Perkara perkara

0078 – 26 Mac 2007
Perkara-perkara…

Perkara yang aku suka bila aku buat projek (busy)

Aku akan lebih menghargai masa, meaning aku kurang tangguhkan kerja, dan banyak kerja yang aku usaha untuk siapkan on time. Segala assignment, kuiz, test, report, meeting and personal things, aku ada jadual yang tersendiri dalam kepala aku. So bagus la kan.

Bila melibatkan perancangan kumpulan, aku lebih terdahulu berfikir bagaimana aku nak siapkan kerja tu dari kawan-kawan aku, sebab aku nak kena selaraskan masa aku tak busy dengan masa diorang supaya kerja boleh dibuat. Dan somehow, aku akan bagi diorang dateline dan keep bugging them with the work until it is finish.

Ada jugak kawan yang lebih respect masa aku bila aku busy. Ada yang memahami, dan diorang usaha untuk mudahkan aku dengan tak kacau aku masa aku busy. Thanks to them!

Somehow, aku rasa jadi macam dictator pulak! Muahaha. Gila kuasa. Sebab ramai orang instantly ikut masa aku, sebab aku ni macam the busiest man in the world!

Aku secara tak langsung memikirkan nak bukak jajahan, sebab sekarang aku dictator kan! (melalut la pulak)

Aku boleh gunakan phrase ni "ramai orang nak buat projek dengan aku kan…" (huhu, matilah double meaning)

Hanset aku yang selalunya bersawang dan sunyi sepi banyak kali berbunyi. Kiranya takdela aku jeles kawan aku je dapat mesej. Ni ada je orang call atau sms, aku kira tak sunyi la kan…

Somehow, it can reduce my time for myself in a good way. Aku kurang fikirkan pasal kenangan lalu yang menyakitkan. Aku lebih focus pada kini dari perkara yang dah lepas. Aku kurang rasa sunyi. Bukan takde! Tapi kurang. Better than nothing right!

Perkara yang aku tak suka bila aku buat projek (busy)

Macam-macam kena buat! Assignment, kuiz, test, lab, meeting sana sini. Jumpa orang tu orang ni. Hidup ikut jam. Memenatkan. Kadang-kadang, dalam proses ini, terabai pulak nak layan orang-orang di sekeliling, sampai diorang terasa. At last, aku tersepit. Macam talk dulu tu. Long story, malas nak cerita.

Aku kurang tidur! Waa, tidur tu dah ada dalam jadual aku sejak azali lagi. So bila kurang, jam biologi aku terganggu.

Aku sikit-sikit mudah stress. Tapi taklah kerap. Semuanya sebab kurang tidur. Tidur ni penting kan?

Kadang-kadang aku sakit. Tapi tak kerap. Untuk projek kali ni aku berazam tak nak sakit! (huhu, leh lak camtu kan)

Aku selalu emosionally unstable. Bukan mentally disturbed tau. Lebih kurang tapi lain makna ok. Aku selalunya akan interferekan emosional dan professional dalam projek yang aku lakukan. Dan akhirnya aku stress. Contoh terbaik masa aku jadi projek manager untuk talk tahun lepas tu. Aku nak usahakan untuk kurangkan ini.

Aku kerap kali tak jawab call keluarga aku. Aku lah tak selalu dengan diorang, sekarang ni bila diorang call je, aku meeting la, kelas la, ada lab ganti la. So aku tak tau camna nak buat lagi. Selamat diorang faham, dan diorang sekarang ni call bila diorang bajek aku tak busy, meaning petang2 ke, nak maghrib ke. I’m grateful, but somehow feel like betraying my own family.

Aku takde masa nak buat hobi aku – baca novel, tengok movie, layan jiwang, dan macam-macam lagi la. Even mandi pun kena cepat. Bila dah cepat, ada je tak sempat (ops!) huhu.

Aku tak leh selalu cari idea nak update ini blog. Bila blog ni tak diupdate, ramai orang marah aku. Bila orang marah aku, diorang tak nak datang sini dah. Bila diorang tak datang, takde orang komen. Bila orang tak komen, aku malas nak update blog ini lagi kan. Lepas tu takde dah Yang Terdalam (huhu, gila psycho kan? Kuikuikui)

p/s – saja je update blog, membuang masa dan keboringan nak buat lab report ni! huhu


:::YTBACK!!!:::

3 comments:

Joey said...

ko memang kan...??... always busy with work....mrasa lepas ni aku nampak muka kau kat pencalonan mpp...wakaka

kau kena kurangkan sikit ketegangan tuh...jangan terlalu tensen sangat...pastuh jangan lah sampai nak ugut2..(btul ker ayat aku nih..??)...

nanti takde orang nak buat kerja ngan ko lagi..lastly ko sorang jer buat kerja tuh..kan lagik susah..tambah lagik bz kan...

oh ya..don't study too hard....kengkadang orang yang study hard ni ....result lebeh kurang jerk...example...i have classmates who study bagai nak rak...tapi habuk pun tarak.....

sekurang2nya dapatlah masuk dean list kan ......well dah hari2 study ...ytentulah cemerlang kan....exactly ..NOT!!

bro said...

ok la tu... work hard but make sure play hard as well.. biar balance.. tidak nanti muda2 lagi dapat penyakit darah tinggi, hepertension, stress, etc..

teddybearhijo said...

salam. abg kamal! besedia...
teddy mao fire anda... wahaha...
*kompeni shaye telah pon menaklok dis post[make ur post as mine too... hee...]*

hahah. ade la gag unsur2 keji-kejian ya dalam diri anda ini. huhuh. hum, bz. bagusnya anda, lebey teror manage time mase bz. huhuu...

kiter time bz, lagik ta terurus. wahaha... pahtu mulalah meracau2 mau balek uma, mao mama, mao memacam la. ahaha... tido, hum, no komen. sejak tah zaman matrik, tito da bukan perkara pertama, malah tiada dalam carta pon. huhuu. me kakadang sampe terpakse tito bab mmg da xtito, ade ati lagik mao berjaga even xwat keje pon. tp pk kalu tito kang da makan masa... *tewok kan* huhuu...

yup, kalu bz mmg owang skeliling terabai. adeh. me da slalu sangat, sampe dieowang cop nyombong la, sengaja la... tp nak wat cane, at least me da try xplain, tanok paham suda. maleh den da.

woo, bz2 pon ske gag nset bebunyik? ehehe... me kuweng sket. bab kalu bz mmg agag terabai la nset nu. so kalu bebunyik sampe seba salah... bab kompem cam ta tereply pon. ahaha... tp mende pntg n short aja, reply gag la... huh, ni kne blaja dr anda ni menjadik lebey terurus sket aja... hehee...

(^^)" papepon gud luck n all da besh ya... tata...