Double Celebration!!!

0121 – 28 Ogos 2007

Firstly, sori sesangat, lambat gila buat celebration ni. Tapi better late than never kan.

Aku dah kata awal2, aku buak organizer yang baik. Organiser senior tu ada sambutan yang lebih besar, organiser sebelum ni tak berapa rapat sangat dengan dua orang ni kowt.

So terpaksalah tunggu aku yang buat. Plus, aku tengah demam2 ni, buat entry untuk korang. Terharu tak ni? Cepat g nangis2 dulu!

Bagus jugak entry ni ada, boleh tutup entry sebelum ni kan.

Apapun, kenapa ianya double?

Sebab aku nak wat celebration untuk birthday 2 orang sekaligus dalam satu entry. Boleh?
Jangan gaduh2 lak rebut entry ni!

Hehe

14 Ogos 2007 – Happy 22th Birthday of Truemptyme

Amazing actually dunia blog ni. Boleh kenal orang pelbagai.

Contohnya mamat ni lah. Kenal pun lalui blog je. Nasihat-nasihat then komen-komen.

Permulaannya, dia yang datang bertandang ke Yang Terdalam. Aku tak ingat pulak bila, tapi agak lama dah jugak lah.

Komen adalah pemula. Dan aku pulak tak nak jadi biadap g lah blog dia. Well, i found out that he is very talented in making an entry - funny, touching and so on. Banyak kali jugak entry dia boleh buat aku gelak, kadang-kadang jiwang sekali dengan dia, dan macam-macam lagilah.

Kalau nak tahu, g blog dia ni.

Sampai satu ketika, kami bertukar ym pulak. Baru aku tahu nama dia. Faizul Saadon, kalau tak salah la. (kalau salah, ampun!). dan dari situ ada la sekali dua kitorang bersembang.

Tapi sebab kitorang dah kenal diri masing-masing lalui blog, somehow, walau sembang dekat ym pun, aku rasa macam dah kenal lama. Aku tak kisah cerita masalah aku kat dia, and vice versa. Kitorang macam dah rapat walau sebenarnya tak pernah pun jumpa lagi. Itulah the power of blog!

Saat yang tak leh lupa, time dia bagi aku lagu Didicazli – Dambaan Cinta. Mulanya aku dengar sikit-sikit je lagu ni. Malas nak layan sangat.

Sampailah satu ketika, aku tengah jiwang (aku kan biasa jiwang), aku dengar lagu ni. Sekali masuk. Kena dengan keadaan aku ketika itu. Seminggu dua jugaklah lagu tu bermain-main kat otak aku. Sampai aku jadi angau.

Semuanya aku salahkan mamat ni lah!

Dia sengal jugak, hobinya suka tangkap gambar sendiri! Hahaha. Dia selalu cerita pasal kesengalannya bersama kawan-kawan. Aku suka gelak.

Masalah pun ada jugak dijadikan entry. Malas nak cerita lebih, aku baca dan komen mana aku mampu. Banyak gak masalahnya dijadikan teladan.

Apa pun, aku harap hubungan ni takkan berakhir sampai sini. Teruskan menulis blog ko tu. Update banyak2!

Happy Belated 22nd Birthday! May all your dreams come true like truemptyme!

Ces, sengal!

21 Ogos 2007 – Happy 21st Birthday Irina

Seminggu lepas birthday tru, birthday minah ni plak. Another person that mean so much to me, the one who was the initiator of me for becoming a blogger!

Ni link ke blog dia.

Kenal dia dah lama. Dari zaman muda-muda di Semashur lagi. PRS bersama. Banyak juga kenangan tercipta.

Masa tu bukannya rapat sangat pun. Just knew she was there. Tapi aku kan baik dengan semua orang, so aku takdelah rasa awkward bila cakap dengan dia. Aku rasa masa tu, aku ok kowt dengan dia.

Ingat lagi, ada satu kali tu PRS wat camp dekat mana tah. Dia takleh ikut sebab mak dia tak kasi. Masa tu, fikiran aku, anak mak rupanya dia ni! (Ampun Irina!)

Tapi, soon i realised dia ni the only daughter. So for her mom to be protective is relavant.

Sejak dari peristiwa tu, aku dapat rasakan Irina ni jauhkan diri sikit dari PRS. Last-last, tau2 dia jadi librarian lak. Aku kepelikan di situ.

Time goes by, tah macam mana, satu hari aku terbukak blog dia. Masa tu entry pasal lagu "Vincent – Starry, starry night". Tau tak korang lagu ni.

Aku dengar lagu ni dalam cerita Ally Mc Beal dulu. Dan aku dengar kembali bila Josh Groban nyanyikan lagu ni. Aku tak tahu version mana Irina dengar, tapi, yang aku tahu, melodinya memang best.

So, aku just komen, beritahu aku suka lagu tu jugak. Sampailah satu ketika, aku rasa best plak ada blog ni, aku pun terus bukak blog. Sebab dialah!

Sebab ada satu entry tu, dia ceritakan dengan penuh jujur, apa yang dia rasa. Aku pada ketika itu, fikir, why not? Aku pun ingin juga didengari inside out. So aku terus bukak blog di Frenster tu. Ianya berkembang, sampailah aku berpindah di blog Yang Terdalam ini.

