Hoi Mr Final!!! Part 2.0

0278
13 September 2008


Ahaks!
Siap ada part 2 lagi!

Gue sebagai blogger yang prihatin, dapat merasakan ‘kelainan’ di dalam komen Mr Final dalam entri yang lepas
Teraser ke beb!?
Tak cool la teraser2!! =p


So, here I am, typing part 2 of the story
*keh keh, sebenarnya tengah malas nak buat keje ni*

Mr Final, tabahkan hati baca sampai ayat terakhir ye.
N aku harap at last ko tersenyum baca entri ini.

Kerana entri ini dan entri lepas ada ‘twist’ yang akan membuatkan ko terpegun dan terpaku di hadapan laptop ko, memikirkan:

“wow, bagus giler ini entri, pandai blogger dia buat...
Aku bagi 5 bintang!
Blogger dia hensem!”

Gitulah ekspressionnya bila ko baca sampai habis tau
*hihi, blogger merepek!*

So here goes the story...
*****
Kisah 1

Blogger hensem membelek2 laptopnya
Membuka2 laman web
Blog2
Melayari internet

Sampai di satu blog ini
Adeh!
Perut blogger hensem mula berkeriut2

blog itu menceritakan bagaimana dia memasak spaghetti dengan menyeludup masuk dapur ke dalam asrama

Wah! Sungguh menyelerakan!!!

Tak tahan dengan itu, orang yang memasak itu siap menangkap macam2 gambar untuk menunjukkan spaghetti dia sedap!
Siap antar lagi kepada kawan2 di sekelilingnya…

Hati si blogger hensem bertanya:

“kenapa lah aku tidak dihantar spaghetti itu”

Dengan separa tidak puas hati, blogger hensem mula mencari si tukang-masak-spaghetti-penyeludup-dapur di skype

Dan menegur:


“Woit, siot, apsal ko tak hantar makanan tuh kat aku… pastu tempek kat blog.
Aku lapar siot” *

Yang di sana hanya menjawab:

”Hahaha” *

Dan yang di sana melakukan perkara keji dengan menghantarkan gambar2 masakannya melalui skype.

Perut blogger hensem semakin berkeriut.
Selamat dia hensem kan!

”Siot ko.
Aku majuk ngn ko macam ni!” *


”Ala, jangan la majuk.
Aku janji, nanti aku masakkan untuk ko ek” *


”Haha, tau takut.
Ok, aku tunggu masakan ko itu” *


”OK” *

Dan si blogger hensem pown menyambung kerja2 nya dalam keadaan lapar.

Perbualan bertanda * hanya hasil tulisan si blogger mengikut ingatannya.
Mungkin sama, mungkin ditambah perencah!

******
Kisah 2

Si blogger hensem balik dari kelas
Terus menuju ke laptop
Usya2 sapa online di skype
Terpandang dan terpana pada satu status

”Sedapnya masakan aku hari ni” *

Dan satu lagi status:

”Wah! Thanks **** untuk makanan ni!
Sedap!” *

Adeh!
Aku ditinggalkan sekali lagi...
Sedeh!

Hati ku mula menyanyi lagu2 sedeh...
Aku pown mula skype:

”Weh, masak hari ni, tak bagi kat aku pown...” *

”Ala AK, sowi2..
Aku try call ko kat skype tadi, tapi ko takde.
So Mr Final je la dapat.
Sowi"*


“Erm takpe la.. bukan rezeki aku...*


“Next time ya!" *


“OK" *

Dan si blogger hensem kembali melakukan rutin harian, dengan perut semakin kerempeng….

Perbualan bertanda * hanya hasil tulisan si blogger mengikut ingatannya.
Mungkin sama, mungkin ditambah perencah!

*****
Kisah 3

Si blogger hensem berjalan dengan macho ke perpustakaan.
Dengan satu file dikendong, satu beg laptop di sisi, dan 2 buku yang agak tebal, si blogger hensem memang nampak agak nerd di situ

Ah dulik hapa!
Aku tengah nak wat keje2 aku!

