Otak 6th Sense...

0417
18 Ogos 2009

Pernah aku katakan dulu, rutin membosankanku
Tapi, bila sesuatu berlaku di luar rutin, berdebar pula rasanya...

Lebih2 lagi, bagi aku yang mempunyai imaginasi seorang heroes, instinct 6th sense ni!!!

Minggu ini dimulakan, dengan aku menyedari seorang housemate aku, si X tidak pulang ke rumah sejak dari sabtu lepas
Aku sedar pun, bila bilik-air-joint aku tuh kering kontang, tak berair, tanda2 sudah lama tidak digunakan

Aku tak kesah sangat, sebab aku pon bukan rapat sangat dengan X tuh...
Jumpa pon sekadar bertegur je...

Tapi, sebab satu rutin telah terganggu, aku rasa sedikit lain...

Semalam pula, seorang housemate aku yang lain, si B, tidak pulang ke rumah seperti biasa...

Mula2, around 8 mlm, aku slalu msg, tanya makan di rumah atau tak...
Dia kata, dia banyak kerja, n lambat balik
So, aku ok je la

Menjelang pukul 12, tak balik lagi
Ini lari dari rutin ni!
Selalunya paling lewat pun pukul 11 dah de kat rumah

Aku terus msg dia
Dia kata, "still di ofis, keje tak setel lagi..."
So aku terus tido...

Pukul 1 lebeh, aku tersedar, haus...
Menjenguk ke bawah, tak ternampak tanda2 housemate aku tuh dah pulang...

Aku dah rasa len macam, len dari rutin ni!
Otak 6th sense aku dah fikir merepek2...

Pagi ini, aku bangun, mandi dan bersiap
Still dia tak balik lagi!

Tapi satu rutin lain pula yang tergangggu!

Slalunya, sebelum mandi, aku akan jenguk kereta aku dan motor2 di luar,
Just nak tahu, siapa yang tak pergi kerja lagi, siapa yang terbangun lambat ke hapa

Aku dapati, motor housemate aku yang lain pula, si Z, telah tiada di perkarangan rumah...

Eh, pelik ni...
Takkan dah pergi kerja...
Baru pukul 6.30 pagi...
Bilik air pun tak basah lagi...

Otak 6th sense aku mula dah fikir macam2...

Dari bilik dia, aku terdengar alarm dia
Aku bajek dia tak bangun lagi
Sebab bilik air pun tak basah kan…

Tapi mana motor dia?
Kene curikah???

Dahlah si B tak balik
Otak aku dah fikir merepek2 dah…
Yang Z pulak, tanda2 macam belum bangun, belum mandi
Tapi motor takde

Hilang ke?

Pelik...

Turun pula seorang lagi housemate aku, si J mau pergi kerja
Aku ceritakan kepelikan aku...
Dia pun try call si Z

Rupa-rupanya awal pagi lagi dia dah keluar
Alarm dia lupa tutup
Ceh!

N, dia tak la cakap, tapi aku ngan J bajek dia mesti tak mandi pagi tu!
Sebab bilik air tak basah...
Haha

Masa nak pergi kerja pula, aku try call si B
Tak berjawab lak

Macam biasa, otak 6th sense aku memainkan peranan
Pikir pelik2…
Dah makin melampau2 lak dia
Sebab dah accumulate dari malam sebelumnya kan…

Masa bawak kereta ke tempat kerja, aku berdebar2
Dan masa tuh la, ayat2 untuk entri ini dirangka2...

Tuh la, bosan sangat dengan rutin...
Sekali benda2 yang lari dari rutin berlaku, aku pulak yang berdebar...

N one thing aku perasan, otak 6th sense aku ni memang berjalan je kerjanya…
Perlu ke aku tutup otak 6th sense ni???

Hurm, apa boleh buat, dah namanya heroes, terima je la anugerah otak 6th sense ni!
Huhu



p/s - semasa entri ini ditulis, si B telah membalas msg aku.. di ok je...
so, tanggapan otak 6th sense aku ni tak betul lah kowt???
ADAKAH KUASA HEROES AKU SEMAKIN BERKURANG??? =p



:::YTBACK!!!:::

8 comments:

Azie.Fauzi said...

adoi laaaaaaaaaaaaaaa..heroes nehhhhhhhhhh ekekekee....banyak sgt kayan CSI kot...and csr is customer serv reps...huhu

n0n0i♥a'n'l said...

Nak pengsan baca entry ni!

iRa said...

haha ni banyak layan citer heroes ni hahaha...

Joey said...

tu diaaa...miss huber dah mai dah..hehehe

it shows that you really care :)

aLaMFaNa said...

U really care bout them..:)

n byk sgt pengaruh tv nihhh....~
Hiks..

ahmadkamal said...

MUMMYMYRA - maybe kowt... atau saja je nak meringankan entri yang berat ini...

NONOI - kenapa? kerana pening membaca, atau pengsan sbb keperasanan beta??? huhu

IRA - err heroes season baru bila nak kuar ek??

JOEY = huber mana lak ni...
yerp... i guess that i true... i care bout them too much... should i stop to care???

FANA - huhu komen macam repetition 2 komen atas je...
but u made a point
i care bout them too much
will stop to care...
thx!

Joey said...

miss huber daripada Desperate Housewives la..bukan heroes..

I guess memang susah nak hilangkan sikap ni...even if I told you to stop...ko pun tak berenti kan

But for me, I always take this... Kalau dia ada tell you something then you barulah you can concern about it (erm..I dont know how to cakap)

Kalau tak, hiduplah dalam kehidupan anda sendiri :)

ahmadkamal said...

JOEY - tuh la masalahnya...
kalo dalam khidupn sndri, rasa bosan...
but i guess ada yang betulnya ko ckp tuh