Hari Rabu!

0279
16 September 2008

Situasi : Dalam keta rumate

“Kamal, bila kita nak buat assignment environment haa??”

”Haa?? Ada assignment ke??? Tak ingat pon...”

Sambel mata terbeliak.

”Ada la, aku ingat lagi aku tanda soalan tuh dalam buku...”

”Ye ke... bila er nak buat... Adeh!!! Sibuknya!”

Berkerut dahi.

”Takpe, Rabu ni cuti kan... Kita leh buat time tuh...”

”Set!”

**********

Situasi : sinetron Plant Design sedang diselia Bung Juwari.

”Mnggu depan, hari khamis, saya mau buat ini test untuk plant design”

Dengan mamai.

”Haaa???”

”Test ini harus dilakukan minggu ini juga.
Jadi minggu depan, waktu kelas, kita akan buat test ini”


Angkat tangan.

”Masuk sampai chapter mana? Heat Exchanger network ke???”

“Masuk sampai di mana saya sudah ngajar”

Sambel sengih.

Dalam hati.

“Bila nak studi ni?
Dah la selama ni belajar dalam bahasa indon+English.
Kena tune balik ni....”


”Erm, takpe, hari Rabu ada. Study masa tuh la!”

**********

Situasi : Dalam meeting Plant Design

”Ok, Nadia, ko cari pasal raw material apa nak guna, harga n so on.
Anis, cari pasal Kuantan Port City, tengok berapa keluasan dia, sesuai tak kita nak bina kilang kita dekat situ.
Wan pulak, ko cari perbezaan conversion of glucose ke penicillin dalam batch n continuous fermenter...
Kita kumpul discuss balik hari Khamis ni, ok!”


“Ko lak wat pe...?”

Sengih.

“Ha’a lupa lak. Aku akan try buat calculation dari equation yang kita ada tuh, reactor sizing, separation punya layout n jumlah keluasan kilang.
So nanti hari khamis kita bincang, pagi jumaat kita boleh pergi jumpa Prof Jai bagi tahu progress”


“Bila lak ko nak buat mende2 tuh... busy ni...”

Dengan tegas.

”Kita kena gak cari masa sendiri. Kalo tak, plant design kita ni tak jalan. 22 oktober dah la nak present.
Macam aku, maybe aku akan buat hari
Rabu ni kowt... cuti kan... boleh la aku buat...”

”Ooo ok”

**********

Situasi : Dalam kelas Oleochemical Technology

”Semalam, ada seorang student jumpa saya, suruh saya tukar tarikh untuk kuiz yang saya cadangkan dulu tuh.
Dia kata dah beli tiket nak balik beraya waktu 23hb tuh”


Profesor wanita itu mundar mandir di dalam kelas.

”Saya faham awak semua nak balik raya.
Jadi, nak tak nak kita terpaksa jugak buat kuiz kita hari Khamis 18hb ni.
Macam mana semua? Ada bantahan???”


Satu tangan diangkat ke atas.

”Tapi prof, saya ada test hari tuh”

Dalam hatiku.

”Eheh! Junior! Kalo clash test sikit dah bising. Buat je la kuiz masa tuh….”

Prof mundar mandir lagi sambil mata memandang ke junior itu.

”Tapi pukul 5 test awak dah habis kan?
Kita akan buat kuiz dari pukul 5 petang dan sambung kelas hingga 6.45”


Sengih.

”Bila lagi awak nak rasa tension kan...”

Dalam hatiku.

”Adeh! Bila lak nak studi ni.
Erm... takpe... hari
Rabu ni ada masa lagi... kan cuti Nuzul Quran”

**********

Situasi : Main skype dengan supervisor =p

”Miss, saya tak dapat lagi pown emel yang miss cakap miss bagi tuh.
Miss kata nak betulkan chapter 3 and chapter 4 saya.
Saya menunggu ni”


“Eh, saya dah emel kat awak sejak hari Khamis lagi. Takkan awak tak dapat”

Pusingkan mata. Bila???

“Tak dapat pown. Mira pown tak dapat lagi.
Tu yang dia suh saya tanya miss ni.
Dia malu nak skype miss… hehehe”


“Ok, saya check balik”

Setelah beberapa ketika.

