The Break Up

0120 – 28 Ogos 2007

Wut? Kamal break up?

Told you I’m good at keeping secrets.

This is an entry which I typed, kurang satu jam dari perkara ‘itu’ berlaku.

Well, for me to menangisi segala yang pergi, I think it isn’t appropriate. My feelings right now? I dunno, bercampur aduk, sebatian pelik.


"Da blik ke? Alaa… Sori…"

"wut do I expect, u bz kan, so i balik je lah"

"sori, i’m quit busy wit asement n prog... sori"

"sudahlah, lately msg u penuh dengan perkataan sori. Bosn I. I dah lama brenti expect pape dr u. So no harm done la"

"ok.. klu 2 y u nak.. fine"

"Good... Wlau i xtau apa yg i nak tu.. Thanks neway"

"Thanks gak"

That was the first time when we message each other, aku message kurang dari dia. 3 berbalas 4. Selalunya, aku yang mesej banyak, dan replynya pun ala kadar je. 3 aku mesej, satu dibalas tak sepenuh hati.


Sometimes, we can tell when this happened that the person is not interested. Intuition maybe. That is the thing, I can tell there is nothing there at the moment, although sebelum ni bagai nak rak bertukar perasaan. Boleh bla!

I feel like crying, but aku memang susah nak menangis walau apa pun yang berlaku. Orang kata aku tabah. Tambahan pula perkara ni berlaku masa aku tengah demam ni. Dengan kepala separa pening, dugaan ini muncul. Dan aku pulak di sini, menupdate blog. Ya, aku demam pun update blog, gigih tak?

Aku try layan perasaan dengan lagu-lagu break up yang sungguh banyak dalam laptop aku ni (memang banyak lagu dibuat pasal break up kan, perasan tak?), tapi tak jalan jugak.

Somehow, aku rasa ini tidak patut ditangisi. Bcos, maybe from the very beginning I can see it is coming.

Bukanlah awal dulu aku ciptakan perhubungan ini untuk berakhir, cuma setelah banyak yang berlaku, aku cuba letakkan diri aku di posisi yang jangan terlalu berharap ke atas satu benda, atau lebih tepat kepada teori "kalau ada, adalah"

Kalau ada, adalah. Aku memang telah lama berhenti untuk mengharapkan lebih dari orang lain. Kerna jika aku yang mengharapkan lebih, aku yang selalunya sakit di penghujung.
Jadinya, aku kini tak lah sesedih yang pernah aku alami dulu. Ya dulu, a long story there.

Instead, i feel like standing out. I want to prove that it was a mistake to take me for granted.

I will not give that particular person the satisfaction by seeing me mourning, and being sad. Aku tak nak tunjukkan rasa sedih. Aku nak tunjukkan tanpa dia pun aku boleh hidup. Aku nak tunjukkan aku happy. Biar dia tahu, dia yang rugi dalam keadaan ini.

Selama ini pun aku rasakan aku yang melebih, dia tak de pun menunjukkan perasaan semacam aku. That person took me for granted, dan aku mahu dia rasakan bagaimana rasanya bila aku takde di sisi.

Ini adalah tambahan pengalaman, i must say. Being blogger in all these times, teach me that there is always the other side of the story, there is always a sweet side of bitterness. Ini adalah pengalaman yang mengajar!

Aku menulis kini, hanya untuk meluah. Blog ini ajalah yang ada untuk tujuan itu.

Tadi, selepas perkara ’itu’ berlaku, aku menyendiri, feel like want to call someone to talk to, but then i realise, i don’t have that someone. Kawan or anything that aku confess segala benda. I’m always being me. Topeng topeng yang menutupi. Sunyinya hidup aku begini.

Mungkin ini perlukan perubahan. Aku mesti kurang menjadi unvurnerable.

Aku tahu payah komen entry begini. Takpe, aku memahami.

Yang penting sekarang, i’m fine. I’m so over the break up. And amazingly, I feel fine in less than an hour! An achievement!

Proud to achieve this instead of mourning over months!


:::YTBACK!!!:::

6 comments:

aZwaN mUsLiM said...

dunno wat to say here
coz personally, me x penah g rasa benda2 camnih
honestly, mmg x penah terlibat secara langsung ngan hal2 camtuh
so, rasa bkn org paling layak nk say something here la
tp i think mesti dh ada org gtau kn
u'll get over it (mmg dh get over it la kn, hehe...)
jodoh pertemuan tu di tangan allah...

=)

::sori if this comment a bit unappropriate, just got da feeling dat i need to say something.::

Joey said...

anyway....i did expect something like this would happen

cuma aku tak berapa pasti sangat...

betul apa yang orang atas kata tuh....hahahaha

aku tak pernah pulak terjebak dalam perkara-perkara yang sebegini

kadang-kadang..biar masa jer yang mengubati...

lama-kelamaan okla tuh

dah....nak pegi entri no 2...

aku nak komen lagik......wakaka

zura lias said...

sabar ye dik..akak ade experience camnie..yup,blog mmg membantu akak lupe sume-sumenye..cume akak tak reti camne nk luahkan sume-sume dalam blog..just akak meluah dgn care cerite merapu-rapu..it's me..

kalau kite rase mengharap itu menyakitkan kite...kite jgn mengajar diri kite jd pengharap...bile berharap, hati kite sentiasa sakit takut-takut dan was-was. Tapi bila harapan terkubur..lagi sakit yang amat.

Gambatte Kamal..past is past...:D..life must go on..

mena said...

kamal................hidUp kte ni masih panjang,,,jadi masih perlu diterUskan...............

teddybearhijo... eskim? adakah? hee... said...

pakcik! owh, de so called makcik xbitau anak sedara... ughuu~
*kecik ati 5 saat jap...*

hoo...
xpela tuu...
asal pakcik acam okkie, okkie la tuu...
huhuu...
be strong my pakcik! *ei, comella name pakcik tu tok kamo... irina pon cam suke... hee*

huhuu..
xpela tuh...
menharap tu bagus, sebab bila da tada harapan, itu da tada makne agi... but harapan jgn terlalu menggunung... maintain2 jak...
hee...

wish u will happy...
xpela tuh, jadik tabah ya... good luck, studi leklok ya pokcik...

jia you neyh... fighto~owh! (^^)"

rimieilya said...

xpela..kite merasai perkara yang sama. pelbagai perkara kite buat utk senangkn hati die, break up yang kte dapat kan?

mula2 tu frust gak la,sampai sekarang pun tapi tak nak pikir sgt. dah orang tak suke, xleh nak cakap pe lagi r..

yang penting pandang ke hadapan, ingat org2 yang masih sayang kat kte n enjoy life yang dah terbentang depan mata k..