Damn tired...

0450
260510

Actually, I’m tired.
So damn tired!


But I couldn’t resist myself from writing something up here.
Dunno why. Maybe just need to vent.

2 minggu aku sibuk berkerja.
Siang dan malam.
Pulang lewat.
Even hujung minggu.

Satu sebabnya, projek yang aku handle sekarang berada di satu milestone yang penting.
Jadi persediaan itu perlu.

Dua, mungkin juga aku perlukan distraction untuk semua yang berlaku.
Macam2. Hingga aku keliru. Tak tahu mana nak tuju. Sekarang ni, hanya buat tak tahu.

Damn, how tired I am!

Kebelakangan ni, kerap dapat kad kahwin.
Sana sini dapat.
Sana sini jemput.
Tak putus2.
Hingga buat tertanya, adakah ini masanya?

Dan bila dah terlalu banyak jemputan, terlalu banyak pertanyaan dalam diri, mula lah cuak fikirkan diri sendiri yang takde masa depan in that department ni.
Mulalah mencipta alas an itu ini kenapa that department takde apa2 progress sehingga kini.
Mulalah yang terdalam kembali berbunyi.
And it hurts.

Sebenarnya, dah lama tinggalkan soal hati dan perasaan.
Entah kenapa. Mungkin sakit sangat kot.
Tapi minggu lepas, ia betul2 mencengkam.

Seseorang.
Sudah 8 tahun.
Kami YM bersama.
Antara aku dan dia, memang takde pape.
Aku tahu, dia tahu apa yang aku mahu bagitahu.
Tapi aku tak bagitahu2.
Aku pulak wat2 tak tahu.

End up, dia dengan orang lain.
Aku gini je lah.

Kami YM, tiba2 dia kata, mungkin awal tahun depan dia kahwin.
Aku tersentap!

She is not mine to begin with, but dunno why I felt that way.
Kinda separuh-jiwaku-pergi la.

Dan lama jugak aku recover.
2 3 hari jugak.
Cara recover – KERJA!

Pastu mula la fikir kawan2 yang mungkin aku rasa mende yang sama kalo diorang kata diorang akan kahwin.
Mulalah buat list kawan2 itu ini yang aku rapat, yang aku tak sanggup lepaskan diorang ke tangan orang lain.
Mulalah lagu If It Kills Me dari Jason Mraz tuh menjadi favret, sebab berkisar kawan2 yang suka each other tapi malu nak cakap.
Mulalah merepek2 otak ni fikir.

Sampailah satu masa, aku realize that, kawan2 tak boleh jadi exclusive.
Aku pernah dengar kawan aku cakap macam tuh, dengan kawan2 takde maknanya nak kapel2.
But aku tak percaya.

Bila dah lalui, bila dah try nak buat kawan kapel berkali2, kini aku akuinya.
Memang tak boleh!

In fact, selama ni, crush2 aku pun, asal dari kawan2 gak.
Dan aku rasa kita pun tahu apa kesudahan kepada crush2 aku dulu.

Dan ia mengembalikan aku ke alam nyata.
Kawan2 tak leh dikapel.
Walau serapat mana, selesa mana, sebebas mana kita dengan kawan itu, mereka tetap off limit.

Salah satu sebab, mungkin dah terlampau selesa, hingga dah takde rasa pape.
Mungkin la.
Aku tak tahu nak cakap macam mana.

Dan bila dah sedar semua itu, aku pun terus macam biasa, buat tak tahu.
Malas nak fikir.
Cari distraction.
Dan bekerja!

Hinggalah minggu lepas, di kala aku bekerja, adalah satu malam ini, aku balik lewat.
Dekat pukul 9 tuh aku penat, layan FB sat. Usya2.

Entah macam mana, entah dari alam ghaib mana tah, fb itu terarah ke ‘cinta monyet’ aku zaman dulu kala, which was like 10 years ago!
Aduh, ada lagi minah ni rupanya. Ingatkan dah lost contact.
Sekali jumpa balik.

Malas menegur dulu. Just bookmark fb itu.
Walau hati waktu tuh dah berbunga riang.

Dekat nak balik kerja, satu mesej masuk.
Dari kawan yang aku pernah minat dulu.
Takde angin ribut apa, tiba2 dia mesej.
Meminta maaf.

