Hai.. dunia, dunia...

0140 – 14 November 2007

Hai.. dunia, dunia…

Satu hari tu, aku terbaca dalam paper, pasal satu kisah ni. Seriau pun ada, kelakar pun ada. Hai, dunia, dunia.

Ceritanya macam ni, adalah seorang minah ni, minat gila kat seorang mamat ni. Masalahnya, mamat ni dah ada awek. Kiranya minah ni takde peluang la. Jantan ni bukannya kenal pun minah ni. Kiranya minah ni just fall in love dalam diam la. Admire dari jauh.

Selalunya, dalam filem, kan ada part di mana si admirer dari jauh akan berusaha untuk mendapatkan apa yang dihajati. Selalunya dalam filem, usaha minah ni best untuk kita tengok sebab rasa sweet sangat. Yelah, kita nak tengok macam mana seseorang try untuk dapatkan cinta dari orang yang tak dikenali.

Di dalam filem, biasnya kepada minah ni. So, kita tak fikir pulak apa perasaan jantan tu ke hapa. Kita hanya diceritakan kisah satu pihak je kan. Tu yang kita minat nak tau apa yang minah ni buat untuk curi hati jantan ni kan.

Tapi apa yang berlaku tentang kisah yang aku ingin ceritakan? Apa usaha perempuan ini untuk mendapatkan perhatian si jantan?

Ada ke patut…

Dia pergi jumpa awek jantan tu, g bantai cukup-cukup, then bogelkan. Pastu rakam dan ugut jantan tadi supaya menerima cintanya, kalau tak nak rakaman bogel aweknya ke Internet! Gosh! Giler la!

Ada ke patut? Aku baca, seram pun ada. Sampai di sini tahap manusia sekarang. Bila pikir balik kelakar pun ada. Ye lah, kalau ko jadi jantan tu, then ko kena ugut camtu, nak ke ko kat pompuan camtu? Duh, bodohnya usaha! Dari jantan tu tak benci kat ko, dia terus tak nak pikir langsung pasal ko. Pity you!

Huhuhu, aku tergelak.

And it gives me an idea. Dan aku dah propose idea ni kat roommate aku.

Apa kata…

Kalau aku jumpa balak budak pompuan yang aku minat, bantai, n wat rakaman macam tu jugak, then aku ugut pompuan tu. Dapatkah aku awek itu? Dapatkah idea ini diguna pakai?

Hahaha, just kidding. Bengong la kalau aku nak proceed.

Roomate aku cakap, ok je idea tu. Tapi senang ke nak bantai balak orang. Tah-tah aku yang kena bantai.

Aku jawab balik, aku nak wat latihan kat ko dulu. So kiranya, aku cakap kat roomate aku, aku nak rampas awek dia dengan cara aku merakam kegiatan terlampau roomate aku di dalam bilik. Boleh?

Hahaha

Roomate aku sekarang konon-kononnya tengah berhati-hati dengan aku. Sebab takut aku buat rakaman terlampau. Sampaikan aku offer dia coklat pun, dia takut dalam coklat tu ada ubat tidur yang boleh tidurkan dia, n bagi peluang aku rakam. Heh, macam-macam.

Macam tu lah kitorang nak bergurau pun. Korang jangan ingat aku nak buat lak! Bengong je kalau aku nak ikut jugak plan bongong pompuan itu!

Hai, dunia, dunia...


:::YTBACK!!!:::

7 comments:

aria ayumi said...

muahaha! kesian kwn tu dh takut ngan kamal :p

cara pempuan tu mmg despredo sgt dh tu. sengal pun ade. ape kejadah nya la die ugut camtu. xde maknanya.

btw, pempuan skang bukan lagi macam dulu. pempuan skang dh makin canggih :D

FAIZUL said...

hahahah...ni kes dak UM tu ker? kalo x silap kan? minah tu pon sengal giler...kalo nak kat jantan tu wat la cara lain...kan dah mlu sediri...

p/s : kalo ak jadik roomate ko pon ak takot...wahahahaha.....mana tau tetiba ko sembnyi bawah katil ker kan......hahahhaha.x dapat ak bayangkan!!!

zura lias said...

perghhh..gilerk ganas..malunye akak sbg pompuan..sian kwn kamal tu..kang sampai masuk mimpi lak..ayokkk..xtau..hikss..

Joey said...

eish...that was the worst idea to get someone to love you

errrr....motif korang sampai buat perbincangan lagi macam mana nak menjalankan idea ini..hihihi


Ni rumet yang dulu tuh ker?.....kalau ya...nampaknya memanglah dia harus berjaga-jaga....


hahahahaha

Irina said...

Salam..
Hehe.. Kelakar ble baca, pelik tambah tak pecaya pun ada.. Pelik, tapi benar.. =)
Betul gak, cara pompuan tu terlalu overly-desperate.. Kalau ye pun suka org tu, xyah r sampai cenggitu. Buat malu kaum jek.. Ahaks..
Apa la nak jd ngan org skrg ek?

=)

teddybearhijo said...

pakcik! seramnya...
nape pompuan ito begitu?
malunya~
*tatau pon ade wujud cite begini ek...*

hum...
motif siap bebincang?
dasat~! hahaa... mau xseram si rumet...

btw, kalu pakcik mempraktikkan it0...
hum, membayangkan...
kalu bab bantai, kompem~! pakcik yg tewok...
kalu bab aksi terlampau, hum2... mebi pakcik yg dirakam agaknya...


muahaha...
=p

posmen said...

kalo aku jd roomate ko, aku buat dulu kat ko.. haaa