Das bin Ich!!!

0196

16 April 2008


Maaf tone yang kebelakangan ini ada di Yang Terdalam
Couldn’t help it, banyak yang berlaku di sini.
Dah nak habis sem , macam nih, makin macam2 la berlaku…
Malas citer lebeh, kang termencarut je lebeh…


Misi-Kembalikan-‘tone’-Yang-Terdalam

Pape pown, untuk entri2 lepas, yang Sakti tuh, bukan hasil karya aku sepenuhnya…
Sebenarnya masa tuh tengah tension ala-ala, sekali winamp playlist pasang lagu Siti Nurhaliza – Sakti…
Dan, dah lama tak layan, sekali terlayan sama, sebab macam kene dengan keadaan...
Tuh yang datang tiba2 sajak-sajak di Yang Terdalam nih...


Dan aku tak nak jadi Natasha Hudson yang suke plagiat-plagiat, aku dah boldkan dalam entri tuh, yang bukan hasil tulisan aku...
Kiranya yang bold tuh adalah lirik sebenar dari lagu nih...
Lagu nih hasil ciptaan Mohar dari kumpulan Mohram...


Ceritanya, Siti pergi tengok persembahan muzik Mohram nii...
Dia tertarik dengan satu instrumental untuk dibuatkan lagu dalam album Prasasti Seni.
So jadilah lagu Sakti tuh dengan lirik oleh Rosli Khamis atau Loloq...

Al fatihah untuk Allahyarham Loloq...
(bukan bagi tepukan gemuruh macam dalam Jom Heboh tu ye! Ada ke patut...)


Dan, untuk penjelasan entri Kupu-Kupu tuh, aku bloghopping je.
Sekali ada satu sajak yang macam best dan kena dengan keadaan.
So, aku pown mintak izin untuk gunakan entri dia lah tu (again, aku bukan Natasha Hudson.. ops!)
Thanks to Adi Luqman!


Das bin Ich!!!

Moving on, dah nak habis sem dah...
Banyak giler keje kena buat, tiba2 je lecturer2 dapat ‘hidayah’ nak kenakan student2, dengan mereka2 projek2 yang pelik2, hingga student2 kebingungan dan sakit2 sebab takde masa nak buat!


Giler banyak!
Tensen gue!
Pastu demand lebeh lak tuh!


Tengok la… nanti kalo aku rajin aku critekan drama2 yang berlaku!
Korang ske kan drama2 nih…


Dan, sampailah satu assignment subjek German for Beginners...
Dia kononnya wat karangan je la, pasal diri sendiri.
Yelah, tak mampu weh nak buat karangan pasal benda2 len…
Ingat senang ke nak blaja bahasa asing dalam 4 bulan, di samping kene tumpukan perhatian kepada subjek lain?
Jadinya subjek German ni selalu terabai...


Minggu lepas ada test...
Aku rasakan bodoh giler masa menjawab test tuh…

Tatau apa2!
Aku bagaikan penyiasat, cuba selesaikan teka teki bahasa kaum dahulu kala yang sukar difahami!
Hampeh je…

apa ni??? haa... ni lah namanya Toyol!
Tapikan toyol ni tak berguna!
Tak dapat bantu tuan dia masa test German!
Aku bebaskan juga toyol ini akhirnya kang! hahaha


Dan untuk cover balik test yang macam hampeh tuh, lecturer pown bagi lah pilihan…
Wat assignment nih yang merangkumi 60% markah…
So kalo wat, senang lah lulus kan
Subjek bahasa macam nih, memang lulus gagal je, tak de masuk dalam pointer…


So ramailah teruja nak cover balik markah tuh…
Termasuklah aku!
Dan masing2 terus dengan idea2 giler…
Wat ala-ala pendidikan seni masa sekolah-sekolah dulu!
Best2!


Kembali ke Pendidikan Seni sekolah rendah!