Lalu di depan Canselori Lama yang ada tempat dak2 LI melihat update tempat LI dia

“Hoi AK!” *

Blogger hensem menoleh

“Ala, wat penat aku sergah, tak terkejut pown” *

Blogger hensem wat muka toye.

“G mana?” *

“KMC.
Biasala, ai kan busy.
Ko wat pe?” *


”Aku tengok surat aku” *


”Oho...” *


......


”Haaa.... bila ko nak masak tuk aku ni....
Lama aku tunggu....” *


”ish, nanti2 la...
Lagipun Mr Final tak pulang lagi bekas kat aku" *

Alah, alasan.
Wek!

Hahahaha

Dan mereka berpisah.
Si blogger hensem terus masuk ke KMC melakukan rutin harian dengan keadaan perut yang hampir melekat ke tulang belakang!

Perbualan bertanda * hanya hasil tulisan si blogger mengikut ingatannya.
Mungkin sama, mungkin ditambah perencah!

*****
Kisah 4

Si blogger hensem sibuk melayari blog
Tiba di satu blog ini...
Menceritakan pasal dia memakai jubah yang dikatakan seakan2 Star Wars

Si blogger hensem tak sampai hati nak gelak
Jadi si blogger hensem powm menghantar komen:

"huhuhu
ayu tuh….
tang mana yang macam star wars tuh???
ayu je aku tgk…
*bodek sbb nak suh masak makanan buka pose aku!
huhuhu" *

Selang beberapa jam, tuan punya blog itu membalas:

"hahaha… ak_0143…
ish… nk masak pon..
bekas aku ade “owg tu” x pulang kn..
ko agak2 kn ak_0143, bila die nk pulangkn??" *

Ceh! Alasan Mr Final lagi!

Perbualan bertanda * hanya hasil tulisan si blogger mengikut ingatannya.
Mungkin sama, mungkin ditambah perencah!

*****

Tiba2 satu idea gila sampai di kepala blogger hensem yang gila ini
Dan dengan pantas si blogger hensem membuat satu entri untuk Mr Final
Jadilah entri yang lepas

Jadi, nampak tak di sini, betapa strateginya si blogger hensem dalam berusaha untuk mencapai masakan blogger itu

Takkan lah si blogger hensem nak wat entri kutuk blogger itu kan
Kita kene la wat entri kutuk orang len, untuk cover apa yang kita nak

Cara berrrkias la kononnya...

Hahahaha

So, bila lagi?
Lama beta menunggu ni
Dah nak kempunan dah

Adakah beta kena panggil ”batu belah batu bertangkap, telan la aku, makan la aku, aku kempunan masakan si blogger ini

Atau, should i change the titles of these 2 entries with ”Hoi Dewi!”




Sekian,


Aku yang mengidam… =p





p.s – diingatkan kepada Dewi dan Mr Final, ni gurau2an j eek… kita kan blogger ‘mesra’ bersama… huhuhu

p.s – Dewi, aku dah mintak maaf in advance kan kat ko through skype… so ko takleh emo2… =p

p.s – seriously, entri ni hanya untuk suka2… melepas tensen bak kata orang!




:::YTBACK!!!:::

13 comments:

Princess Liyana said...

Tuanku ni mcm wanita mengandung plak?mengidam2 ni..hihi:)

Eerr..mengidam nak makan pe?princess masakkan;p..ha ha ha...;p

cepat, offer hanya utnk satu saat..;)

ahmadkamal said...

PRINCESS
sedap kah masakanmu...
mesti kalo princess masak, masak asam pedas kan...
rindu lak nak makan asam pedas kat kmns....
huhu
yerp! memang..
dah 8 bulan ngandung!
=p

Noushy Syah said...

Thanks for your concerned,alhamdulillah I'm fine and be positive always.In life...sometimes the way we think do play important role in determine happiness..as most of the things stated from the mind:)

Errrr..someone is not taking a bath recently? No wonder..I surely could relate so well with the smell in here..yikes..lolz!

Hope you have a good Ramadhan and I tot 'duit raya' is only for the married pple to give...hehehhe

THanks for the award too..will place it in my special award galore's blog.

ahmadkamal said...