Sepanjang perjalanan itu, komen-komen dia aku dapat rasa dia tulis penuh ikhlas, entry aku yang hampeh macam mana pun, melalui komen, i can tell dia baca satu-satu.

Through time the bond has become stronger. Associate with other blogger from my school, kitorang rapat balik di dunia blog. Like Hilman and Kaede (mana tah ini minah sekarang!)

Apa pun, like my hope to tru, I hope this bond will last. Dan update la blog tu, bersawang-sawang dah.

Tapi still tak bersawang macam blog teddybearhijo! (aku tau dia baca ni, saja je nak stresskan point ini dengan kejamnya!!!)

Happy Belated 21st Birthday Irina!!!


TEDDYBEARHIJO - 11 September 2007 - Ya Ampun AKAK Irina~!

HILMAN - 12 September 2007 - happy ramadhan al-mubarak!

AZWAN - 20 September 2007 - :: mass blog celebration v1.0... ::


balasan cik Irina

IRINA - 31 Ogos 2007 - Joyeux Anniversaire!



p/s – sapa yang nak join celebration, sila bagitahu aku, aku akan linkkan dari sini. Tapi jangan expect aku jadi organiser ni berjaya ye. Still amatur.

p/s – lantak pi lah entry lepas... kan?


:::YTBACK!!!:::

8 comments:

aria ayumi said...

hehe klw kite bitau besday kite, nampak cam terhegeh2 plak. nnt atok tanya, ape motif sbnr bitau besday awal2.. kui3.

FAIZUL said...

hahaha..
kamal...thanks for the entry..
hahahaha....

alamak apsal bagi tau nama betol niih?? x comercial arr cam nih..hehehe..

btw bila ko cakp citer2 sengal ak tu kadang2 cam ak dah lupa dah saper ak nih...huhuhu..banyak sangat masalah cinta...what can i say..realy2 not in the good state la skang nih...love is pain right?

sal lagu tuuh...hahaha..kan ak da cakap..berhantu lagu tuuh..ak yg dah setengah taun dapat lagu tu pon still dengar agih sampai skang nih..

k la kama..thanks wei..really appreciat that..selamat ko x tlis no phone skali..hahahaah!!

Joey said...

waaaaaa.......hepi belated birthday to irina and truanta........opss apa...faizul...hehehehe

oh ya....

i just want to tell you something...

i feel relieved now...


mengapa?....sebab green dah tau blog aku....

and....ops tak nak story panjang-panjang....hehehe

cuma satu jer....napa friendster ko rosak?

dah try nak add.....asyik error jerk...ke tak nak kawan aku ...hehehe

kalau tak mesti ko bleh tgk aku ngan lebih jelas lagi kat frenster...


hahahahahaha...opsss

zura lias said...

happy belated besday utk faizul n Irina..blog mmg baguskan..leh tambah kenalan..hiks..

teddybearhijo mintak eskim gak~ said...

PAKCIK JAAT!
menci... keji... keji gak... aaa... malu seh...
adeh...
xpe2...
anti da updet, biau sempot pakcik bace... sepot tatau, tamoh nolong... sebab de entry panjang gilak... but in process tok tapis2... tah, rase cam nanak publish lak...
ughuu! tau x, shayer ade 6lebey draft! auu... pakcik keji... waa... majok ah... cepat belikan eskim!
ughuu~!

papepon, Selamat Hari Lahir kepada Irini n Truanta eyh?

huhuu...

nunggu shayer pon insyaallah join wat tok Irina la, tok g sato nuu, ya ampun, shayer kuwang mengenali anda... huhuu...

p/s:pakcik keji!
p/p/s:pakcik keji lagik!~
p/p/p/s:jage bek pakcik, nak eskim gak! auu...

(==)"
ughuu! larikkk, malu2...

teddybearhijo mintak eskim gak tambah lagi 5!~ said...

*alamak manyak sala taip suda... sowi2... ughuu~ ni pakcik la niyh... so ganda, 5ketol eskim! cepat...

hee...

(o.0)"

Irina said...

Salam..

*Sob*

Wah, thanks Kamal!! Hehe.. Nangis dulu dah.. Hee.. Pape pun, pertama2 skali nak mintak maaf sbb lambat comment.. Actually, td ada exam.. So, dh brape ari ni x bukak pun internet, baru malam ni berjaya manggagahkan diri meng'online'kan diri. Hehe..

*Sob*

Oops, nangis lagi.. Hehe.. Terharu maa.. Neway, "Dan update la blog tu, bersawang-sawang dah." --> Ooops, nampak ek sawang2 kat ctu.. Hehe.. Xpe2, akan diupdate secepat mungkin. Paling lambat pon sabtu ni, insya-Allah.. =)

Mekacih byk2!!
Hehe..
=)
And, happy belated birthday kat truanta, eh, faizul..

papik said...

weyyyyyyyy birthday irina is on 22nd la not 21st.
aku ingt sbb ade 3 bdk skola kite same bday --->22nd.
irina,emon ngan shafiq razali.
wahahaha.x]]

yeah.
happy belated to irina.
da tue!!!
hahaha