Apa yang aku tulis haa???
Dengan bantuan translator dari laman web, aku men masuk kan je ayat dari bahasa Inggeris, then, siap!
Hahahaha

(sapa yang paham bahasa jerman tuh, buat2 tak nampak je la kesalahannya ye, aku men direct translation je!)

Das bin ich

Hi, I am Kamal.
Hallo, bin ich Kamal
I am 22 years old.
Ich bin 22 Jahre alt.
I am a student at University Malaysia Pahang
Ich bin ein Student an Universität Malaysia Pahang
I was born on 11th July 1986 in Kuala Lumpur.
Ich war geboren am 11. Juli 1986 in Kuala Lumpur
And I have stayed in Selayang, Selangor ever since.
Und ich bin in Selayang, Selangor seitdem geblieben.
I have 4 siblings, and I am the eldest one
Ich habe 4 Geschwister, und ich bin der Älteste Ein
My ambition is to be a chemical engineer
Mein Streben ist, ein chemischer Ingenieur zu sein
I love to listen to music and spend my time sleeping when I am free
Ich mag Musik zuhören und verbringe meine Zeit, die schläft, wenn ich frei bin

One of the most remembered memories of mine, has happened in 2002 to 2003
Einer ist der meiste, das an Erinnerungen von meinem erinnert wird, in 2002 zu 2003 geschehen
I finally got a chance to further my studying into a science boarding school.

Ich habe schließlich eine Chance erhalten, mein Studium in ein Wissenschaftinternat zu fördern.
In those two years of time, I have spent most of my time with many friends.

In den zwei Jahren von Zeit, habe ich am meisten von meiner Zeit mit vielen Freunden ausgegeben.
We study together, play together and even ate together
Wir studieren zusammen, Spiel zusammen und sogar hat gegessen zusammen
The friendships built in those years are valuable to me
Die Freundschaften haben in den Jahren sind wertvoll zu mir gebaut.
Friendship forever!
Freundschaft ewig!


Dan hasilnya, tadaa!!!
Aku memang ske men2 camnih..


Trademark jangan lupa... cantikkan sign aku! huhu


Aku kan KREATIF...
Tak caya tanya Hilman ke Irina...
Masa asrama dulu, kalo tak kerana aku, takdenya kelas aku n dorm aku dapat hadiah terceria!
Hahahaha (gelak berlagak!)

Muka berlagak beta bersama dengan hasil kerja beta!
Yang No 1 tuh sebenarnya dari hamper mana tah yang beta dapat dulu...
Kawan beta suh letak, bagi gempak!


Memang ske men2 cmtuh...
Sampai penah kene tegur ngn cikgu Fizik aku masa kat sekolah dulu...
Cikgu Nik namanya...
(cikgu nik, aku merinduimu!!! Hehe)

Yelah, subjek Fizik kan, aku lak sibuk men2 kaler kat nota aku!
Orang len sibuk wat latihan!
Eheh!


Ermm...
Nak membebel apa lak lagi ek...
Nanti2 la...
Kang panjang sangat korang malas baca lak!


Pasal tag yang bertimbun tuh, aku akan wat slow2!
Gedik la nak tag2, ingat aku senang lenang ke???

Take care...


:::YTBACK!!!:::

10 comments:

Joey said...

ceh..motif menunjukkan muka sengal di sebalik nota meghelit tuh.....

takde...takde...buat tag....buat....wakakakakaka...

saja tag kau untuk membebankan ko sebab aku dah abis exam......yeahhhhh!!!