NOUSH
huhuhu
comment unrelated to entry...

sapa concern??? sapa???
*sambel pandang kiri kanan*
hish salah orang ni...
hahaha

mandi tak basah tu metaphore of speaking je la... takde maknanya tak mandi sebab noush saja! haha
happy ramadhan tooo

n about the duit raya, can i penah imagine u married n expecting babies..
ingt tak...
ala ada dalam entri u tu..
huhu

for the award, no prob...
cume kalo nak balas, terima 1, sila balas 3 ok!
"owang memberi, kita merasa, orang berbudi, kita berbahasa"
hehehe

*glad to have u back actually, thats y the response on your unrelated comment is loooong"

:: Cikgu Wiween :: said...

baca entry nih pg2 pas da imsak..isk isk..terbayang spagheti plak da.. :p

ahmadkamal said...

WIWEEN
tu la kan...
ngidam + kempunan kan...
so apa lagi
sila lah panggil
"batu belah batu bertangkuuuupp....
telan la aku, makan la aku....
aku kempunan spaghetiiiii"~~~
*dengan nada suara high pitch n lari2 ke batu caves!*

beta sian itu batu juga... dia terpaksa makan itu wiween... mesti liat!

hehehehe =p

azie said...

walaweh..ni kempunan sampai jadik emo,ehehe..err, nilah yang dikatakan lembu dapat susu, sapi dapat nama. dewi yang tak mau masak untuk kau, Mr final yang dapat marahnya.erk.

erm, maafkan pepatah aku. dah lama tak masuk klas BM cikgu Hani,ahaha

Princess Liyana said...

huhu..belum cuba belum tahu;p

Asam pedas?boleh je..hik2.kalau pedas jangan mengalir air mata lak;p..ok?

Wah!tak tahula plak tuanku dah pregnant 8 bulan.alaahai~

Adz Ariff said...

Aha..banyak 'cerpen' entry kali ni. Seronok gak membaca walaupun tak brp dapat figure out apa sebenarnya citer dia. Takpe.

Anyway aku nak inform pasal rumah baru... kat http://adzariff.com. Jemputlah bertandang. Dah siap dah tu kebanyakannya. Semua new updates kat situ je skrg ni.

~ mizzAmy ~ said...

~ ya ampun... camnih sekali ker kempunan nak makan spaghetti? kesiannya...

cik dewi, sila la masakkan untuk blogger ensem kita nih. kang hilang lak ensem nya tuh kalau tak dpt makan. hehehe... ~

zura lias said...

haa..kes cuak ar nie member dh majuk..hahahahahhahaha..elok2 leh dpt sepinggan spaghetti..tup2..bau spaghetti pun x dpt..ahhahahha..alaa..siannye die..meh le akak masakkan..nak tak?tp get ready le sakit perut seminggu berturut-turut..hahahahhahaa

attiey said...

hehe...camno? dah dapat lom spaghetti tu?

ahmadkamal said...

AZIE
tu la... tiba2 kuar peribahasa.. terkejut gue!
huhu jgn la mention cikgu hani..
windu...
hahaha
"SANIYYYYBOYYYYY!!!!"

PRINCESS
pasal blom cuba la tataulagi!
huhu mmg la dah 8 bulan, tapi bukan ngndung kat ai..
ngndung kat owang len1
ops!

MIZZAMY
huhuhu
spagheti untuk kehenseman???
teknik baru ek?

ADZ
huhu
thnks 4 liking it walau tak paham kan...
i'm aware of ur new house actually
tapi tak sempat nak baca btol2 lagi...
entri ko kan pnjg2 n menuntut pembacaan mendalam...
aku takut kang aku komen merapu je...
ada masa aku singgh k!
=p

KAK ZURA
tu la...
la ni kan.. dua2 skali majuk!
boleh tak...
gedix je dua2 tuh...
grrr
akak nak masak? apa kata encik bulan?
lalalala

AT04
blom la...
cik dewi lak majuk...
alahai.... ;(