You're significant...

0273
2 September 2008

Satu hari tu, aku malas giler nak buat keje2 aku yang bertimbun
Otak aku dah saturated.
Tepu bak kata bahasa ibunda

Jadi aku pun tatau nak buat apa

Melayari internet je la

Bukak satu2 blog
Mak oii banyaknya update!!!
Panjang2 lak tuh!

Dengan keadaan otak aku yang tepu tuh, aku malas nak membaca blog orang lain
Tiba2, dapat satu idea pelik dalam otak aku, iaitu, membaca blog aku sendiri!
Jadi aku telah kembali menyelam YT

Selam dan menyelam
Aku tak dapat nafikan betapa aku dah berubah dari dulu sehingga kini
Gaya bahasa aku dah berubah
Cara pemikiran aku dah berubah
Kehidupan aku dah berubah

Aku bukan yang dulu lagi
Aku adalah yang sekarang

Bila lama menyelam, aku tak dapat menolak satu persamaan aku ketika itu
Aku sering menulis mengenai seseorang di dalam entri aku

Dan aku tulis dengan sungguh cover, sehingga orang yang membaca takkan tahu siapa yang dimaksudkan.

Hanya aku dan Allah yang tahu

Walaupun ini Yang Terdalam, tapi ia bukan yang paling dalam
Banyak rahsia yang tersirat masih tersimpan
Dan melalui entri, aku menzahirkan

Sampai satu ketika, aku rasa aku perlu memberitahu seseorang mengenai ’kegilaan’ aku menulis mengenai orang itu satu ketika dulu

Tapi kepada siapa aku ingin memberitahu?
Lantas aku membuat keputusan menulis di status skype sahaja:

”You’re significant, but i dont know how to tell”

Itu ayat2 aku di status skype aku
Dia memang signifikan dahulu
Kini?

Aku terus kembali menyelam YT ciptaan aku sendiri
Mencari2 entri mengenai dia

Tiba2, skypeku berbunyi
Satu paparan mesej keluar:

”Yeah, i know... huhuhu”

Dia!!!
Sungguh aku tak sangka ianya berlaku
Di saat aku menulis kepada dia, dia yang tiba2 perasan dan membalas...

Dan, aku terus mengambil peluang
Menjadi selfish
Walau aku tahu bagaimana keadaan dia, tapi aku tak peduli
Once and for all, i want to take this chance

Aku memberitahunya
Aku memberikan link2 entrinya
Dia membaca
Dan kami berbicara

Sampai ketika, aku terus menukar status skype ku:

”You’re significant, and I’m glad to tell”




=)


:::YTBACK!!!:::

11 comments:

zura lias said...

apakah ini entry berunsur jiwang?maka akak harus membaca dengan perasaan lemah lembut..ke ini entry menggamit memori silam?maka akak harus setkan balik ke masa lalu..di masa akak yg muda remaja nie lagi muda remaja..eehehhehe...

BTW...bangga akak dgn kamal sbb berjaya bgtau..bukan senang org laki nk bgtau perasaan die sendiri even yang dh tertulis kat dalam blog.. :D

:: Cikgu Wiween :: said...

ececececce...entry luahan perasaan chenta agung nih.jugak berciri secret admirer.huahauahu kpd yg significant tu..tima la cik abg superman jambu nih.jambu tau dia.baik..berkarisma.egegegeg ;p

attiey said...

ooo...beshnye sesape yg pegang title "you're significant" tu..

entry ni best...i bgi 5 out of 5..
entry yg berperasaan gtu...

Aisyah said...

btul tu.. ur actions were right.. sometimes kena selfish gak, its for ur own good..
mcm aku ckp kan, "prmpn bkn tok bomoh yg blh baca fikiran org, kena bgtau br die paham"..hihi~
nasib baik die perasan shout skype ko kan? xpon die mmg perasan..haha!

Alin said...

wah wah, macam sweet pun ada bila baca. nice nice. jap, 'seseorang' tu perempuan ke lelaki? hahaha :P

p.s: ko tak de yahoo messenger ke? kalau ada add la aku z_ernida86 hehe skype aku tak ade

lind said...

selamat pose kamal.. ada sesuatu kah? ehem2

ahmadkamal said...

KAK ZURA
komen anda memang sengal!!!
u decide nak pilih mana!
kita wat dunno je!
huhuhu

WIWEEN
bukan secret admirer la... cuma... dulu wat tatau je.. sbb dia ada kan... bila dia hilang mula la mencari... thats y i said the person is significant!!!! huhu

ATo4
best ke??? huhu
5/5, thanks!
suke ek bace jiwang2....
huhu =p

AISYAH
komen ko panjang... tapi aku nak jawab pendek je:
HAHAHA =p

JAZLIN
seseowang tuh laki la!!! kan i minat laki je!!!
hampeh ko jazz!!! kalo ada depan aku, aku fire ko!!!
hurm.. sini tak leh bukak ym la... takpe, nanti kat umah aku add k!!!

LINDOSH
selamat berpuasa juga!!!
mungkin ada mungkin tiada...
hanya berserah...
=p

~ mizzAmy ~ said...

~ sweetnya, dan harus la si 'dia' tuh terharu kan bila baca?

nih entry jiwang ker kamal? :P ~

ahmadkamal said...

MIZZAMY
jiwang??? anda rasa???

Princess Liyana said...

huhu..sweetla..siapakah insan itu?auww:)

ahmadkamal said...

PRINCESS
bawu tawu beta ni sweet ke???
lagi sweet dari kueh gula melaka taw!!!
n... sedikit kelat! =p