Titik Temu

Aku mencari titik temu antara fantasi dan realiti
Manakah ia?
Manakah ia?

Fantasi mampu terawang, tinggi!
Realiti mampu menjatuhkan, rendah!

Persoalannya,
Serendah mana mampu fantasi dicanai?
Dan setinggi mana realiti digapai?

Manisnya fantasi…
Pahitnya realiti…

Hasrat aku, mahu ketemu titik demi titik
Agar dapat aku lukiskan satu garisan pemisah antara keduanya

Agar nanti, tidak aku terawang dengan manisnya fantasi sehingga mudarat
Agar nanti, tidak aku terduduk dengan pahitnya realiti yang berat


:::YTBACK!!!:::

6 comments:

Liza said...

sorry bro, too deep lah!

Anyway, Selamat Hari Raya

zura lias said...

menju puncak..bla..bla..bla..akademi fantasia..impian menjadi realiti.. *jadilah komen cengginie..janji ade word realiti*..huhuhuuhh

victoire said...

kamal, selamat hari raya maaf zahir batin!!

MOHD RADZI said...

Kamal Jr,
arituh aku ade msg ko wish besday kt ko,then ko tanye sape,aku luper nk reply.sori r ye..
anyway,selamat hari raye,maap zhr & btn...
-Radzi-

victoire said...

weh baru aku sedar ko jarang update skg.
ko dah abes praktikal ke?
camne, dah jumpe keje blom?
byk offer dpt?

ahmadkamal said...

KAK LIZA - dah nama YT kak oi.. selamat hari raya jugak...

KAK ZURA - sukati la ekau..

KERI - selamat hari raya!

RADZI - got it! selamat hari raya, maaf zahir batin...

KERI - ini aku dah balas kat skype kan... =p