Pejam dan Celik...

0154 – 27 Disember 2007

Pejam dan Celik…

Pejam celik pejam celik...

Pejam lama sikit...

Pejam lama-lama...

Dah pun sampai ke hari terakhir beta berada di rumah...

Merindui UMP?

Ya, mungkin.

Sayangkan UMP?

Tah, maybe. Bila tiada di mata baru rasa sayang menjelma kan.

Maybe suasana di sana yang buatkan hati ini ingin segera kembali di sana. Maybe bila diri merasakan yang di sana barulah jadual waktu sedikit tersusun dengan pengisian yang boleh dikatakan berfaedah (huhu). Maybe juga kerana di sana boleh buat apa sahaja tanpa kongkongan.

Dan maybe yang utama, di sana kalau nak keluar kurang keluar belanja! Di KL, aduh! Sakit beb. Tu pun kiranya aku beruntung gunakan duit biasiswa yang baru aku dapat tu.

Rehat dari blogging?

Tah lah, tak decide lagi. Cuma sekarang merasakan diri nak tumpukan pada hidup. Jika ada daya nak berkongsi dengan semua mengenai hidup aku, mungkin. Rasa ni tak boleh ditelah, kadang-kadang cakap je nak rehat, tapi rasa nak menaip ada. Bila cakap nak aktif pulak, rasa menaip takde.

Senang cerita, kalau ada, adalah. Kalau tiada update, ampun maaf dipinta. Untuk menutup ruangan ini dan meninggalkan kenangan manis di sini, Amat jauh sekali.

Cerita Expoconvo’07?

Ingin sangat mentranskripkan cerita yang berlaku di waktu itu di sini. Biar memori itu tak luput. Kadang-kadang otak ini ada juga merangka ayat untuk dituliskan mengenai memori itu.

Tapi seperti biasa bila daya menaip takde, takde lah. Tapi yang pasti aku akan menaip mengenai itu. Mungkin suasana di UMP akan mendukung pengupdatetan aku dalam menaip kisah itu? Mungkin...

Blogger malas?

Ya. Mungkin. Ini adalah blogger yang malas untuk mengupdate jika tiada rasa. Jika ada rasa pun, blogger ini kerap kali menuda dan tunda sehingga rasa itu hilang. Hampehkan?

Apapun, doakan perjalanan beta kembali ke UMP besok.

Semoga permulaan semester baru ni menjanjikan sesuatu yang indah!


:::YTBACK!!!:::

12 comments:

Rina said...

Salam..

Pejam celik, pejam celik,

"Eh, Kamal udah update!!"

Hehe.. Kalau dok kat umah time2 cuti ni, mmg kering la duit.. :) Keluar sana, tgk movie sini, shopping sana, makan sini, last2 ble cek baki kat bank account, rpeny da sampai limit..

ahaks.. =)

Pape pun, yep, stuju 190% ngn kamal, ble kte ckp nak bykkn blogging, mmg susah bebenor nak ngapdet, tp ble kte nak rehat, laju je idea nak datang.. hihi..

sbb tu la walaupun cuti, ma blog just ada berapa je post baru.. *hint*

hehe.. ak doakan ko slamat sampai sana k. lalu lebuhraya pantai timur ke?

=)

till then~

zura lias said...

UMP?erkk..sbbkan akak dh xtau perkembangan semasa, apakah UMP itu?sebab terlampau manyak U kt malaysia..akak jd konpius..hiks..bebaik jln kamal..

aria ayumi said...

hehe. hari ni pun ari terakhir diya kat umah. nak balik kampus dh. kamal taking care okeh. jgn nakal2. huu.

Hilman Nordin said...

salam..
hmm.. sekejap je kan cuti nih... da nak masuk balik da ke kampus. hmm, ak pn lame giler2 da x update. been bz, seriously.. tapi sebenarnye kalau xde inisiatif, memang sampai ble2 x update.. hehe..

nyway, gudluck dude! *jgn x update plak dlm kampus...

p/s: I love UM

ahmadkamal said...

irina
oho pejam celik beta dah update ek... dia yang pejam lama sangat... sampai orang update pun tak sedar... ye balik ikut lebuhraya pantai timur...

kak zura
ni memang nak kena ni... kan dah byk kali mention dalam entry? huhuhu dulu namanya KUKTEM - kolej universiti kejuruteraan dan teknologi malaysia... ditukar nama pada 1feb 2007 kepada UMP - universiti malaysia pahang... terletak dekat tepi highway gambang je... 30 km dr kuantan... huhuhu

aria
gud luck ek 4 the new sem!

hilman
love UM? kalo ko tak sayang UM memang nak kena cepuk... mpp tak syg UM, pelik la tu... jangan tak update dalam kampus? rite back at u!

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

yang berhormat dah balik UMP terus memantau kawasan yang dilanda banjir.
yang berhormat tengok temgok saja ke? tak tolong...
ish ish ish...

ahmadkamal said...

notakematian
huhuhu.. perasan juga beta di kwsn banjir td ek... actually tadi ada hal, singgah jap je... eh, org tolong la... ada lasatu kelas jugak orang basuh... nampak kak notakematian sebenarnya... takut nak tegur, kang dia masukkan kita dalam deathnote dia! hahaha... tapi kalo ada lagi, nak ikut... walau penat gak ni... (memantau pon penat tau), keta masuk selut... kena basuh sume... duh penat2...

teddybearhijo~ said...

salam pacik!
wah2, wendu... nak pijak2 kan kaki kat blog kamo! [cop kaki bear kat sini2~]

hee...
sudah pulang?
awal jugak...
kiter, 1hb bau mahu pulang, xske kolej...
muahaha...

skejap jak huny2mun, waa, mau cuti lg...

happy new year pacik!
selamat nempoh sem baru!
wish u all da besh tok mende2 baru bakal tiba...

jia you! (^^)"

*death note:jgn jadik blogger malash! muahaha...

@LiENZ said...

Hi AK..
Semua nk balik kampus ek? Pesal tak try entry resepi ke? Ha,mesti banyak idea!

ahmadkamal said...

teddybearhijo
huhu baru nampak muka...eh baru nampak tapak kaki??? hehehe... urm... g mana selama ni??? nyorok kat hutan??? huhuhu... kepada cik teddy gak... happy new year dan slamat menghadapi sem baru... slamat menempuh benda baru!

@lienz
yer nak balik kampus dah... entry resepi? masak pon tak reti... kalo nak entry respi, g la cari blog resepi! huhu resepi planet alien cmna? huhuhu

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

update...update...

@LiENZ said...

Hekeleh...
Ak ni mengajor kite plak..dahle xde thank u..ish!huhu..

Ha..nanti blog @LiENZ ada resepi kreatif!tunggu!!