Memahami beban...

Assalamualaikum warahmatullahhiwabarokatuh dan salam sejahtera


Dah lama tak update blog (kedua2nya – fs n blogger ni). Memang macam2 sebenarnya untuk diceritakan, tapi entahlah kenapa rasa malas menguasai diri (memang semakin cuti semakin malas). Tatau la camna nanti nak mulakan rutin harian kembali di Kuktem

Sebenarnya tak tahu nak cerita apa ni. (alah tulis je cmtu, nanti pasni panjang jugak post ni... hehe). Tau tak bilakah masanya yang paling banyak idea dan keinginan untuk update blog? Masa aku nak lelapkan mata. Y?

Tah lah, maybe masa tu sambil mencari gelombang tidur yang sesuai, aku mula berfikir siapa aku, apa aku dah buat, apa aku nak buat, apa aku nak jadi, apa sepatutnya aku jadi, apa yang patut aku fikirkan dan macam2 lagi. In that moment, there are so many questions keep moving in and out my head, dan macam2 topik aku bincangkan dengan diri (told u i’m a thinker... i guess) masa tu lah segala2nya ingin aku ceritakan, tapi pada siapa?

Dah bosan sebenarnya asyik luahkan perasaan pada diri sendiri je, sampai bilakah masanya akan diluahkan kepada orang lain? Hurm, just through this blog finally i manage to do something...

Apa yang aku lakukan sepanjang cuti ni? Rasanya tidur, bangun, makan, main internet, tidur balik dan itu saja! The routine keep repeating over and over again until suddenly i realised, i’ve been home for a month with nothing i achieve to be prud of. Adakah masa cuti ni masa aku lepaskan segala2nya. Entahlah, kalo fikirkan dari sudut positif, i should wake up and rise again. But, dunno y i’m not into it.

Melayari internet sudah menjadi kemestian padaku tiap2 hari. Sejak ada broadband wireless kat umah ni, rasanya macam2 aku dah explore. But i keep my exploration process to sites which i like most. Kadang2 macam orang bodoh pon ada, keep masuk laman web yang sama every hour, to check if there is any update from the previous one. Silly huh? Like i have no life.

But the think i want to share is, i keep visiting sites on topics which i like most – entertainment and pov. Macam2 laman aku dah bukak sampai la aku kepada laman2 web bloggers2 lain yang berkaitan dengan hiburan. Macam2 bloggers aku dah jumpa – student, someone from entertainment field, dan macam2 lagi. One think i can see from all of them, why do they blog is to fullfill their nedds – to speak up!

Sometimes in life, we dont have chance to speak up ourselves, dan mereka mengambil blog2 ni untuk meluahkan apa yang terdalam. Yang terdalam, yang tak nampak di mata, yang terzahir di hati. Yang mereka tak mampu luahkan di luar, tapi yang mereka rasakan. Yang mereka ingin katakan, tapi tidak bepeluang. Hurm – i think i’m one of them. From their blog, they said about something funny happened to them, apa yang diorang bengangkan, pandangan diorang mengenai orang ni, orang tu dan macam2 lagi yang berlaku.

Its good actually to have place to shout out our mind. Hidup ni kadang2 tak melengkapi benda yang satu ni. Kita mencari2 kepada siapa kita nak cakapkan perasaan kita. Bagi yang dah bercouple mybe kepada couple masing2, tu pon mesti ada rahsia yang tersimpan. Bagi yang ada kwan, maybe kepada kwan. Ibubapa n so on. Tapi kalo yang takde sapa2?

Aku dah puas mencari, namun tak ketemui. So i’ve created this place to fullfill my needs. Pernah ditanya secara tak langsung oleh seseorang kenapa nak blog? Manfaat sangat ke? Well, diff people have diff pov. For me it helps me, so who cares..

Menaip memang susah nak gambarkan segalanya. Kalolah aku dapat rakam apa yang otak aku fikirkan masa sebelum tidur, mesti blog ni lagi best.

Well, ini adalah permulaan untuk memecah tembok malas dalam cuti ni. Maybe lepas ni aku akan update selalu. (i must find something to do, unless i’ll do nothing)
K, enjoy ur day!

Wassalam


P/s - Mybe lagu ni menggambarkan segala2 yang aku rasakan...


Membebaniku
by PeterPan

Tertidur lagi
Masih menangis dalam sela waktu
Dan tanganku ini
Masih memegang erat kepalaku
Uh.. uh..uh.. kepalaku

Semua yang membebaniku
Sungguh membebaniku
Sungguh membebaniku
Sungguh membebaniku

Lemah tetap menari
Langkahku
Mencoba tetap berdiri
Kumenangis
Masih tetap mencari jalanku,
Memahami beban itu


:::YTBACK!!!:::

0 comments: