Milik Siapakah Gadis Ini???

0369
19 March 2009

Milik Siapakah Gadis Ini
by Sudirman

Milik siapakah gadis ini
Wajah lembut bagaikan sutera
Ingin hatinya kumiliki
Apakan terdaya

Adakah kan terdaya


Milik siapakah hati ini
Bagai berkurun lama kesepian
Ingin aku mencurahkan kasih

Kepada yang sudi

Adakah ia sudi


Lama telah kuimpikan
Gadis sepertinya

Mengisi taman hati

Dengan cahya kasih


Lama telah kuimpikan

Gadis sepertinya
Mengisi taman hati

Dengan cahya kasih suci...


Siapakah gadis yang kuidam...

Sedang membuat draf thesis sebenarnya
Dengan earphone tersumbat di telinga, dan winamp playlist ku biarkan random

Sekali, lagu secara randomnya pergi ke arah lagu Sudirman
Wah, lamanya tak dengar!!!

Lantas, aku mula mencari2 balik lagu Sudirman dalam simpanan aku
Banyak juga
Dengar la satu persatu

Tiba2, teringat pulak lagu2 itu pernah dinyanyikan Siti dalam Konsert Salam Terakhir Untukmu Sudir masa tahun 2002 dulu
Aku ingat lagi tahunnya, sebab aku ingat lagi, aku pergi ke konsert di Istana Budaya tu
Masa tuh, aku masih lagi f4

Mulalah aku mencari balik vcd konsert tuh
Dan semalam, aku ketepikan thesis selama sejam setengah, untuk kembali melihat konsert itu
















Pembukaan Konsert - Dir


Aku sukakan lagu Sudirman
Dan aku sukakan Siti Nurhaliza
Dalam konsert itu keduanya bergabung
Dan ia menciptakan satu perasaan best dan wow dalam diri aku

















Gambar ni je yang available dari internet
Kalo tak, lagi banyak gambar yang cantik!


Comelnya Siti waktu tuh
Dengan tukar baju setiap 2, 3 lagu, aku jatuh cinta kembali pada dia
Suara dia pun ala2 merdu je masa tuh

Tapi, aku rasakan semua itu tiada sekarang
Mustahillah nak jatuh cinta dengan bini orang kan
Suara dia pon sudah agak lain, tak manja2 macam dulu

Thus, aku ingin katakan:
AKU JATUH CINTA PADA SITI NURHALIZA TAHUN 2002!

So, tak salahkan…
Tak jatuh cinta pada bini owing
Jatuh cinta pada masa lampau
Boleh tak?
Haha

Konsert ini juga diselangi dengan bacaan sajak oleh Atai, anak sedara Allahyarham
Ayat2 dia agak best, dan membuatkan aku ingin mengpostkannya di YT

Gerak geri memapar kelincahan
Riang menari sambil berlagu

Bersenda gurau melakar wajah

Namun yang lebih tahu

Hanya Tuhan Yang Satu


Di dalam keriuhan sorak dan sorai

Ada harapan yang terkulai

Cita cita melangkaui Everest nan tinggi

Mimpi indah onak menikam diri


Namun itulah lelaki sejati

Segala derita disimpul di hati

Terpintal indah menusun seni

Menjadi penawar hati yang sepi


Tiada kalimah mustahil
Dalam tubuh yang kecil

Lautan sanggup diredah

Tujuh benua mahu dijajah

Onak yang tertusuk jauh di sudut hati

Menjadi azimat pendorong diri


Semenjak kecil lagi

Dilanda banyak duga dan uji

Belum lama bermanja mengecapi kasih ayah dan ibu

Telah bergelar yatim piatu

Jatuh dan dijatuhkan

Berkali-kali

Namun terus bangkit

Melangkah dan berlari


Itulah anak lelaki

Punyai wawasan sendiri

Tidak pernah tewas dipukul taufan

Tidak berputus asa pada pelbagai tohmahan

Namun kau Sudirman

Hanyalah seorang insan

Ada tikanya terperangkap oleh perasaan


Dan kerana perasaanlah
Dalam tenang kau resah

Kerana hatilah

Dalam riang kau derita

Namun kerana senimu tak ingin dipersia

Kau rela menjadi lilin terbakar

Menerangi kami semua

















Setiap kita mempunyai cita cita
Mempunyai cerita
Mempunyai rahsia

Demi cinta dan harapan cinta yang menggunung tinggi
Dia berlari
Merentas
Mendaki
Kendati pun duri kian mendalam menusuk hati

