Hari Rabu! Part 2.0

0280
20 September 2008

This is hari Rabu! Part 2.0...
Huh? Takde topic len ke nak crite… Setiap topic baru, mesti ada part 2 sume!
Lantak aku lah! Aku punya blog!
Nak crite pown dah cukup bagus...



















Menapak jejakku...


Crite pown sebab:

I think this entry is significant
Cos it reflects how busy I am
And when I read it later on in my life, this is one life experience that I cannot forget…

**********
Ok, moving to the story
Sume tau kan dari entri lepas, keje aku banyak giler nak dihabiskan untuk hari rabu tuh
Walau cuti, rasa macam tak cuti…

Sejak malam selasa, aku telah edit sket2 proposal PSM aku tuh
Lepas je semayang terawikh, dari pukul 10 malam sampai 3 pagi aku mengedit
Tuh pown tak puas lagi tuh..
Sahur, makan sikit, n aku tidur

Hari Rabu...

Bangun sembahyang subuh, then aku tidur balik!
Sampai la pukul 11…

Cuti beb! Time gini la nak bangun lambat pown kan!
Keje banyak ke tak, apa kira
Yang penting cuti!!!

Then, aku mandi, start sambung edit proposal itu
Dalam kul 12.30 siap dah
Aku pown mula la print…
Sekali ink lak habis..

N kalo kowang tatau, harga ink amatlah mahal
Aku selalu guna refill je, inject masuk dalam tuh
Tukar cartridge pown satu semester sekali...

Dah guna refill, memang la susah kan
Aku kene korek lubang masuk dalam cartridge tuh, pastu baru leh inject
Sejam juga la masa habis

Pastu aku g binding dekat koop depan umah aku ni
Rm 3, dan aku puas hati...



















The binded proposal

Rest kejap, sambung tengok gangstarz sampai pukul 330
Then, bawu rasa nak start wat keje

Aku pown menyalin lah soalan2 assignment tuh ke dalam kertas, supaya aku leh wat nanti
Dah habis salin dekat 5 soalan sume, aku ngantuk giler!
Aku pown tertido...

Zzzzzzzzzzzzzzz

Sedar2 pukul 630 ko!
Siol je
Aku baru bajek nak siapkan assignment ni petang ni jugak
Alih2, terlajak

Aku sedar pown sebab aku dengar rumate aku sibuk bising2 terangkan pasal assignment tuh kat awek dia through skype
(skype leh call ye)

Bangun, terus berlari aku ke kafe merebut apa yang patut
Dan dapat lah sikit
Aku pown berbuka...

Lepas berbuka terasa
Sebu
Sengal
Penat

Aku pown tahankan mata, stay sampai isya’
Aku sembahyang isya’ n terawikh sendiri dulu
Pastu aku pown tido
Aku memang penat bila pose
Jadual padat kan...

*********


















AK_0143 @ Work


Kol 10, bangun
Start wat keje

10 – 12 am Assignment OSH
Ada 3 soalan, tapi sebab aku pening2, kene amik masa lama nak baca balik notes dia...

12 am – 1 am Assignment Plant Design
Ni pown selamat aku ’menumpang kasih’ kepada grupmate aku, aku edit n tambah apa yang paham melalui tenet.
Then, walla! Siap!

1 am – 2 amAssignment Oleochemical.
Ni simple je.
Tapi sebab otak dah saturated, aku buat pown lambat.
Efficiency kurang!

2 am – 3 am Baca notes Oleochem skit.
Esok nak Kuiz kan!















Completed assignments


3 am – 4 am – aku dah terjelepek!
Aku sahur, makan apa yang patut
Sambil rehatkan minda tengok klip2 video kawan2 sengal aku pass through skype…



















Sahur dengan roti/oat/milo sajer...


4 am – 5 am – aku berbaring di katil, notes Plant Design tentang Heat Exchanger Network aku baca.



















4 am, but there was so much notes to read!!!

5 am, aku dah tepu
Aku tengok rumate aku siap berteleku di meja dia lagi
Habiskan segala kerja…
Sian tengok pown ada

Aku pown tido
Kol 645 rumate aku kejut sembahyang
Sembahyang la aku

Aku siap tanya lagi, ko tak tido ke.
Dia kata, dia terlelap kat meja dia je
Pastu bangun balik wat keje
Wow!



















Gambar curi masa dia tertido wat keje

**********
Pas sembahyang, aku tido balik
Kul 830 bangun, siap2 nak g kelas pukul 10

Kul 10 kelas OSH,
Bincang assignment yang aku buat semalam
Alih2 salah, kene betulkan, n hantar hari jumaat

Kul 11 kelas Plant Design,
Patutnya ada test kan.
Tapi tunda!
Kitowang bengang, aku dah la stay up nak studi...
Grrr

Kul 12, aku mamai, g fakulti, uruskan sikit benda pasal lawatan kelas ke BioMalaysia 2008 Exhibition kat KLCC lepas raya nanti.

Kul 1, mamai masuk bilik.
Tido sat

Kul 130 bangun, sembahyang, siap2 g kelas kol 2.

Kol 2, kelas Environment.
Selamat sekejap je.
Kalo tak dia cakap nak wat sampai kol 4. ni kol 3 dah habes.

Kol 3, aku tido sat, pastu bangun, studi untuk kuiz Oleo petangnya...

