The July Guy...

0112 – 08 Julai 2007


Dah lama actually aku nak post benda ni. Tapi nak kasi impact sket, aku simpan. Tunggu bulan julai. Baru kena dengan eventnya.

Ni sebenarnya analisis Dato’ Fazillah Kamsah la. Aku baca je. Tapi ada yang tepat kena pada aku. So check it out!

JULAI

* Sangat suka didamping.

Yer aku memang suka didampingi, tapi susah nak dapat yang sekepala.

* Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.

Am i?? Err... yer kowt...

* Agak pendiam kecuali dirangsang.

Diransang? Urm try r! hahahaha

* Ada harga dan maruah diri.

Yup, this is true

* Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.

Ni memang betul. Aku pun perasan. Tatau kenapa.

* Mudah dipujuk dan bercakap lurus.

Mudah dipujuk ke? Ish kena jual mahal ni...

* Sangat menjaga hati orang lain.

Yer ini betul sangat

* Sangat peramah.

Tah tatau betul tak

* Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.

(nak ngaku... tak nak ngaku.. huhu)

* Berjiwa sentimental.

Yer, saya ni jiwang. So wut?

* Jarang berdendam.

Ye ker? Rasa banyak je dendam aku ni!

* Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.

Yup, you’re forgiven but not forgotten bebeh. Suka betul aku memaafkan orang neyh, tapi nak lupa, jangan harap!

* Tidak suka benda remeh-temeh.

Ye ke? Bukan aku suka ke besarkan benda kecil?

* Membimbing cara fizikal dan mental.

Duh, ayat PRS sangat...

* Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.

Urm... well... wut can i say!

* Layanan yang serupa terhadap semua orang.

Yer ini betul. Aku layan semua orang sama. Sampai susah nak letak priority. Maybe sebab tu aku masih sendiri… huhu

* Tinggi daya simpati.

Ye ke? Yer kowt. Senang nak simpati pada orang.

* Pemerhatian yang tajam.

Ha’a tajam! Mencucuk! Macam xray! (ish lutcahaya lak bunyinya)Kah kah kah

* Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.

Yerp, ni aku suka buat. Pastu tulis kat blog kan. hahahaha

* Mudah dan rajin belajar.

Ye ke ni?

* Suka muhasabah diri.

Hurm. Betul kowt

* Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.

Duh apsal teraser gila ni

* Suka mendiamkan diri.

Maybe. But now i am a blogger. Diam dekat luar, bising dekat blog. Eh, bukan kat luar pun aku bising ke? Konpius2.

* Suka duduk di rumah.

Ha’a. jarang r nak kuar-kuar ni. Tapi kalo sekali kuar, macam tak ingat umah!

* Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.

Ini betul. Tepat!

* Tidak agresif kecuali terpaksa.

Huh? Nak agresif camna lagi???

* Lemah dari segi kesihatan perut.

Hehe, sebab aku malas makan!

* Mudah gemuk kalau tak kawal diet.

Ye ke? Krempeng je aku ni. Camna nak gemuk haa???

* Minta disayangi.

Erk (bunyi panahan yang tepat kena ke hati!)

* Mudah terluka hati tapi lambat pulih.

Yup. Ini kembali kepada the ’forgiven, not forgotten’ rule

* Terlalu mengambil berat.

Maybe. Betul kowt

* Rajin dalam membuat kerja.

Ye eh? Kembang seyh...

Bila tengok-tengok balik, ada yang kena tepat. Ala yang aku jawab macam nak tak nak tu, sebenarnya betul la. Still in denial.

Kadang-kadang tu kena tepat sangat! Robek jugak hati ni.

Tapi heran gak. Camna dia kaji ek. Cam horoskop gak. Aku minat tengok. Kadang-kadang kena. Kadang-kadang hampeh je. Cakap ’ur love will be blossom today’. Tunggu punya tunggu takde pun! Ops!

Apa pun. Saja je kongsi2. biasalah, blogger malas nak tulis entry!

Huhuhahaha!


:::YTBACK!!!:::

6 comments:

zura lias said...

you’re forgiven but not forgotten - part ni kite same..yg lain tu ade jugak yg same..tp tang ni yg akak nk pointkan..hikss..*pss..tp akak lahir bulan march*..xde utk bln march ke?hhihih

teddybearhijo (==)" said...

pakcik!
huhuu...
updet pon. wahaha...
*ske tgk owang updet jak, tp bace, manyak rongak2 lagik... waa... siot!~*

huhuu...
julai? memula rasa pelek gak, pe kaitan... tetibe bau ingat...
huhuu...

eih, pasnih leyh lak panggil kamo atok owk?
next year, moyang.
next next lagik, ape ek???
huhuu...

kamo keremping ek???
soh mamam tamoh,
eih, makan itu nikmat tahu!~
huhuu...

me pon pnah jumpa sumting yg ala2 horoskop ni yang cam tol2 jak tepat.

tp bace just bace jak la.
da bace akan kata: "cis, ko tau sume? ack~"
pelek kan gano mereka boleh kaji tepat.

huhuu...
senang jak nak gomok, p la wajin2 malantak...
huhuu...
papepon...

gud luck sem baru...

waa, arini da masok kolej...
waa...

(==)"

^eMiKo^ said...

takot nye yg pemerhatian yang tajam tuh... adoiii...tajamnye...

aria ayumi said...

besday kamal ke br ni? huhu.. klw ye... samat ari lahir lah ye... :)

nnt msk bulan ogos, taruk version ogos plak... utk kite.. kui3

FAIZUL said...

pendiam kecuali di ransang?
kalo teransang sendiri jd peramah la tetiba eyh?
hahahaha....takot!!!!

Red Mummy said...

ak sayang

happy birthday...

11th july dah datang. moga menjadi anak yang berjasa pada keluarga.

jgn lupa asal usul...

wish u all the best...hugs from yr sis..