Oi! Update la!!!

0186
29 Mac 2008

Seminggu aku tak hapdet, aku dapat rasakan berlaku kekacauan dan suasana yang tidak aman di dunia blog.

Dengan Kak Yanz yang terpekik terlolong sbb aku tak hapdet,
Dengan Kak Lindosh pown join sekaki,

Kak Zura lak sampai sesat2 jalan sebab aku tak hapdet blog

Menyebabkan beta berasa bangga (kembang idong sat!)
Kerana blog beta memberi kesan kepada sistem kehidupan di dunia ini.
Bayangkan kalau blog ni takde, apa akan berlaku kepada mereka???
Gila meroyan gamaknya!
Tak dapat aku bayangkan..
HAHAHAHAHAHAHA (gelak giler kuasa)

Okeh2, tukar tone.

Maaf. Sori.
Aku bukan tak nak hapdet.
Tapi terus terang kata, minggu neh,
hidup aku tak berapa stabil.
Macam-macam berlaku la.
Dan ia menyekat daya kreatif otak aku untuk buat entri

(matilah, perasan kreatif!)

Serius, macam-macam yang berlaku.
Dan untuk aku survive this week memang la sakit...
Aku jadi bukan diri aku, aku bergantung harap pada yang len.


Jom lah, kita men recap2, tengok apa yang berlaku pada diri aku neh!

*****

Ahad membawa berita kepulangan beta ke UMP
Driving dari KL ke UMP.
Dalam keadaan yang separa penat, sebab malam sebelumnya stay smpai pukul 3 pagi untuk tgk video AF kat youtube!

Ye la, umah aku kan takde astro!

Tapi kadang-kadang macam tak berbaloi je tunggu!
Sebab hampeh!!!
Bukan minat sangat pown,
Cuma teringin nak tengok apa yang ada...

Sampai di UMP
Seperti biasa, keluarkan laptop dan buka wireless.

Hampeh!

Rupanya di UMP tiba-tiba mengalami zaman batu dengan kehilangannya fungsi wireless internet di muka bumi UMP.
Kacau bilau seantero alam!!!

Mana nak buat assignment lagi, nak cari maklumat, nak rujuk web lagi!
(macam la selalu buat benda2 nih! Usya blog banyaklah! Eheh!)


Tapi still, bila selalunya line tenet ada, sekali takde, kacau bilau gak. Sampai kat google reader aku
nak dekat 100 entri dari blog2 aku tak baca lagi!

(aku banyak subscribe blog)

*****

Menjelang Isnin, aku terus kembali ke rutin aku walau dengan paksa rela.
Kena lah studi kan. Adoi la!
Ingatkan cuti nak habiskan semua rasa malas yang ada, tapi sama je.

Petang isnin itu pula membawa aku kepada kegawatan kesihatan!

Aku demam selsema mula petang isnin tuh. Kelas pown nak tak nak je pegi. Tapi tetap pegi gak, nanti tertinggal lagi payah.

*****

Dah lama tak demam, sekali demam selsema teruk gak. Ia berlarutan lah sampai hari Selasa, hari Rabu.

Seriusly, sepanjang saket neh, teringat nikmat sihat. Serius sangat.

Dan malam rabu tuh, aku tak larat sangat saket, aku terus buat keje gila!
Aku makan 2 tablet
Panadol Soluble, 2 tablet Panadol biasa.
Matilah!
Asalkan esok aku sihat.
Sebab kalau sakit dalam rutin harian yang busy nih, banyak giler kena tinggal

Tapi, malam tuh, aku terfikir gak sebelum tido.
Kalaulah aku mati dalam tidur ni sebab overdose, apa akan berlaku?
Macam-macam lah aku fikir... apa reaksi orang la... akankah aku dikenang la... macam2!
Sampai terfikir, aku masuk paper tak?
Ada ke leh pikir camtuh kan.
Last2 tido gak.

*****

Agak2 nak sihat dah Khamis tuh.
Aku mula ok dengan rutin aku.

Cuma time assignment la, memang aku sakit nak buat.
Sebab assignment tuh kawan2 aku dah buat awal2 masa aku tertonggeng saket tuh.

Aku lak, duk berkelubung je.

So, masa nih la, aku guna la lakonan simpati yang aku ada., suh kawan buatkan assignment group tuh.
Aku wat la muka2 saket sket!

Tapi, diam2, aku tgk movie ikut laptop aku!
Haha jahat tak?

Dan petang Khamis tuh, satu perkara berlaku pulak!

UMP.TAKDE.AIR!!!

Sebab ada satu pam kat Lepar tuh rosak.
Memang saban semester ada jadi bende camnih.
Dah lali dah.

Tapi penat lah, sebab aku baru je baik demam, nak mencari air lagi!
Dan macam ditakdirkan je, bila je krisis air berlaku kat UMP nih,

umah belakang umah kitowang mesti kosong!
So apa lagi, pecahkan pintu belakangnya, mandi air tangki umah tuh!
Bila habes, kita pecah umah len lagi!
Hahaha

Dan bila Jumaat, aku dah mula pening2. sebab banyak keje.
Otak aku menunggu hujung minggu je!

Tapi masa nih, ada lah Kak Yanz yang menjerit2 mintak hapdet,
Aku pening, telinga aku saket,
sore dia tak sedap!

So, aku pown hapdet la entri nih....
Boleh tak???

Hahaha, habeslah kena hambat ngan dia nanti….

Ok tak review aku untuk minggu neh???
Ok kan je!



p/s – btw, klik sini…. Wah kembang idong gue! Rupanya beta nih bertuah jugak!!! Huhuhu Tu yang tiba2 hit counter blog ni mencanak gak la naik! Btw thanks ek kepada yang berkenaan!!!


:::YTBACK!!!:::

2 comments:

FAIZUL said...

demam sampai mesej ak x mo reply...huhuhuhu...benggong nya kamal...

ahmadkamal said...

TRUANTA
ye la... kpala pening.. pastu nak layan msg ala-ala mintak simpati ko lagi... bek takyahlayan kan! ops!