DeWi said...

ha3.. sengal!! ko mmg x de keje hek? aish.. bgs r ko ske kaler2... tmpl2...wt mnde2 gajet kechil ini... uish.. kalo aku? aku x ske mnde2 ne... sbb aku bkn owg seni... ha3.. malah tulisan aku yg buruk itu pon x bleh d aggp seni.. uish x sgka dsblk wajah mr ak yg poyos tu ade juga kebaikan nye di dunia seni ini... pndai conteng3... hu3

zura lias said...

haaa..bawak toyol?bahaya ooo bwk toyol..kwn akak dulu penah kantoi sbb bawak toyol time exam..elok2 leh lulus..terus kene repeat balik subject tu..hihihih...toyol nie, kalo tak kene tangkap best...kalo kene tangkap,die isap darah..hahahhaa..

errkk..motif tunjuk gambo camtu?nk cakap kamal nie kreatip le ek...bolehle..boleh kate kreatip..meh tolon color2 buku anak sedare akak lak lepas nie...:D

NuRuL said...

uish..berbelit lidah nak menyebut perkataan2 german tuh..tapi sangat cantik itu kad.. masalahnya budak2 skang nih tak kreatif dah. Orang suh buat nota cantik2..diorg main ikut dan boleh salin jer..eh..apsal dh melalut nih..hehe

Noushy Syah said...

... Ist, dass ein Aufsatz oder biodata wie .. hehehhe, ich dachte, es wäre schöner, wenn es zusätzlich auf hey ich bin jetzt in der Liebe .. lolz!

:p

ahmadkamal said...

JOEY
oho... habis exam nak buli owg ek... tggu la nanti! kene ko!

DEWIHATI
wah2.. komen dia nih... panas gue...
ye... mmg saya org seni, org bunian sume...
saya mmg suke conteng2...
muka beta poyo ek???
hahaha poyo juge muke gue!

KAK ZURA
saya bwk toyol sekali sekala je... ni pown sbb tak prepare pe sgt... tapi tak membantu pown, mmg hampeh je... tu yg wat bnda tuh cntik2...
napa ramai yang tak puas hati ngn gmbr tuh... blom beta pkai seksa2 lagi!
beta nak kalerkan buku ANAK kak zura bleh! hahaha

NURUL
tiba2 je cikgu teremo kan...
tah, dari dulu mmg ske wat cmtuh...
igt nak masuk art, tapi takdelah pandai sgt lukis2... lagipon dah de otak kat sc... ikutkan aja!
skunk dalam engineering neh takde masa nak lukis2...
bila dapat wat bende nih, macam mengimbau kenangan lama! huhu

NOUSHY SYAH
satu komen kejam oleh noush... boleh berbahasa jerman jugak ek... brapa bahasa tau???
dan kerana beta blur nak mampus, terpaksa cari laman web translator...
dan inilah translate nya
" 1st that a treatise or biodata such as.. hehehhe, I thought, it would be more beautiful if it in the love am additional on hey I now"

wah! berteraburnya english... tapi paham2 je la... nak suh letak status ek??/ takleh.,. kene letak single, baru saham naik! hahahah

thnks 4 da mind-challenging comment! sampai terpaksa cari kat laman web tu...

aria ayumi said...

cantik gak tulisan kamal yek. dan mmg kamal kreatif pun ;) *puji ikhlas nih, takde nak bodek*

kamal tahu bhs jerman??! heh. nak menuntut bleh tak :D

hallo bin ich diya. ich bin 21 Jahre alt. eheh. ade bakat tak :p

ahmadkamal said...

DIYA
part nih beta kene kembang ke, kena blushing??? huhuhu
ala, stakat gantikan nama n umur bek tak yah...
bukan pndai sgt pown, tau tu pown sbb ada translator...
huhu

Mena said...

wah~
kamaL da pandaii cakap german'''

cam daLam cte p ramLee tUh~

btw~

LawWa La c0ver tUh'''

k0 mmg daSar kreatiF La kamaL,,,

akU reSpek r k0 nih~

nway~

rindU r nak jaLan2 ngan k0'''

wakaKa~

yetta~
yetta~

ahmadkamal said...

MENA
takde la pandai sgt... men tibai je...
citer p ramlee??? part yang mana tuh...
eheh, puji2 rupanya merindui beta... hahaha....
nanti2 kita plan pape ek!!!