Kol 5, aku g kelas Oleo.
Kuiz.
Selamat leh jawab n senang.
Kelas habis kol 6.

Pastu kol 6, g kafe, rebut makanan lagi.

Kol 7 berbuka
N malam tuh, aku sekali lagi tak g sembahyang terawikh kat masjid.
Aku sembahyang sendrii je.

Kol 9 aku tido sat

930 bangun, siap2 nak g discussion projek plant design yang aku kene buat reactor sizing bagai tuh...

Kol 10, discussion. Kol 1145 habes.

Balik bilik... mamai2...

Mau tido, tapi kene wat preparation untuk meeting dengan Prof Jai untuk plant design esoknya...

Kol 2, aku tido, setelah hari yang panjang...

*********
Tu yang aku nak critakan kat sini
Aku terlalu banyak kerja
N nak update blog pown susah
Jadual aku padat

So kowang jangan la emo2 aku tak g blog kowang dah lama dah
Aku amatlah busy

Macam de sowang blogger ni, siap msg aku emo2 lagi tanya apsal lama aku tak g blog dia
Dia jeles aku g blog owang len n leave komen

Connection sini cipan
Ko ingat cepat ke nak upload blog2 kowang sume
Ada blog, amatlah lambat diupload

Thus, aku hanya sempat bagi komen dekat blog yang cepat, n entri yang pendek je
Nanti, aku ada masa, aku akan korek blog korang balik...
Separuh-janji!!!

Ok ek, take care






:::YTBACK!!!:::

14 comments:

azie said...

sabar jelah kamal oii..final year memang gitu kan..aku pun dah naik lebam tak tidur secara normal.

sama2 kita melebamkan diri,ahaha

victoire said...

erh koman nye org kt Malaysia mkn roti, oat ngan milo je sahur
orang kt france cyp msk briyani, ayam masak merah ag sahur..

~ mizzAmy ~ said...

~ busy tuh busy gak.. tapi kena la jaga makan dan kesihatan. kang makin kurus lak. hilang kehenseman plak nanti. ahakss... ~

Anonymous said...

ok, hana paham... tak emo2 dh.. :p take care ;)

Max J. Potter said...

hm. biasalah, kamal. student-life. nnt dh abis study sibuk jenis lain pulak yg kite kne hadapi. =) tapi kan, kak nani rase..sibuk takpe, mmg penat, tp asalkan produktif..kite tade nyesalnye nnt. take care, yeah?

:: Cikgu Wiween :: said...

setelah diamati dgn amat dlm entry nih. dan jugak gambo2 bukti..ternyata superman jambu amat bz. baju raye sempat beli ke x tu? egegege ke mau raye pakai costume superman? :P

lilRed Farah said...

aku start sekolah hari ni..... 1st thing 1st.....FINAL YEAR PROJECT! baca entry ko ni....aku jadi takot...dah lama dah cti dr continuous working camnih.....eeee pengsan la aku!

Princess Liyana said...

sama la..waktu tido tak menentu..;p

sian roomate tu...leh terlelap lg..alaahai..sbrla ek:)

tak lama lagi dah..cepatla..!huuhuh

attiey said...

adeh...pedih mata membacanya..
aura letih trasa smpai cni..

ahmadkamal said...

AZIE
tu la... tgh bersabar je la ni...
erk???
melebamkan diri???
tak pelik ke nanti balek raya mak ko tgk badan ko lebam2...
kang dia pk apa lak anak dia wat kat utm tuh....
hahahaha

KRIEY
ni namanya berjimat + takde masa!
korang yang kat obersea je jakun nak makan briyani sume!
haha

MIZZAMY
tu la pasal...
dah maken kurus ni...
nak gemok balik...
erk, gemok kah aku dulu???

HANA
haha, nama hana macam dah jadi permanent je ek...
mmg blogger ini split personality!!!

KAK NANi
tu la...
bila tensen, it create a droving force to do things...
bila baru ni cuti, adeh, tak produktifnya...
take care too

WIWEEN
tau takpe..
nanti la beta korek balik blog itu ye...
brapa ratus entri beta dah miss???
grrr takkan nak pakai suar kecik je masa raya kowt!
agak2 r... =p

LILRED
hahaha... mmg entri ni nak menakutkan ko pown... nak suh o beringat...
bila cuti tak beringat update blog...
nah skunk rasakan!!!
huhuhu

PRINCESS,
tu la pasal kan.. tido tak menentu...
sian kat rumate beta???
patutnya sian kat beta, masa beta terlelap dia tak amikkan gambar!
hahaha
ye, tak lama lagi!

ATO4
pedih mata membaca sebab font kecik ke sebab dapat merasakan kepenatannya???
huhuhu

Princess Liyana said...

hahahah..sianla jgak kat tuanku..sebab tuanku takde gmbr;p

next time,jgn lupa suh roomate amikkan gmbr;p..hahaha

ahmadkamal said...

PRINCESS
aish, malu la meminta2
lagi pown dia tatau beta ada blog!
hahaha
kalo dia tau dia jadi bahan dalam blog ni abes beta!

IamYonna said...

aku tau ko bz.
tp tgk entry ni.
byk perkataan tido je :p

hahaha..

ahmadkamal said...

YONNA
tu smua fragments of tido...
skali dapat setengah jam. cover je la yang len...
ada paham?