selamanya? Atau adakah ianya sekadar untuk menguji?

Biarkan masa menjawab soalan itu.

Penutup

Tapi di saat ini, aku mengakui – life is full of funny and unexpected things, and what-you-give-you-get-back theory can be applied under some circumstances =)

p/s – kalau tak faham maaflah ye, ini entri yang agak selindung.

p/s – entri ini secara tak langsung menunjukkan aku mengakui apa yang pernah dikomen oleh seseorang, bro. A great comment actually, thanks bro!

Passion is splendid,
but..the small reassuring touch,
the little kiss in passing,
the smile and the wink,
the "hi" in SMS,the daft surprise
- these are what endure and make life a joy..


I agree. We should enjoy life no matter what, and endure every tiny pieces of it!

Adios!~


:::YTBACK!!!:::

3 comments:

aisyah said...

its good that u learn from ur mistakes... sorry.. can't giv u any hints... later dude!

Hilman Nordin said...

huhu.. berselindung sgt2 nih.. kte yg org luar ni ssh la nk tau.. hehe..

hmm.. possibility for another physics girl? forgive and forget is actually good.. having +ve perceptions is gud also. but who knows? a lil experience in the past may help you defend urself and makin urself invulnerable.

hahah!

salam.

Irina said...

Salam..
Macam yg penah aku ckp dulu, susah nak puaskan hati sumer orang, especially ble org lain jarang memikirkan ttg hati & perasaan kte..
Anyway, drpd cara dorg layan ko tu, pd pendapat ak, mungkin dorg dah sedar betapa sikap dorg sebelum ni x sepatutnya berlaku.. Rasa bersalah mungkin.. But, that's only my own opinion.. As it is, I don't know the details.. Hehe.. *hints*
Pape pun, be yourself is the most logical thing to do. At least you're being true to yourself..
Hehe.. Ape la yg aku ngarut ni..
K la.. Dh ngantuk..
Later, k..
=)