F.R.I.E.N.D.S - another perspectives

0066 – 04 Februari 2007
Friends – another perspective

Introduction

Assalamualaikum… huhu jarang aku mulakan blog dengan bagi salam ni.

Well, I think I have to update this blog, since aku last update maybe a week ago. Memang busy tahap cipan ni, n aku tengah menaip ni pun curi-curi masa antara waktu studi aku.

The thing is, today aku bangun awal dan berbasikal ke kompleks kediaman utama, semata-mata nak update blog! Gigih tak gigih la. Huhu. Bloggerz cekal.

Macam-macam berlaku since aku tak update. Aku pergi another interview for expoconvo secretariat (though I think this time I got the job). Then last weekend, aku g habiskan masa g LKS (latihan keusahawanan siswa) at Dhe Rhu Beach Resort. Makan hotel n tidur free tu, sapa tak nak?

Then earlier this week, I got sick since aku tidur dalam air cond kat hotel tu. Cuak je aku, sebab aku bajek denggi, ye la aku kan demam on and off. This week has been a hectic week. With schedule like crazy, tests, quizzes, n lab. But I think I manage to do that.

Later on, on Friday, aku ada day off, since semua coursemate aku dah pack kan semua jadual kitorang dekat isnin sampai khamis. So jumaat off la. The idea seems intrigued at that time, but bila lalui, aku rasa aku macam lembu bajak sawah, kena kerah tenaga untuk pergi semua kelas dan tumpukan perhatian. Tulah yang sakit-sakit tu.

But takpelah, pengalaman.

Panjangkan intro. Actually aku bukan nak cakap pasal benda ni hari ni. Aku nak bukak topic yang pernah aku bukak dulu - Friends. (bila lah aku nak sambung entri friends yang tergantung tu…)

But today I want to do it in different perspectives.
So here we go.

Friends – another perspective

Friends. I think most of my life has been surrounded by friends. Macam-macam jenis kawan ada actually, tapi I’m grateful that in this life, at least I have surrounded by several great friends, that for me its hard to find, but when time in needs, I think there are at by my side. Kudos to them!

First of all, aku hanya menaip keadaan aku ketika ini. Ia mungkin berubah nanti. Jikalau anda tidak ada di dalam entri ini, jangan kecil hati. These people yang selalunya touch my heart with their sincerity.

This entry is mainly about them, and the way I appreciated them so check it out!

Shikin & Zaiha




They were my two classmates back in Semashur. Dunno how rapat dengan diorang. Tapi at that time, memang kitorang selalu bersengal bersama n sharing problems. Sekarang ni pun, but dah jarang la. Semua ada hidup masing-masing kan. Plus, dua2 ni gurls, so once they have coupled with somebody else, it seems weird if I were there too.

Yang kelakarnya, dulu aku pernah ada crush on this syikin. But, semua dah berlalu, kisah dah lepas. Dia pun dah couple n I’m happy for them. But, recent time when we met, bf dia ada sebelah! Weird, weird…

Syikin is now in UTO taking electrical engineering, while Zaiha is in UKM or UPM taking IT.

Azly & Adam



These are two friends where I encountered during matrices. Sharing same interests and that makes us bind together. Rajin jugak studi sama-sama, n the most memorable moment is when studying organic chemistry with azly. Kitorang siap beli kertas kajang n wat peta minda lagi tu!

Sekarang ni tiap kali cuti je kitorang berjumpa dan bersengal bersama. Tapi susah sikit jugak sebab adam is in utp, cuti diorang selalu lain ngan kitorang.

If I want to hang out to meet artists, azly is my choice. Sebab dia pun minat benda-benda macam ni. Adam is ok, he is quite fun.

But somehow, bila diorang ada sama at the same time, I feel left out. Sebabnya diorang selalu cerita benda yang aku tak faham, n sometimes with their own sign language too! What ever it is they are still around me when I’m needed.

Azly is taking Biology in UPSI n Adam is taking Mechanical Engineering in UTP.

Zulk & Hamz



I dunno why I include them in these. But I know, knowing them has give me some kind of experience that I have never had before.

Knowing them through the net je actually. (I think I have post on them before). But, somehow kitorang rapat n rajin sms. Encouraging each other n so on.

Tapi sekarang dah jarang sms. Maybe sebab salah aku dekat zul, sampai dia dah tak layan sms aku. Dengan hamz ok lagi.

So zul, if you read this (which is the possibility is zero), I do really miss the old days. Maybe your time now is not for me, but a sms pun ok what. Takpelah. Hamz, sms la selalu ye.

Zulk n Hamz – rakan internet, rakan sms. Zulk is in final year of Chemical Engineering in UM, Hamz in first year of Mass Communication in UITM Melaka.

Mena & Papik



Well, sebenarnya ni memang tak dijangkakan. Dunno how, kitorang 3 rapat.

At first, after skool I constantly contact papik. Selalu jugak la keluar, makan, buka puasa sama-sama.

N last year masa birthday papik, 010606, with Transkripsi CD signed by CT as his present, I bring along mena to join us.

Bila diorang jumpa, rupanya diorang talk in the same language rupanya. Budak-budak medic n nursing. Somehow, aku rasa lain macam pulak bila engineering dengan dua orang ni.

Diorang ni pun selalu cakap benda-benda yang aku tak faham – all medic terms. Aku yang separa bio ni paham sikit-sikit je.

But, diorang memang best. Last holiday, kitorang selalu kuar bersama, n through them aku makin tahu makan eksotik food ni, cos diorang memang kuat makan!

Membesawkan Pewot – that is the term.

