Test, Tensi, Waterfall Abseiling, IVAC'08 dan BTDI'08

0175
23 February 2008


Maaf lama tak update. Nampaknya beta hanya boleh mencemar duli mengupdate masa hujung minggu je!

Minggu yang baru berlalu ni! Sungguh banyak yang berlaku.

Tapi still, takde lah teruk sangat pown.

Except the fact that i almost ruined my first test for Biosepation Engineering & Process Control & Instrumentation!
Sebab aku malas studi masa hujung minggu lepas tu! Asik update blog je… korang punya pasallah! Hehe


*****

Tapi apapun, minggu di mana aku macam ditambak tu menyaksikan banyak benda yang berlaku. Dan aku amat menghargai masa senggang begini, untuk aku bersama dengan diri aku sendiri.

Cuba bayangkanlah, minggu yang baru nih, esoknya ada test PCI
Malam tu cadangnya nak la studi, tapi kena sit for Biosep.
Dan last minute dapat satu topic untuk Molecular & Cell Biology untuk presentation pada esoknya!
Bengang tak bengang la. Aku nak ngamuk je.


Tapi slamat smua bagi kerjasama yang baik.
Macam best je, bila dalam waktu tensen begitu, masih ada sifat kerjasama dan bantu membantu.
So, the feeling of bengang dissolved away la.

*****

Talking about something else, aku ada bagi nama aku untuk Waterfall Abseiling. Cadangnya hujung minggu ni nak pergi. Alih-alih semua program luar universiti takleh diadakan sampailah kerajaan kita menjadi kerajaan semula, that means after pilihanraya. Dengarnya sampai dekat 30 program kena tunda. The impact of general election.

So, aku pown tunggu je la program tu nak buat bila. Kalo ada rezeki, dan masa tu pown aku free, aku joinkan aja!

*****

Talking about program, program antarabangsa aku ke Qatar tu dah ditukar menjadi ke Istanbul secara rasminya dalam minggu ni jugak. i-QiVAC’08 menjadi IVAC’08. Bila tukar tempat, matlamat dan cara fakir pun kena ubah sama.

Dan yang penting sponsor sponsor sponsor! (ada orang leh tolong tak??)


*****

Dan satu lagi program lawatan indutri kelas aku yang aku handle, semua masih di peringkat awal. Baru come out with the name of program. Bio-Tour de Industry’08 (BTDI’08). Aku agak suka gak nama tuh. Walau kuar masa kitorang random2 je main nama. Tak tahu nama ni kekal tak, aku suh lagi diorang mencari.

But, i like that name!


*****

Hurm, tatau nak cakap pe lagi. Ni short update je.
Nanti rajin, aku update secara serius dan berhemah sket. Hehe!

Benarkan aku menghayati hujung minggu ini ya!


:::YTBACK!!!:::

17 comments:

Hilman Nordin said...

ak nk jugak tinggal jejak. =) FTC!

jangn tensi2 ye? da dapat da barang yg bg kt ko pnye YDP tu?

ahmadkamal said...

oho... dah takde owg komen baru nak tinggal jejak ek???
nak jadi FTC je...
tak tensi pown... cuma bila kena rush tu yg saket...
hurm, barag tu... dia sibuk kowt, aku pown tak smpat nak g mintak! hehe...
takpe2... aku mintak weekend neyh

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

sila rujuk komen di blog akk semula...

anda dikompaun kerna komentar anda.
dan kompaunnya ialah waffer peanut satu.
terima kasih.
sila bayar kompaun anda secepat mungkin.

ahmadkamal said...

erk??? kat entry mana ek??? bayak entry yang sindir2 yang mampu dikompaun kan...
apa nih... penguatkuasaan tak adil... men sedap je kompaun org! mana pekeliling??? sama macam guard ump! hehehe

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

sila rujuk komentar anda di entri terbaru akk.

owh... inilah...
dah buat salah, mula lah mengelabah... pekeliling laa, penguatkuasaan tak adil la,
ish ish ish...
tak apa...
paham paham...
budak budak zaman sekarang memang macam nih....

lind said...

saya juga takkan ke blog ini lagik.. sbb asyik2 cite pasal kursus la. test la program laa.. saya sangat tak paham. sbb saya blur haahhaa

*kiddin* :P

zura lias said...

rajinnya..rajinnya..kalo jd ke istanbul..belikan akak karpet ek..kalo x dpt karpet..dpt bunga dari istanbul pun jd le..xpun pakwe2 kt istanbul..tp yg ensem2 je tau..hahahahaa

:: cheezzy cheese :: said...

makkk ooooi!! dia lagi bz kekdahnya dr org yg brkeje ni.. sungguh aneh..

