Blogger Nite Out & AF6

0189
1 April 2008


Malam sabtu.
Badan sakit2 sebab terlebih tido.
Pewot lak lapor sbb malas makan.
Nak ajak kekawan kuar, semua dah makan bagai.
Tinggallah aku sowang2 men tenet.

Tiba-tiba.
Satu msg masuk di skype.

”eh kamal, jom kuar nak, cik dewihati nak tgk AF la”
”eheh! Macam tau2 je aku tak makan lagi”


So kitowang pown kuar, cari kedai yang pasang AF.
Aku, Mr Final ngn cik Dewi Hati.
Jumpa kedai yang seswai, berteleku lah kitowang kat situ.
Siap alih meja ke seat depan lagi!

Nilah first time aku tgk AF live tau tak!
Kan umah aku takde astro.

Tengok punya tengok, adalah si Azly terselit dalam audience AF tuh.
Hampeh punya mamat! Tak cakap pown nak g tengok!
Kalo tak boleh ikut sama!

(macamlah aku de masa nak balik KL!)

Call dia. Tak angkat.
Msg dia.
Baru balas.
Kelakar pulak bila tiba2 nampak kawan dalam TV.
Tengok AF dari mula sampai abis.


Ogy takde jadi pengkritik malam tuh.
Sekali kan.
Tiba-tiba kan...

Semangat Ogy Ahmad Daud meresap masuk ke dalam Mr Final!

“lagu nih susah la… laju sangat. DICTION kena betul”
kata Mr Final mengulas mengenai persembahan Ika dengan lagu Malu Tapi Mahu

Tu diaa…
*Aku ngan Dewihati terkedu*
Kemudian…

”lagu nih kan rock. Kalau lah AUDIENCE bagi semangat kat dia, tentu dia leh buat lagi baek”
kata Mr Final lagi mengulas persembahan Faisal dengan lagu Ranggi Metropolis.


*Mulut aku ngan Dewihati terlopong*

”Sian Saida kan. Orang tak patut COMPARE dia dengan Siti. Dia patut di COMPARE dengan diri dia sahaja”
ulas Mr Final lagi mengenai persembahan kakak Siti Nurhaliza, Saida dengan lagu Dokter Cinta.


Dan, dengan ini aku ngan Dewihati pown tergelak sakan. Mr Final tiba-tiba je jadi pengkritik tak bertauliah.

Dan, sebab nak ingatkan apa yang dikritik, kitowang siap buatkan formula lagi nak ingat, sebab nak update kat blog masing2.

D – Diction
A – Audience
C – Comparison

Itulah kisahnya, reunion first blogger sewaktu tengok AF, yang menyaksikan Mr Final diresapi semangat Ogy Ahmad Daud!

Ahaks!


p/s – dialog2 di atas sudah di edit atas kesedapan cerita yang ingin disampaikan oleh tuan punya blog. Jangan marah Mr Final! hehe


:::YTBACK!!!:::

6 comments:

DeWi said...

ish.. mcm dh lebeykuwang.. tp gubahan ayt ko ageh besh dr aku r.. hu~ ape2 pon.... aku rs mr Final mesti wt2 x paham jek ngn entry nee... pecaye la ckp aku.. mesti la die xmo tlibar dlm kancah teori [D].[A].[C]... ha3.. ape2 pon thanks mlm tu....

Mr Final said...

Bgs2... bersatu.. ek... bgs2

NuRuL said...

kawan awak sama cam hosmet saya..setiap kali habis persembahan mesti akan dengar kritikan dia dulu..hehe. Tak berkesempatan nak nonton yang minggu lepas punye nih..bila ntah ulangannya.

Noushy Syah said...

Here..the Fame Academy is referred as the FLOP ACADEMY:)

It's fun to see the judges and their critics..

ahmadkamal said...

DEWIHATI
haha... aku kan penggubah ayat terkenal! hehe
mr final msti wat tatau je perkara ini berlaku... dia tak kan wat entry pasal nih... aku bajek r...

MR FINAL
oho... siap carut kat blog dewi skali ek... *vavis*... ape tuh??? viva??? hahaha
ni bukan bersatu la... ni mmg realiti yang terjadi... kami hanya cnn yang melaporkan dari Gambang

NURUL
haha, tgk je la yang lepas punya... btol kowt mcm kata kak zura, af mengajar rakyat malaysia untuk mengkritik.... sbelom nih takde sngt pown kan...

NOUSHY SYAH
mmg fun... dan yang fun lagi af punya student nih mmg la sengal giler... wonder mcm mana diorg leh masuk... takkan la berjuta2 rakyat msia, ini hasilnya... i suggest u try to watch af from youtube... mmg tak kena gaya!

khairnaj said...

patut ler macam penah tgk muka sorg audien tu.. rupanya kawna kamo pakcik woo..