I'm sorry...

0074 – 6 Mac 2007
I’m sorry…


My apologies for not updating this blog for such a long time. Bukannya tak mahu tapi keadaan tak mengizinkan.

Aku kembali berbunyi kini. Aku pun tak tahu apa akan jadi kepada entri ini, keana aku tiada topik ingin diutarakan, Cuma menurut taipan tangan yang selari dengan wavelength otakku kini.

The thing is, i need to explain where was i. why do I do not update this blog, while there are regular comers who keep commenting and want to know my life? In fact, this is the first time my entry has been commented as much as last entry.

Ye lah, selalu dating sini, wat tak tahu je. Baca pastu bla kan.

Bila kena tag, baru semua komen berbagai. Baru nampak batang hidung. Nak kena tag selalau ni. Hihi.

Eh melalut pulak.

Actually, lebih kurang 4 jam after i updated the last entry, i keep checking the comments from my phone through gprs. Mood aku ok la kejap, sebab ramai yang komen on the things yang u dunno about myself.

Cuma, mungkin komen aisyah tentang aku hutang dua perkara, sebab ada dua cerita dia dah tahu. Macam mana den nak buat ni, ko memang tempat aku cerita lor.

Dan aku pun tak sempat check lagi blog-blog yang aku dah tag. I will, but not now. Online sekejap je ni.

The thing is, soon after I updated the entry, my mood was ok, suddenly…

MY LAPTOP BUAT HAL! MY DEARIE HARDDISK CRASH! AND I’M SCREWED!

Laptop tu menyimpan macam-macam benda. Gila lah hilang macam tu je.

Aku dah cuba memacam untuk baikinya. Aku rasa fail-fail kat D aku tak hilang lagi, and aku pun memangnya simpan semua file dekat D. So aku ingat boleh lah back up semua file tu.

Hantar dekat kedai, semua tak boleh dilakukan. Tiba-tiba je harddisk tu rosak, dan sebelumnya memang aman damai. Memang tak dijangkakan.

There go my one and half year of files. Gambar-gambar, lagu-lagu yang nak dekat 2000 tu, file masa 1st sem, 2nd sem, 3rd sem, 4rd sem. Arghh!! Aku tensen!

Gila banyak aku hilang.

And it takes time for me to recover. Tu yang tak update blog tu. (huhu alasan)

Nasihat aku, backup la file korang dekat mana-mana. Kalau tak naya!

Aku ada external, tapi aku tak gunakan sebab bagi aku nak rosak harddisk laptop kurang sikit possibility nya dari rosak external. Tengok-tengok salah jangkaanku.

Dan mulai dari itu, aku jadi invader. Penjajah. Aku mula menjajah laptop kekawan aku untuk buat kerja atau tengok movie. Tapi still, tak best, sebab laptop diorang hampeh, tak maintanance, lambat n so on.

Tapi nak cakap apa lagi. The situation has left me nothing.

On the bright side, maybe, I will get new laptop. Mula angan-angan dah.

But the files?

Dunno la.

Tengok nak tulis pun macam dah takde mood.

I promise I will update this, soon, when everything keep back on track.

Thanks for visiting. Will do better entry next time.

Bye. And please back up your files for goodness sake!


:::YTBACK!!!:::

4 comments:

Joey said...

lain kali jangan install too many program on laptop...hehehehe...

patutla lama tak update...

tapi..aku dah update banyak...penatla ko nak membaca ek...hehehe :)

Anonymous said...

huhu, xterkata... tatau mao kata apo...
even tough kiter ske kom, n tau gag pasal sikit2 la kom nih, tp...
4ur case, mmg tatau deh, tapat bayangkan kalu kne anti...
wahaha, mmg gile meraban la pikir anti yok...
papepon, kamal, manyak2 sabo...
hohoo...

so, amacam skang?
menumpang? still laptop lamo,or da B.A.R.U???
bwahaha...
besabau kamal...
huhuu...

(^^)"

Red Mummy said...

ko kalo menceceh punya la panjang semedang

bajar2 cite pendek2 sket oit..

aisyah said...

alaa.. dh dpt laptop baru tu kumpul la balik lagu2 mende sume..