Biar tersungkur jatuh berkali kali
Dia tak peduli
Pantas bangkit berdiri melangkah lagi
Bagai tiada apa yang terjadi

Cintanya pada cinta
He was in love with love
Membakar diri

Mata
Sekadar memandang
Bahu memikul beratnya bukan kepalang
Lidah
Begitu mudah berbicara
Perit deritanya tiada yang merasa

Dia demikian juga
Tak dapat lari dari detik detik suka dan duka
Merasa nikmat keindahan alam remaja
Pernah terlena dek kemanisan zaman bercinta
Juga terluka dek kepedihan gelombang kecewa

Biar berjuta berkedipan di angkasa
Biar beraneka kembang di taman puspawarna

Namun yang diimpikan tetap
Bulan yang tinggi
Yang diidamkan tetap
Mawar yang berduri

Sayangnya
Bulan nan tinggi
Tak tercapai
Mawarnya layu gugur berderai
Mimpi sucinya
Hancur
Hancur
Berkecai
Berkecai
Berkecai

Setalah hampir sejam setangah escape dari PSM
Aku kembali segar
Dan ia memberikan aku semangat habiskan semua draf thesis aku hingga menjelang 5 pagi!

Kadang2, bila penat dengan macam2 kerja, take a break
Bila semangat datang, sekejap kerja tuh boleh dilakukan

Sekarang ini masih mengedit ‘ayat2 mengantuk’ yang aku ciptakan awal pagi semalam di dalam draf thesis aku tuh
Dan malam nanti, aku kene buat slide!

Esok mau mock presentation depan SV
Doakan aku???



p.s – thnx kepada yang baru datang ke YT.
Maaf, tidak mempunyai masa menjenguk blog kalian.
Sedangkan yang sudah lama pon ada yang merajuk sebab aku tak berkunjung.
Aku amat busy! Maaf!

p.s.s – milik siapakah gadis ini??? huhuhu *mode gatal-jiwang*


:::YTBACK!!!:::

7 comments:

Diana-k said...

uiiii.....milik siapakah teruna ini?
wakakakakakaka

bapak kurus siti 2002!!
skang....uiii bapak besar bontot siti 2009!

arisa said...

cian dia..xpatah hati ke time siti kawen??hehe..

best sajak ni..cm gmbaran derita Allahyarham Sudirman dulu..

papepon..selamat menghabiskan kerja2 anda..chaiyok!gambate!

~ mizzAmy ~ said...

~ peminat siti ker? no wonder la banyak lagu siti yg dia duk mainkan kat sini. ~

ahmadkamal said...

DIANA K
aku enggak milik siapa siapa!
haha
ko mmg lesbo kan
tahun 2002, masa ko f4, ko ayu je.. baik
tgk siti tang badan je
tahun 2009, ko terus berubah jadi lesbo
tgk bontot siti...
ish2...

BICARA MANIS MENGHIRIS KALBU
xde la patah hati
tau takkan dapat dia punya
huhu
yerp, sajak tuh mmg best
cara atai sampaikan ngn iringan orkestra pon best gak...
thnks 4 da encouragement!

MIZZAMY
yerp
mmg minat
byk benda telah dikumpulkan sejak dulu...
huhu

Joey said...

dude..
semoga presentasi berjalan dengan lancar tanpa banyak sangat soklan dari ahli panel.....:)

and..try listen and dance dengan lagu mcm just dance ker..hahahaha...

p/s blog ni diklasifikasikan sebagai umum..sila remove pasal b***** siti (wakaka...jadi lpf plak...)

*ayu the sun* said...

i live siti dedulu.. not skrng.. i have my own reasons.. shall not reveal it lah.. kang ngamuk lah CT's fans.. :P

ahmad kamal said...

JOEY
thnks!
ko bukan lpf... ko lpb
lembaga penapisan blog!
=p

AYU
everyone has reasons for liking...
so tak kisah la kan...