Walau Hanya Mimpi Cuma...

0372
04 April 2009


Sejak aku dah habis presentation PSM hari tuh, aku dapati,
tidur aku makin nyenyak.

Bukanlah nak kata, habis presentation, habis segala kerja.

Banyak lagi tanggungjawab yang perlu aku lunaskan.

In fact, teramat banyak, sampai kadang2 terkejar2 nak melakukan kerja.


Tapi aku dapat rasakan perbezaannya.

Makin nyenyak, dan bangun pon dalam keadaan segar.


Dan yang paling nyata, tidurku kerap kali didatangi
mimpi
Mimpi yang best2 lak tuh!















One thing about dream is, aku rasa dalam mimpi,
kita adalah kita yang sebenarnya

Segala rasa yang kita rasa dalam hati kita, akan tertafsir dalam mimpi

Takde lah cover2 macam alam reality kan


Contohnya
, dalam reality, aku ada tak suka sorang ni
Tapi, aku masih cover, buat2 baik, walau dalam hati aku sumpah seranah tak suka kat dia.


Dalam mimpi pula berbeza.

Aku pernah mimpi, aku terajang muka dia guna boot tentera tuh, sambil lenyek2 muka da sekuat hati

Itu gambaran ketaksukaan aku kepada dia kan..

In a way…


Baiknya mimpi sebegitu, ia memberi aku escapism

Sekarang ni, bila aku jumpa je budak yang aku tak suka ni, dalam minda separa sedar aku, aku teringatkan yang dalam mimpi aku dah lanyak2 muka dia

Dan ia menyebabkan aku lagi senang cover perasaan marah dari membuak2

So, kira bagus la kan.





















Baru2 ni, aku bermimpi

Mimpi yang best sekali.


Walau tak pernah aku cerita pada sesiapa di alam realiti, aku kerap kali berkhayalkan tentang perkara ini

Berkhayal yang aku dapat mencapainya, dapat melaluinya

Indahnya saat itu!


Di alam reality, the possibility of the dream to come true is none

In fact, kalo ada percentage pon, amatlah rendah

Mungkin takkan berlaku pon


Tak pasti kenapa aku berkata begitu

Sebab selalunya, apa yang aku nak, aku akan cuba dapatkan

But this thing, I dunno

Nasib bagai asyik tak menyebelahi aku…


Tapi, malam itu, aku bermimpi, ianya terjadi

Amat indah mimpinya

Dan aku terbuai

Terhanyut ke alam khayalan tak bertepi

Melayang ke awangan!


Bangunku, dengan senyuman terukir di bibir

A sense of dejavu muncul bila aku mengingatkan tentang apa yang telah aku mimpikan


Biarpon di alam realiti, perkara itu tak mungkin tercapai

My dream has come true in my dream

Ironi right?

But it was fantastic!


Sekarang ini, biarkan aku sendiri

Aku ingin mengingat balik segala rasa dan kisah di dalam mimpi itu


Biarkan aku terbuai...
Biarkan aku hanyut...
Biarkan aku berkhayal...
Biarkan aku melayang...

Walau hanya mimpi cuma…



p.s - Yang Terdalam - switch on the dreamy mode, as reality is too far away...


:::YTBACK!!!:::

6 comments:

pja said...

realiti melerai fantasi..

Azly_Zackry said...

jom mimpi2...

bestnyer kalu mimpi jd kenyatan!!!

aku mimpi ko ngan tutttt...####

Max J. Potter said...

i once dreamt of a white telekung with pink kerawang..turned out to be my present before i began my degree. so some stuff do come true, huh?

ahmadkamal said...

PJA
yerp...
tapi fantasi2 lagi best! =p

AZLY
ekau mesti ingt mimpi basah je ni kan! grr

KAK NANI
yerp... some stuff do come true...
ada yang betul2 jadi... pelikkan...
saya slalu mimpi gigi patah la...
jangan la jadi... tak hensem nanti! hahahaha

* HeeBum * said...

sy pun pernah mmpi mcm awk..
di alam realiti.. sy seorg yg klo terasa or saket ati wif my fren.. sy xkn luahkn.. juz pendam..
then perkara tuh akn terbw2 lam mmpi saye.. in my dream.. sy akn luahkn segala rase x puas ati saye kt die.. sgale yg die da wat sy saket ati.. huuu..kalau laa di alm realiti sy dpt luahkn sume yg sy rase lam hati ni.. beshnye.. hehehe..

tp.. pd awk.. awk rase puas ati.. pd sy.. sy rase cm x besh bile asek mmp psl die.. psl ape yg die wat sy serabut.. huuu.. klo leh xmo mmpi..

tp tuh la.. mybe kite terlalu fikirkn ttg perkara tuh.. n at the end.. semua tuh akn termsk lam mmpi.. huhu...

ahmadkamal said...

SEE NIESOTfirst of all, slamat dtg ke YT and thanks 4 subscribing!
back to ur comment, actually i'm kinda of guy yang suke cakap lepas
meaning, kalo tak ske, directly trus ckp tak ske in their faces
yang pendam2 ni berlaku bila memang terlampau benci la, n nothing i can do bout it
tuh sebabnya terasa amat puas hati dapat lanyak2 muka dia guna but tentera dalam mimpi!
ganas eh mimpi gue!
tapi btol gak kan, dah realiti sibuk kaco, mimpi pon nak masuk gak
gimme a break!