.

0424
26 September 2009


Lama sungguh YT aku abaikan. Tiada update dari aku, tiada cerita.

Hanya mungkin, sekali-sekala, apa yang dirasa, aku kongsikan melalui status2 aku di facebook. Mungkin facebook makin dekat di hati. Dan respon dari yang membaca pon agak cepat berbanding blog.

Bukannya rasa tak mahu update. Rasa mau mengupdate itu ada.

Cumanya, sekarang ini, macam2 perkara dalam otak aku, aku malas berkongsi. Apa yang berlaku, biarlah aku saja yang merasa. Aku punya hidup, aku yang rasa.

Dalam otak, banyak pemikiran mengapa ia begini, tidak begitu, dan sebagainya. Dulu, melalui YT aku selalu kongsikan pemikiran2 itu. Tapi kini, mungkin sebab terlalu banyak persengketaan, dan terlalu banyak bertentangan pendapat, aku memilih untuk diam.

Apa yang difikir dan dirasa, aku ketepikan, dan cuba untuk lupakan. Walau kadang, ianya terngiang2.

Mungkin ramai yang pelik, kenapa YT menjadi begini. Apa yang dah berlaku. Apa yang menyebabkan aku begini?

Entahlah. Aku pun tak tahu. Mungkin juga aku tahu. Tapi aku malas mencari ketahuan itu di dalam kepala aku, dan meluahkannya di sini.

Entah kenapa.

Seperti biasa, anggap sajalah entri ini sebagai entri2 lain di YT yang tak berarah. Nak tunggu entri2 best di sini, tunggulah, berkurun keluarlah satu satu. Atau, susah sangat, tak yah lah lagi follow blog ni. Buang masa korang je.

Sudahlah, baik aku berhenti di sini.

Salam, take care.


:::YTBACK!!!:::

6 comments:

Diya said...

Masalah negara betul lah kamu ni Kamal. Tak faham gue. Apa2 hal, it's your choice lah kan. Terpulang. Tapi ada beberapa perkara yang diya ingin highlight sedikit.

1. Status2 di FB tu, enggak ada satu pun yang boleh difahami. Dah jadi sang melankolika sekarang ni yeh. Okay, takpe. Asalkan Kamal selesa dengan cara begitu.

2. Kadang2 memang ada perkara yang kita reluctant nak berkongsi dengan semua orang. Tapi, sudah nama pun blogger, bila berkongsi perkara kecil pun kita merasa sedikit kepuasan bukan? Sekurang2 nya apa yang terbeban dalam kepala, boleh hilang sikit2.

3. Tak pelik pun YT jadi begini. Bila masa berubah, environment juga akan turut berubah. Sebab itu, manusia juga mahu seiring dengan perubahan itu. Memang tak dapat elak, Kamal. Mind set kita 2 tahun yang lepas, tak sama dengan mind set kita yang sekarang. Kenapa? Sebab kita adalah grown up people.

4. Sebenarnya, tak perlu buat entri best2 pun orang akan baca jugak entri Kamal. Semua orang ada cara masing2 untuk dia sampaikan sesuatu pada public.

5. Tahu. Kamal banyak benda nak story, tapi tak boleh [atau tak tahu bagaimana] nak story. Huhu. Banyak mata yang memandang kan? Normal lah tu.

=)


Ps : Kalau rasa nak sharing something, bagitahu aje lah ye. Pendam sorang2 kang meletup dia tak pasal.

ChesterChaz said...

yaaa btol2..
orang yang bernama kamal kena selalu ceria..
tu kan code persatuan kamal2 sedunia..
hahhaaha

anyway.. samat arie rayer.. maap zahir dan zahiruddin.. ehh silap.. dan batin.. haha

khairul najmi yusof said...

assalamualaikum pakcik.

ko kenapa kamal? ada problem ker? macam resah gelisah jer aku baca entry ko kali ni. kuatkan diri ek kamal. aku doakan ko sihat dan bahagia dlm hidup.

Rina said...

Salam..

Inilah adat dunia, kejap hepi, tup tap, something happened (or a lot of things happens at the same time), langsung bertukar jd tensen@geram dan yg sewaktu dengannya..

Papepun, macam yg pengkomen2 kat atas da ckp, kuatkan semangat k.. Kalo sampai tahap2 kritikal, byk2 bersabar, amik wudhuk, calm down dan cuba fikir ttg benda lain.. Kalo xboleh pun, cuba cari benda2 positif di sekeliling, just to distract yourself.

Ak paham, masalah bertimpa2 dtg kn? The truth is, sekarang ni pun ak sepi dari update apa2 dlm blog, sbb ak rs kalaupun update tu kuar, bkn benda2 yg menarik, tp lebih pd tone di YT skarang.. Ak xnak apa2 yg ak tulis nanti adalah sumthing yg akan dikesali di masa akan dtg..

Harap kamal bersabar, n have faith in yourself ok. Walaupun ak xtau pape, tp just harap kamal dapat gembira kembali.

Gambatte ne!

N selamat hari raya..

n0n0i♥a'n'l said...

Kamal, Kamal...
memang terasa sangat lain blog ni sejak dua menjak ni..
Sepi.. pastu sukar difahami..Tapi takpe lah..

Just kalau boleh Kamal jangan le pendam sorang-sorang ek..
Be strong!

Hope everything will be fine..

ahmadkamal said...

DK - wow... thnks for the entry written in my comment box! entri gue 215 words, komen diya, 213 words... panjang tuh...
ada yg btol ttg apa yang diperkatakan... thx ek for this comment!

KAMAL - haha... lupa plak code persatuan tuh... slamat hari raya, maaf zahiruddin juga!

KHAIRNAJ - waalaikumussalam... ada la... internal conflict sket... thx 4 da doa!

IRINA - thx... aku stuju ngn perenggan ke3... aku bukannya tak gembira, but somehow thinking that the gembira itself is overrated... slamat hari raya juga...

NONOI - thnks noi... tak berniat buat entry2 mcm ni.. tapi entry2 cmni yang terkeluar... yeah, i do hope everything will be fine also...