Lega

0365
12 March 2009

YAHOOOO!!!!!

Here I am, writing again, after approximately 16 hours from my last entry…

Mungkin kerana lega

Mungkin kerana teruja
Mungkin kerana segala-galanya!!!

Baru balik dari jumpa SV kesayangan untuk PSM aku
Dah tunjukkan result

Mulanya aku cuak, result aku taklah secantek journal
Memang amat tak cantek
Dalam hati berkata, adakah perlu aku mengulang lab2 work aku

Berat hati nak mengulang labwork sebenarnya
Bukan hapa, lab work menyakitkan mental dan fizikal tau tak

Kene working outside normal hours untuk elakkan orang2 yang selalu jugak guna alat aku
Selalunya, aku ke lab dari pukul 10 malam hingga 6 pagi
Esoknya habis la, marathon tidur ku lakukan!

Adalah dekat 7 hari aku buat jadual gitu

Dan aku dah bosan main dengan centrifuge

Dan dah bosan tengok air soya Soy Talk!
Dan mual2 bila terpaksa buang soya basi dekat hampir 16 L

Kesabaran membuahkan hasil
Jumpa SV tadi, dia tak risaukan result aku
Katanya, "yang penting awak tau justifikasikan kenapa result awak jadi begitu"
Dia tahu limitation alat yang berlaku pada aku

Limitation alat?
Meh aku habak mai sket…

Mulanya centrifuge
Centrifuge besar rosak
Kene guna centrifuge kecik
Aku rasa dah banyak kali aku bising pasal menatang ni kan

Agaknya dekat hampir 150 kali aku dah centrifuge kowt
Ke kurang?
Ah, lantakla…

Yang penting aku dah bosan sama itu centrifuge, tapi centrifuge tuh tak bosan tengok aku


Ye la, kan aku blogger hensem kacak bergaya!

Muahaha, perangai poyo dah muncul balik!

Keduanya alat crossflow aku
Yang nat dia rosak hari tuh

Sabtu lepas bukan setakat nat yang rosak
Rod yang pegang nad tuh pon rosak, sebab nat baru tak compatible dengan rod tuh
Nat baru menghakis rod tuh, menyebabkan benang dia haus
Aduh! Mende2 fizikal je

Benda2 fizikal tuh la yang mempengaruhi result chemical aku
Thus, result aku tak cantek

Tapi, memandangkan SV aku cakap, awak kene pandai justifikasi, aku lega

Tak nak la cakap bye2 kat labwork,
In a way, I will miss the situation

The late hours, the environment, the people, the tension
I will miss that

Dan aku tak nak cakap bye2 terus, sebab mungkin aku akan ke lab juga untuk buat sikit2 test untuk melengkapkan report

But, in all, aku lega
Lega yang teramat sangat

Lepas ni boleh tumpu ke mende lain pulak
Plant Design, LI Hunting, Technopreneurship
Banyak sungguh kerja tertangguh sebab PSM ni

Dan, aku baru nak memasuki alam penulisan thesis
Aku kene hantar draf mulai hujung minggu ni hingga minggu depan
Aku akan hantar by chapter via emel to my SV

So, doakan aku

Doakan agar aku mempunyai
banyak kosa kata untuk
menggebang ayat2 di dalam report aku!!!


Hahahaha


p.s - its good to be back, huh!?


:::YTBACK!!!:::

6 comments:

Princess Liyana said...

yup..good for you;)

huhu sila kukuhkan chapter 4 kamu dgn quotation yg bgus2..huhu

IamYonna said...

i'm happy for u hahaha
suke la ko.
kene gebang2 ayat je :p

bulatan™ said...

soya org minum jek kamal...senang..buat psm pe..minum2...hehehe

Nadia501 said...

salam...

Try la minta LI kat semi-governmont~MPOB(g kat chemistry department n kat bhg teknologi makanan).Tapi kat selangor tu. Dapat elaun lagi.Macam senang nak dapat sebab mereka nak pakai org tolong mereka buat research. Ari tu sy buat LI kat sana, masa mohon takyah bagi resume pun

dakchomey said...

blogger hensem bergaya tu statement yg x taw sama ade fakta atao auta..

ahmad kamal said...

PRINCESS
yerp... sesi pengukuhan sedang dijalankan.... =p

YONNA
aish.. suka penya..
gebang kena berdasarkan fakta tau!
slama ni mana de aku gebang kosong, aku gebang berdasarkan fakta! haha

BULATAN aka TIGA SEGI
ko ckp ngn prof jai yang tukarkan tajuk aku!

NADIA-ADY
have emailed you regarding this matter right
thanks again for the suggestion! =p

DAKCHOMEY
anda rasa???
huhuhuhu