@LiENZ said...

Ak,
BZ nampak..sampai macam2 bertukar. Ade yang bertangguh. Ade yang frust.Siap ade kerajaan yang nak jadi kerajaan!!

Anyway, Gudluck!!

ahmadkamal said...

NOTAKEMATIAN...
tu bukan salah budak sekarang... tu salah penguatkuasaan lapuk yang digunapakai dri zaman tok kaduk! the world need changes ok!
(pergaduhan mulut yang membawa kepada kemerepekan! haha)


LINDOSH
hhahahaha... oho... blas blik ek... tkpe2...
*jeles sebenarnya dia g bercuti*
hehe


KAK ZURA
erk??? mula gatal la tuh... en bulan cmna??? ni baru kak zura, kalo diya nanti cmna??? mesti bertambah list gue!
takpe, org crikan pkwe2 istanbul berbulu dada lebat... kira 2 in 1 la... dapat carpet skali! ops!
hahaha


KAK YANZ
tu la... hengat dia sowng je ada masalah negara... kalo dia ada masalah negara leh guna dslr opis tgkp gmbr semut dan cencurut,.. di sini apalah ada??? hehehe
jgn marah kak yanz... gud luckmaking choices!


@LIENZ
well... zaman ke'busy' an dah bermula... nak wat cmna... layankan aja! banyak benda kan berlaku dalam satu2 masa???
erm... ada alat brenti masa tak??? nak pinjam!
hehe

Joey said...

hei...please don't change the name

nama pun sedap jer...Bio Tour de Industry...

Buang beberapa perkataan yang memang tak penting dalam nama tuh jadila nama Degree kitorang...what a coincidence


aku dengar ko cuba jadik calon parlimen pekan.....tapi kena reject..betulker...hehehe...larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

FAIZUL said...

"Hurm, tatau nak cakap pe lagi. Ni short update je"-ini kamal kater short update? warghhhhh......

@LiENZ said...

Aiyo..
Bukan alat tu je ade, ayat enti bercakap pun ade..hehehe..

aria ayumi said...

agaknya betul la kot blog kite kena sumpah... *komen takde kaitan ngan entry* :p

Noushy Syah said...

OK OK....I love reading the comments too...it makes my day.The best is comment and answer for Zura's...hehhehe a 2 in 1 prezie,but I must remind you that it won't just a 2 in 1..coz hairy chest also meaning his a hairy man, thus,meaning...hehhehe I'll let you figure it out!lolz..

Keep smiling no matter how bz you are..:)

Mr Final said...

Pesal.. aku x nampak pok.. pasal waterfall absailing tuh??

Erm tp.. besh woo.. wat medne tuh.. aku dah wat dah time 1st year. dlu.. air.. giler.. laju dan berat menimpa ko... so.. kne make sure tgn ngan kaki.. kne kuat..
Maslahnye.. lak.. ssh nak bg kaki tuh mencengkam batu.. sbb.. batu2.. tuh licin bebenor.. mmg slippery giler.. so.. kalo gitu.. xleh dpends kat kaki tgn lak. kene cover seluruh berat bdn.. huhu~.. besh2.. lagi besh sbb view die chanteeekk~...

ahmadkamal said...

JOEY
nama tu akan tukar gak aku agak...sbb masing2 ada cdngn yang lagi gempak... tgk je la nama mana yang dipilih...
politik??? tak mo la weyh! tak best!


TRUANTA
ni short la... kan standard Yang Terdalam panjang2! hehe


@LIENZ
waa.. bagaimana nak pinjam??? hehe


ARIA
agaknya la kowt... maybe... muka diya pown cm sesumpah kan... ops!


NOUSHY
suke ek ckp pasal hairy men.., ngeh3.... smile always too!!!


FINAL SOLUTION
maybe ko tatau kowt... tah la... publisiti lalui memo je...btw, thnks 4 the info bout that... keen to experience that!