Aku sedikit pelik. Apahal ni?
Dia kata dia tiba2 rasa nak mesej aku. Duh!

Layan ala kadar, terus balik ke rumah.
Berfikir, giler la ari ni, sekali 2 manusia di zaman silam kembali dalam idop.
Itu belum lagi recent development yang berlaku sekarang.

Aduh, ape ni semua?
Pening aku pening.
Tak tahu macam mana nak handle.
Tak tahu macam mana nak react.

Yang pasti, rasa malas nak fikir, cari distraction, kerja!

Tapi...
Sekarang ni, kerja dah capai milestone, so dah kurang kerja…
Aku pulak dah penat bekerja.
Macam mana nak cari distraction kepada menatang ini?
So nak wat macam mana?

Haa.. tu la wat entri bengong ni.
Malas nak tapis2.
Baca je la, gelak2.

Kang aku rasa aku takleh handle kat sini pulak, aku delete entri ni.
Atau, lagi radikal, aku privatekan je blog ni.
Apa susah?


:::YTBACK!!!:::

9 comments:

Mr Final said...

muahahahahaaa..... sedang gelak pada siapa ek?????? uhhh teeeeeeeeeeeeettttttttttttttttttt

yonna said...

KALAU PRIVATE,KAU TAK INVITE AKU, MEMANG HIDUP KAU TAKKAN TENANG SAMPAI BILA2 LOL hahaha

kau setuju love is letting go tak?

kenapa tak berterus trg dari dulu?

EsLemOnTeA said...

buat kekasih gelap singa biru ku:

kalau anda jatuh,anda boleh nak berdiri kembali.kalau anda tersungkur kerana tersepak batu,anda boleh anda angkut batu itu dan humban ke dalam sungai (ok...sgt xde kaitan aku nye kata2 mutiara neh)

tapi aku setuju pada statement "kwn2 adalah off limit".ramai gadis skrg nie jenis yang treasure teman2.tp x bermakna life is over.bunga bukan sekuntum.mungkin masa belum sampai jek lagi.aku pun xsetuju kalau ko kawen dulu dr aku.kang nanti aku xdpt nak gado2 dgn ko.nanti bini ko dtg crk aku lak, cakap aku nk goda ko...hish...xmo ai~~~

p/s: singa biru tue bkn teman semata2.tapi jiwa ai~~~

Liza said...

hope you got my invite and will come ya!

najmi said...

pegi bercuti lar pakcik rehatkan otak tu.

DeWi said...

jangan la kembali ke zmn terdalam.... tolong.....

aku ada 1 buku yg bakal kuatkn jiwa ko.. meet me on july okeh.. nk pulang novel ko skali. n bagi buku penawar jiwa.. kesh3

Rina said...

"recent development"??

hehe.. cam ada sesuatu di situ.. =)

kamal, the thing is yg ak perasan, bila kte mencari, ia xkan kte jumpa, tp bila kte least expect it, ia hadir dlm hidup kte..

hope you'll find what you're looking for yea..

ps : i'm waiting for da guys cards pulak.. sblm ni sumer girls je.. =) *wink wink*

fndrocka said...

banyak sangat memendam kut.
kalau suka katakan suka.jangan tunggu lama2..iye dok?

Latest Entri : Rumusan Lagenda Budak Setan

ahmadkamal said...

MR FINAL - adala...

YONNA - aku akan invite... mark my word! tak stuju love is letting go... dan mungkin aku selalu terlambat in this department...

ESLEMONTEA
points well taken... thanks 4 sharing even though aku masih try rebut singa biru ko tuh! hahaha

LIZA - sori kak tak datang ari tuh... heard that went well kan?


NAJMI - insyaAllah, masanya akan tiba...

DEWI - kalo dah nak kembali, nak wat cmna.. hidup sukar ditelah...
ok, aku tggu julai!

IRINA - kalo kad boys, lambat laa.. mau 27 28 nanti kowt! =p
aku slalu tulih recent dev, but slalunya takde pape... dan dalam YT slalu takde follow up kisah2 gitu kan...
lupakan je la..

FNDROCKA - yerp... u got that part right... slalu memendam, dan selalu terlambat...
maybe waiting for the right moment, but the moment is never right...
akan try pasni trus je!