Aku yang perut kecik ni selalu tak habis makan! Huhu

Well, you two, I know you read this. Keluar sama nanti masa cny ni?

Papik is taking Medic in UM, mena is taking nursing in UKM

Aisyah & Petrus – Kelab Sengal



With these two, memang tak tahan. With them, forming Kelab Sengal Sedunia, Petrus is the president, I still naib, n aisyah is the only ahli.

Dan dua orang ni, bond together, n aku susah nak gulingkan pet, sebab undi majority, which is Aisyah, is always towards pet. So, maybe naib presiden is my only achievement in this club. (“,)

Apa itu kelab sengal? Ia adalah kelab yang membolehkan ahlinya menyengalkan diri dengan membuat lawak pecah perut sehingga tak dapat menahan lawak yang dibuat. Aku sememangnya berbakat dalam buat lawak blur ni, telah menjadi ahli aktif di dalam kelab ini dan kini aku masih cuba mengorak langkah untuk merampas takhta pet.

N to hilman, yang komen entri lepas, my pics tu dengan dua orang inilah, bukan dengan anak yatim tu. Aku tau diorang ni memang macam budak-budak, so kalau ko salah anggap tu, normallah. Diorang memang macam kanak-kanak (huhu)

Pet is actually 25. Konon2nya awet muda la. Tak nampak macam orang tua langsung! He is in final year of Chemical Engineer in this UMP (huh? – later on I explain k) n aisyah is in same class with me (Chemical Biotechnology Engineering)

KUKTEM to UMP

It is actually dah 4 hari my u tukar nama. Its becoming UMP (Universiti Malaysia Pahang) from KUKTEM (Kolej Universiti Kejuruteraan & Teknologi Malaysia).

Yang hampehnya, takde ceremony apa-apa, dah tukar nama. Tak macam KUITTHO (UTHOM) yang siap cuti atas penjenamaan tersebut. Aku pulak har 1 hb hari tu kena stuck buat assignment n tuto. Hampeh tul!

Memang macam tak sedar u ni dah tukar nama. Sebab takde pape. Sampailah satu masa, aku sedikit sayu. Sebabnya lepas ni dah takkan guna nama KUKTEM lagi dah. Aku suka sebenarnya nama KUKTEM tu, ada la id engineering sket dari UMP. Tapi nak buat macam mana.

Actually, masa dengar nak tukar nama, aku mula rangka-rangka nama yang sesuai. Tapi UMP jugak dipilih.

Closing

Banyak rupanya kawan dalam hidup ni. Kadang2 kita sedar, kadang2 kita tak sedar. So better, hargai semua orang kan!

Eh melalut plak.

Ok la, I better go now. Banyak assignment n got 3 tests minggu depan. Doakan aku ek!


:::YTBACK!!!:::

4 comments:

Irina said...

Salam..
Maaf la ye Kamal, lama x comment blog hang. Nak kata busy, busy la jgak, tp rsnya xla sebusy hang kat sana..
Cuma akhir2 ni, ak ada mslh sket. Well, hidup ni penuh mslah kan, tp skarang ak sedar mslh yang aku hadapi ni xkn selesai. Satu2nya yg ak boleh buat ialah cuba ignore.
Sorry la sbb byk pulak melalut dalam blog hang ni. Hehe.. Maaf ye.
Neway, psl kwn2 ni, kkdg ak rs jeles pulak ble bc post ko kali ni. Mmg btul, byk kawan ko. Hehe.. kongsi leh? =p
Jd, ak harap persahabatan korg berkekalan. Bg kawan2 ko yang skarang ni mungkn x brape rapat, rapat2kanlah tali persahabatan korg..
Kwn biasa mmg senang dicari, ttp kawan yg btul2 baik, susah nak jumpa.
K la, panjang dah aku m'komen.
Just wanna wish you the best of luck!
Doakan ak skali, k..

PS: Zaiha kat UKM skarang, sm ngan ak.. Hehe.. Pastu, ak skarang tgh berjinak2 ngan menulis poem. Baru je buat satu psl friends. Nak bc? Here it goes : http://www.fictionpress.com/s/2314558/1/

Hilman Nordin said...

salam..

hmm.. rpe2 nye bukan anak2 yatim tu.. mmg betul lahh.. die tu mmg awet muda.. nmpak cam bebudak je..

hmm.. ramai member eyh? cool. hope persahabatan korang sentiasa berkekalan. hey.. pasal yg ko cakap kalau komen tu pastu marah.. its true, kita akan marah kejap.. tapi lame2 kita realize yg irg tu komen mende btul. kte yg tak nampak.. huhu.. thx for commenting eyh?

all the best goes to UMP!
-->x sedar pun da tuka name.. ingatkan ATMA je tuka name.. LOL!

mena said...

yo kamal...pewot besaw p0n takpe la...janji ko layan je ngan kitorang...
ape2 p0n ingat,ape2p0n yang ko rase,efeknye 2x ganda kat aku tau....
so,kal0 ko rase ko cute,,,hello!!!!!aku ni 2x lebey cute dari ko...
hoho~
jangan marah ye kamal.....
"hidup kte ni masih panjang,dan,,masih perlu diteruskan"...
hoho~
sekian...
bye2 darlin'.....

Joey said...

opsss...hai...tersinggah kat blog awak...and i really like the post bout friends...

rasa jealous gak..org lain kwn2 ader..yang aku ni..ntahla...

my story all in the blog..if you have time to read it...huhuhu(haha..promote blog sendirila plak...)

what i want to say is..you are very lucky guy to have friends that really suites you well