Just a Ramble...

0101 – 12 Jun 2007

Just a ramble...

Nak tulis, tak nak tulis...

Nak update, tak nak update...

Itu yang difikirkan aku kebelakangan ni.

Tak tahu mana hala punca. Jadual mungkin sedikit padat dari dulu. Dengan final yang kian menjelang tiba.

Isnin depan aku final. Selasa aku akan kembali ke rumah. Harapnya dapatlah aku bercuti sebelum nak mula studi balik 9 julai ni.

Apa yang dah berlaku selama ini?

A lot actually.

Perasaan bangga, perasaan malu, perasaan bengang dan macam-macam lagi lah.

Kejayaan itu aku tak hebahkan kepada umum. Tapi from time to time semua orang tahu. Aku sedikit malu bila semua tahu. Aku tak suka bila aku dipandang begitu. Aku tak suka keadaan bila aku terpaksa buat tiada apa yang berlaku, kerana aku tak suka akan dipandang berlagak atas kejayaan itu. Itu hanya kejayaan pinjaman. Walau pun ada yang kata, inilah masanya kau nak berlagak, atau sedikit show off, bagi aku ini bukanlah jalannya.

The curse of happiness do happened, aku tengah merasainya. Tengah berusaha sedaya mungkin untuk membaiki keadaan. I do wish I be more serious from the very beginning!

Emosi tak stabil, cuba memulakan sesuatu, tetapi nampaknya macam tak berpeluang. Terputus sebelum bermula! Mungkin takdirnya hidup ku sendiri.

Profesionalisme versus emosional. Tanggungjawab yang tergalas di bahu berkenaan projek aku, akhirnya membawa aku kepada diri sendiri, Kamal yang emosional. Entah lah, dah cuba sedaya upaya untuk professional, bila begitu, aku dikata tak menjaga emosi orang lain pula. Tak tahu nak buat macam mana sekarang ni.

Cadangan seseorang untuk reward myself, aku ikut. Keluar, sambil itu berharap dapat memulakan sesuatu. Sambil menyelam minum air. Tapi tak berpeluang nampaknya. Banyak jugak aku reward kan diri aku walau kewangan membatasi. Beli baju 4 helai dengan harga rm 70. Memang nampak boros, tapi bila lagi aku nak gembira.

2, 3 hari ni cuba tumpukan diri pada studi, tapi emosi lah. Entahlah sikit demi sedikit menganggu. Dalam usaha membaiki apa yang telah dilakukan, aku juga diganggu emosi yang mengacau.

Duh, entri apa ni.

This is the entry for the sake of updating.

Sori for bothering.

Harapnya cuti 2 minggu yang mendatang ni dapat mengembalikan mood dan perspektif aku atas semua benda.

Dah penat sangat studi agaknya. Aku perlukan rehat!

Nak bercuti, duit takde. Ada sesiapa kenal datin atau datuk yang boleh sponsor aku bercuti?

Duh!


:::YTBACK!!!:::

3 comments:

teddybearhijo gotcha kamo balek! hee... said...

pak cik!
hahah...
hum, men gotcha2 ya...
sekeh mau?
ngee...
senin final?
wow! gilak...
tak sedar, sem khas danak abes owk?
ughuu~ matilaaa... [bukan kamo, tp kiter...]
huhuu, eleh, bukan selalu deh dapat rase, so gunakan ngan sebaiknya bila mendapat kejayaan, tp jgn lupa diri udeh... hee... insyaallah x...

owh, soping? soknya! me, da ampir setaun tapat g soping!!! ack...
aritu... da tepu bangat, g jenjalan kat jj jak, rase puas sangat, makan eskim, jenjalan nak soping, tp susahlah kalu soping men2... ughuu~

huhuu... papepon, me wish kamo gud luck! jia yu pak cik! fighto~dayo![makhlok ughuu~ kiter amek lulu! ngee...] beusahalah! doakan kamo bejaya! hee...

beusaha sehabes baik! (^^)"
EMOSI. tak pe skali skale layan, tp jgn tebawak2... hahah...

nak becuti?
hum, ce g tanya datok CT... ngee...
jk LoL!
*arap2 kamo tada jumpa ne2 dato or datin dapat sponser kamo cuti. ne leyh, kiter tada cuti, sume pon taleh cecuti... hahaa!~*

p/s:ui, kalu kewangan xberapa sehat, jgn soping deh, even bahagia... hahah... anti bakal merana gag... [jgn ikot petua ini, sebab itu kiter setaun xdapat2 soping... wahaha...]

fred said...

ok wat 4 baju 70 hengget, xder la boros.. it's depend on person la kan... yg penting kite epy wif aper yg telah kite laku kan,...

kalo asyik nk ikut cakap org jer, sampei bile nk step forward,hehheheheh

ikut la kate diri sendiri...

kui kui kui kui

Joey said...

pak cik....

tahniah tas kedekanan ko utk sem lepas...hehehe

ni aku nak jawab soklan ko...

aku takkan letak gambar kat blog buat masa ni...

sebenarnya aku tak sempat snap gambar budak pompuan tuh..sebab aku takde camera

oh ya...aku tak pernah dengar UiTK...u kat malaysia kah????
lagipun budak tuh is a guy

napa aku tak letak nama ko kat link...sebab aku tatau nama ko apa...ak_1403 tuh nama pa benda...

lagipun ko agak jarang guna nama ko sebagai ganti diri semasa tulis entry..ada..tuh ada..tp memang jarang...

lagi satu....masa aku buat link blog ko kat blog aku tuh..aku tgh kreatif....time skrg ni aku cam malas-malas...asal letak link okaylaaa

lagi satu...kalau ada pun gambar aku akan letak kat frenster aku...

ko tau ke apa frenster aku..?..wakakakaka