Betul Cakap Mak...

0380
26 April 2009

Mak aku pernah cakap sejak aku dari kecik lagi, “jangan terlalu harapkan orang, jangan terlalu amik jasa orang, nanti diri sendiri merana”

Dan dia akan terus ceritakan sebab2nya, dan kisah dia dengan kawan baiknya dulu yang telah menyebabkan dia merana.

Kesan daripada itu, aku memang cuba untuk tidak bergantung harap pada orang
At least aku akan cuba untuk melakukan apa pun sendiri
Segalanya sendiri

Kalo pasal kerja, aku pastikan aku dapat lakukannya tanpa bantuan orang lain
Kalo pasal barang, aku elakkan meminjam barang2 yang aku takde, dan aku lebih suka beli sendiri barang2 yang aku perlukan

In the end, I become independent, dan tak bergantung kepada sesiapa…

But as a kid, sometimes I forgot...

Something happened, I might not tell what, but it makes me remember what my mum said about this.

When you beginning to become dependent, all you can do is wait and hope

But it always ends up that the wait is not worth waiting for and the hope is crushing in your face!!!
Lebih2 lagi, kalau ia melibatkan orang lain, dan bukannya barang2 yang boleh dimiliki dengan wang ringgit

Tak tahu ke mana hala tuju entri ini, I just keep typing…

I’m kinda a guy who always tell what I like or dislike directly to the parties involved
If there is something gets in the way, and I started to feel something stirring inside of me, I tried to ignore as much as I can
But when it feels like the feeling is unbearable, I just switch ON my silent mode

In my silent mode right now
And I still don’t know where this will bring me

For now, betul cakap mak…


:::YTBACK!!!:::

7 comments:

.:SeSwEeT LaVeNdEr :. said...

uik..laen mcm je entry ni...agak kompius dgn apa yg ko cube sampaikn..huhu
niwey..ckp mak ko mmg sgt2 betol =)

Cik Puan Oren said...

agree wif ur mum 120 %

kekumi said...

btul... mak ckp slalu btul.... =)
aku je yg degil kadang2.... =(

Hilman Nordin said...

Lebih2 lagi, kalau ia melibatkan orang lain, dan bukannya barang2 yang boleh dimiliki dengan wang ringgitmengharapkan orang ke, mengharapkan orang?

Liza said...

these are the few words every mother loves to hear....

seroja said...

mmg betul pon ckp mak awk tu..

walau adik bradik skali pon..
mmg ssh la...

ape yg terjadi nk kena usaha sndiri gak drp mintak tlg orglen..

ahmadkamal said...

SESWEET LAVENDER yang turns out to be ANIS! - dun wori.. this entry is meant to be confusing... =p

MISS OREN KEBIRU2an - 120% je...??? haha

KEKUMI - sibuk je... aku sibuk cakap pasal mak aku, dia nak cakap pasal maak dia jugaaakkk....
btw, ko mmg degil...! haha

HILMAN - is that a tricky question... either way, u still knoe the answer rite?

KAK LIZA - maybe kak liza kene tggu sampai anak kak liza 20++ kowt... sbb dulu, slalu terfikir apa yang mak cakap salah!
tapi it turns out to be true!

SEROJA - yerp kan.. walau adik beradik pon...
so far, maybe sbb kitowang pon masih muda (20++) takde pape prob lagi kowt
kalo masing2 dah berkeluarga, mungkin...
usaha sendiri yang penting kan...