7

0444
120510

Lama tak update blog.
Banyak cerita, banyak cerita.
Mari buat point form agar cepat selagi aura ini tak lari.

1. 16 Mei ini bakal menyaksikan ulangtahun YT kali ke 4.
Yay!
Yay ke? Walaupun aku rasa sejak dari tahun lepas, entri di YT ini agak kurang menyengat dan kurang impak. Apapun, umur blog ini makin bertambah. Kandungan entri? Tengok la.

2. Currently ada 2 lagu bermain dalam kepala otak aku.
If It Kills Me by Jason Mraz, dan Ku Katakan Dengan Indah by Peterpan. Dua2 nya ada maksud. Dua2 nya ada cerita. Dua2 nya dituju pada insan2 yang berbeza. Gosh, my life is complicated!!!

3. Profession-wised, ada sedikit berita gembira menerjah. Tak sia2 menumpukan tenaga ke arah kerjaya. Bila mana tiada apa lagi yang boleh aku harapkan, penumpuan focus terhadap kerjaya membuahkan hasil yang aku rasa berbaloi. Dan kini aku gembira bekerja. Still, aku masih mencari pilihan2 lain, hanya untuk membolehkan aku mempunyai option2 lain.

4. Lisa wat hal. Minggu lepas lain yang nak ditukar, lain yang kene tukar. Dan sekarang aku runsing memikirkan hal Lisa. Dalam otak macam2 imaginasi baru muncul. Dan semuanya yang power2! Mampukah aku ketika ini? Sila sedar diri Kamal!

5. Lewat kebelakangan ini, selain kerja, sedang merasa sakitnya hidup berdikari. Macam2 benda kene difikirkan. Otak kene dipartition. Aku mampu je lakukan, but adapting.

6. Suka berhuha bersama teman2. Bertuah ada teman2 untuk berhuha. Beruntung ada teman2 untuk bergembira bersama. Hujung minggu ku diwarnai mereka. Tapi, dalam berhuha, satu soalan terlintas di fikiran, adakah mereka akan kekal di saat tidak-huha? Ketika huha2, adakah yang mendengar? Atau sekadar huha?

7. Satu kisah. 8 tahun. Salah aku. Lambat. Aku keliru. Apa guna salah menyalah. Yang nampak kini jalan buntu. Buat aku banyaak berfikir. Pasal semua yang terjadi dengan orang2 lain. Pasal cara aku. Pasal diri aku. Tiba2 ingin lakukan perubahan dalam hidup. Aku tetap aku. Tapi mungkin dengan cara berbeza. Duh! Rambling! Abaikan point ini jika boleh.

Cukuplah 7 point. Memang saja akhirkan dengan tujuh.

Aku suka tujuh. Sebab aku rasa tujuh unik.
Maybe jugak sebab aku lahir bulan 7.

Dah2. Rambling.
Kira ok la update YT cmni?



:::YTBACK!!!:::

5 comments:

Frodo Baggins said...

7 jer?


>>___<<


wa ske 9. sekian ... hahhaha

Hilman Nordin said...

point number 2 noted. ^_^

khairnaj said...

setelah lama menanti entry baru dari pakcik. selamat menyambut ulangtahun YT

Cahaya Pembuka Hatiku said...

saya suka 5. hehe.. sbb dlm kad pengenalan saya bnyk no 5.. hahah..

selamat ulang tahun YT,saya plak tak tahu bila CSLR saya lahir.. huhu

ahmadkamal said...

FRODO - cukup la tujuh... wa tak ske 9... huhu

HILMAN why point 2 je??? adoi!!!

KHAIRNAJ - lama menanti ke? sori laa... thnks 4 da wish!

CPH - huhu... 5? pulak... thx ek wish!
ek, lahirkan sndri pon tatau bila ke? huhu