Well...its New Year lah! TMM07 and Something to Remember...

0061 – 01 Januari 2006
Well… its New Year lah! TMM07 and Something to Remember…

010107

Well it is New Year, but my day begins as usual, late!

It holiday, so what the fuss to get up so early? Lain lah kalau kuliah ke. Typical kamal right.

Tapi aku bangun gak agak awal sebab aku ada plan untuk berjumpa seseorang pagi ni dekat Mid Valley.

That place again? Huhu, kinda scary at first sebab takut aku crack down at that place. Tapi memikirkan kawan aku tu turun jauh dari Seremban semata-mata nak berjumpa dengan aku, aku pergi je lah Mid Valley – the place of the Maha Karya Cinta.

It good to get up early too actually. Seeing things move on on the beginning of the year is interesting. Well seeing human being is interesting too. Macam-macam ragam.

Dan untuk keluar biasa la, dari Selayang ni aku kena melakukan acara lompat kijang dari satu transport ke satu transport yang lain. Bila lah nak ada transport sendiri… (ada harapan ke?)

It begun with my father took me to the nearest bus stop, yang boleh mengurangkan satu bas perjalanan. Dari situ aku sampai ke monorel di Titiwangsa. Dari situ aku ke KL Sentral dan akhir sekali aku naik Komuter ke Mid Valleyt. Well that scary place.

TMM07

Yang interestingnya, sepanjang acara lompatan itu, aku tak boleh lari dari pandang foreigners yang beramai-ramai melawat KL. Baru teringat it is the started of TMM07. macam-macam gelagat la.

Ada satu keluarga Indonesia ni begitu jakun tengok monorel bergerak. “Eh, tadi dia lalu sebelah kiri, sekarang lalu sebelah kanan pulak”. Aku sengih je. Titiwangsa kan stesen terakhir monorel, so untuk berpatah balik, landasannya akan bergerak ke sebelah satu lagi secara automatic.

Memang aku mula-mula dulu jakun jugak nak tengok benda tu bertukar. Tapi sekarang dah selalu, takdelah rasa sangat. Tapi diorang memang jakun gila!

And one thing I hate about foreigners ni, diorang ni pandai sangat! Ya memang aku bengang sebab diorang pandai. Sebab apa?

Huhu, sejak dari dulu lagi, masa aku naik bas yang selalu ke Batu Caves, aku selalu jumpa foreigners macam ni. Sejak dari itu, aku asyik rasa teruja nak cakap dengan mereka dalam BI. Huhu. Kadang2 tu aku siap praktis di dalam hati macam mana nak terangkan kawasan KL ni kat diorang.

Tapi diorang tak tanya apa-apa pun sebab diorang pandai sangat! So takkan aku nak wat2 baik plak. Kang dia kata aku ni cuba tipu diorang pulak. Kan bagus kalau diorang boleh tanya apa-apa kat aku. Huhu

Something to Remember…

Kawan aku lambat sikit, so aku mula lah explore seorang diri. Dan di mana aku mulakannya? Di mph lagi! Huhu. Memang aku crack down sikit. Tapi yang bagusnya aku rasa dah kurang sikit lah rasa sedih bila lalu kat tempat tu. Maybe, I have move on.

And the day went well, and it is certainly something to remember! Dunno y, but I feel happy inside. Somehow, after we hang out together I feel confident and there are feelings that I can’t picture it out. To my friend, thank you for the day.

Dan sekarang aku hanya nak menulis kisah ini agar aku ingat di masa akan datang. Memang sesuatu untuk dikenang.

New Semester!!

Besok aku akan kembali ke kuktem pukul 10 pagi dari Pekeliling. Rasa best pulak nak mula semester baru ni. Nak usaha lebih-lebih dan nak ada hidup yang lebih best!

Dan hari ini di tahun baru, aku gembira. Ianya memang hari yang teramat gembira buat aku di tahun baru. Dan aku harap sepanjang tahun ini mendatangkan kegembiraan kepadaku.


:::YTBACK!!!:::

1 comments:

Hilman Nordin said...

hmm.. pengalaman yg paling bergune wat aku n tourists ni adlh sms aku jd ayam kat chicken rice shop.. huhu.. jadi waiter kat stu kne ckap bi ngn orang puteh, ngn jepun, etc.

da tu outlet tu ada kat kl sentral, konfem la lepas dorg turun klia expres tu dorang dtg nk makan ke pe..

yg paling aku x le lpe, mse ade yg tny aku kat ne jual arak. alhamdulillah.. seluruh kl sentral tu mmg xde. ( mase tu lahh. hehe )

kayh la.. heppi new year jgk.. huhu.