“Saya dah emel balik dekat awak dan Mira. Awak tengok la ye”

“Hurm miss… huhuhu.
Memandangkan hari ni dah hari ahad, bila miss nak kitowang antar kat miss ni… huhuhu”


Sambil sengih2.

“Dah, jangan nak ngengada.
Awak hantar lambat nanti, saya takde masa nak marking.
23 hb dah la saya kena submit mark awak semua”


”Oh ye? Camni la miss. Memandangkan rabu ni cuti, apa kata saya hantar hari khamis je.
Boleh saya edit sampai saya puas hati hari Rabu ni.
Boleh ye miss, boleh ye?”


“Erm, ok. Awak gtau Mira n Mila hantar hari khamis.
In hardcopy tau! With binding!”


“Ok, tq miss. Selamat pose! =p”

“U’re welkam”

**********

Situasi : bukak pose dengan housemate di ruang tamu rumah

“Eh, assignment OSH bila nak antar haa? Khamis ni ke?”

Terhenti ngunyah ikan keli itu.

”Haaa? Ada assignment ke???”

”Ye la, ingat tak yang dia bagi dalam kelas hari tuh.
Yang dalam buku teks tuh”


“Ha’a la... bila nak buat ye.... hurm....”

Berkerut dahi, sambil sambung mengunyah.

“Takpe la, esok hari Rabu, kita cuti kan, aku nak buat time tuh la!
Khamis boleh hantar. Kang tak hanta kang, ’Boboy’ marah!”


”OK”

**********

DUH!!!
SEMUANYA HARI RABU!!!




p.s – Salam Nuzul Quran sume dan selamat hari Malaysia! =p





:::YTBACK!!!:::

11 comments:

Princess Liyana said...

Semuanya nak dihantar hari rabu..masakla..pening paler maa..papepun. good luck la tuanku;)

hihi..princess minggu ni mode bermalas-malasan..;)

Selamat sahur..jgn tak poser plak;p

Liza said...

baru nak tanyerm smua hari rabu, hari rabu tu ada lebih dari 24 jam ke?

~ mizzAmy ~ said...

~ wallaa... semua nak buat hari rabu. awak tuh robot ker? ~

azie said...

err..rabu tu 24 jam ke, 42 jam kamal oiiiiiii?ahahhaa

zura lias said...

makk aii..sume arie rabu..elok le..mengurangkan rambut tuan blog nak berfikir..hahahhahahaa....

selamat buat2 sume tu le arie nie ek..errkk..tp bebetul wat ke nie?ke men internet sampai muntah time cuti2 nie..hahahahahhaa

:: Cikgu Wiween :: said...

haih,...supervisor men skype??? agagagagagga giler sporting :p

Max J. Potter said...

goodluck, k? looks like things could really get out of hands sumtimes. try your best to make it, yea? =)

attiey said...

ari ni khamis...canner?
sempat siap x?

victoire said...

banyak nye situasi ko.
aku pon banyak bende nak kene setel.
ikut nafsu mau bom je france. hahaha

Alin said...

lol.

rabu kau berhasil tak?

kalau aku, total failure. haha. rancang itu ini, tapi last-last, bangun tidur pun dah pukul 1 tengah hari.

heee.

cepat cepat sambung rabu part 2.

ahmadkamal said...

PRINCESS
bukan sume antar ari rabu... smua kene wat ari rabu... hari khmis antarnya...
takde maknanye tak pose...
kita bukan leh dapat cuti pownn

KAK LIZA
tu la pasal kan... =p

MIZZAMY
kalo beta robot, beta robot hensem! hahahaha

AZIE
tah la.. anda rasa???

KAK ZURA
haha sapa yang men tenet sampai muntah tu... ckp pasal diri sendri ke??? =p

WIWEEN
ala, cikgu zaman skunk pown men blog hapa... haha

KAK NANI
tula... glad that i make it... in hard way i must add

ATO4
plzz refer entri panjang + merapu di part 2 =p

KRIEY
ko memang! hamba hawa napsu!
hahahaha

JAZLIN
berhasil la gak..... kowt!
mmg rancang je, dan akan ada adjustment...
terase la plak dengan lagu mantera beradu - gagal merancang, merancang kegagalan...
huhuhu
part 2 dah diupdate!