4 in the morning...

0135 – 26 Oktober 2007

4 in the Morning

Setelah aku mengupdate entri yang terdahulu semalam, aku berehat sepuasnya. Yelah, takkan esoknya nak buat demam ngada ngada lagi. So aku pampered kan diri aku sepuasnya, untuk aku hadapi hari yang mendatang.

Aku tengok Macam-Macam Aznil. Had a good laugh and smile. Hati aku rasa lega. Kepala rasa ringan. Btw, will update more on tv series, dah de idea nak menaip.

So, sampailah masanya pukul 230 pagi. Aku bersiap untuk tidur. Tutup segala laptop, dan lampu meja. Roomate aku memang selalu tidur awal dari aku. So, aku seorang je la kan.

Aku naik ke katil. Rasa baju tak selesa pulak. Tukar seluar pendek. Pun tak selesa gak. Guling punya guling, tak mahu jugak lelap. Sedangkan masa aku tgk MMA sebelumnya, berapa kali aku nak tidur.

Otak aku banyak berfikir. Pasal tanggungjawab yang masih membelenggu, dan juga pasal perancangan hari mendatang. Bila aku mula berfikir, susah betul nak stop. Macam menderu-deru je brainstorming dengan diri sendiri.

Tulah kadang-kadang aku tak nak layan sangat otak aku ni. Banyak sangat assumption, banyak sangat perspektif yang aku lihat. Kadang-kadang kalau perkara yang moody akan bertambah moody. Tapi semalam berbeza, aku banyak berfikir pasal tugas aku. Kiranya profesional thought la.

Dah guling-guling macam naik awan guling pun ada. Tak mo gak lelap. Selawat. Tak mo gak. Cuba ringankan otak dengan fakir benda simple, tapi otak aku susah nak shut down!

At last, at 4 in the morning, Gwen Stefani pun datang! Mengalunkan suara, mengajak aku bangkit… huhu perasan gila!

Aku terus bingkas bangun. Aku menyalakan lampu meja. Aku membuka buku nota aku. Aku ambil pensel tekan kesayangan aku.

Aku brainstorming pasal Expoconvo’07. merancang macam mana nak habiskan segala tugas sebelum studi week. Banyak jugak idea bagus semalam. Dan banyak jugak perubahan perlu dilakukan.

Bukan pasal kerja je aku brainstorm. Pasal studi pon. Aku siap buat jadual, bila aku nak habiskan segala kerja yang tertunggak.

Tu tak termasuk gak, berhibur. Aku merancang nak kuar Kuantan minggu ni. Just nak tengok dunia. Tu belum lagi rancangan aku untuk ikut plan kawan-kawan aku main futsal esok malam. Pukul 1 hingga 3 pagi.

Kiranya, perancangan ini nak cuba imbangkan segalanya la. Perancangan untuk hujung minggu aku.

Dah siap, semuanya. Aku tidur. Slowly, i dissolved away in the dreamy land. Tidur pukul 430, pukul berapa bangun? Still, 630 ok! Sembahyang subuh. Bagus-bagus.

Mulakan pagi dengan mesej-mesej manusia yang terlibat dalam perancangan aku. Dan aku tidur balik. Alih-alih terbabas! Duh, there go my so called perancangan. Lari sikit la.

Ni pun tengah adapt dengan keterbabasan aku tadi. Tengah-tengah cari jalan nak adapt, gatal lak tangan nak update blog! Camna la nak ikut jadual kan!

Hai, terbabas, terbabas...

Signing out...


:::YTBACK!!!:::

8 comments:

FAIZUL said...

ee ngah study memain-->> wahahaha kamal amik gambor sendiri..hahahahah!!!....pepagi buta plak tuuhh...wargh main futsal...best wo..da sebulan dua kaki ak ni x penyepak terajang......

aria ayumi said...

mak aihh sampai 4 pagi, tak tido lagik. tgk moka cam khusyuk bebeno die uat keje. huhu. btw, tgk mma mmg kdg2 tergelak lebey2 :p

Joey said...

elehhhh....motif 4 in the morning?....

mentang2la dapat figure out the riddles..suka la..

ala...lagipun aku kan gorgeous...

Hanep...kata orang filipina(matila betul ke tidak)

amboi.....dah pandai lak jadi gigolo kamera ek...

i'm going to put more pics soon...

stay tuned..!!

Hilman Nordin said...

hey... i did this kind of thing too. and of course i did the terbabas stuff too. nak2 macam tgh komen kat blog hang nih... huhuhu.. lari plan da...

zura lias said...

erk..xpe..pikir2 mcm skarang bagus gak..tp kalo terlebey pikir bahaya..practise bile dh keje nnti..lagi manyak mende nk pikir..ehhehhee

:: cheezzy cheese :: said...

ehhh AK... if awk kol hp akak, dpt ler awk dgr caller ringtone 4 in the morning! wahhhhh gigih tul dia buat keje.. smp suboh haaa!

yang fenting! Mcm-Mcm Aznil tu mmg pelepas stress kita kan? Trgelak2 smp brguling-guling cam awk *opssss!

teddybearhijo~ said...

ngee... acam besh entry yg ini ya...

sebab boleh la ditelek2 betapa perasantan nya pakcik suda jadik... hee...

besh2...
da pandai jadik paparazi diri sendirik ek? muahaha...

pakcik! nak perasan agi x? rumet kite kate:nadia, nsem la pakcik awak ni... [bile die tgk gambau pakcik yg jadik shrek tu dlm umah teddy...] hee...

x,x, pakcik xnsem, tidaaak~~~ muahaha...

*wajin lak pakcik updet2... tu yg wat kite tebabas lak menginternet... auu... (==)"*

Irina said...

Salam..
Terbabas? Hehe.. Rsnya sumer org yg comment kat atas ni pun mention terbabas kan, ble add komen..
Hee.. Sm la ngan ak! =p Hehe.. Sbnrnya ak da bc post ni lm dah, tp blum sempat komen. Asalnya, nak lepaskan la dlu pekse ni.. Isnin aritu ak ada 2 paper, back to back. 6 jam dlm dewan.. Huhu.. Agak beku jugak la smpai jwb pekse menggigil2.. Mesti lecturer tu ingat ktorg horror gle jwb soalan sbb sume t'ketar2.. Haha..
Den selang satu ari, lg satu paper. Aduss, ak tensen la ngan pekse kali nih, x sempat dowh.. Huhu..
Pape pun, da jauh lari dr tajuk ni.. Pe yg ak nak ckp ialah:
1. Sowy lm x komen.. Xsengaja (well, sengaja la, tp ak mmg resolve mesti komen ni, tunggu a few days dlu.. hehe..).
2. Psl wat jadual tuh, xtau nape, ak ni jenis org yg liat bebenor nak ikut timetable.. Ada2 je alasan utk lari dr wat benda yg da dirancang. Last2 kelam-kabut.. Ugh, tensen ny ngan diri sendiri. So harap kamal jgn tiru sy! Hehe.. Ikut plan hang, insya-Allah akan berjaya.. =)
3. Aku minat lagu 4 in the morning tu! Best.. Hehe..

Kla, da panjang lebar ak merapu2 kat cni.. Harap x marah sbb jadikan blog hang ni mcm blog sendiri! Hehe..

Good luck pekse, dun forget to wish me luck jugak ok.. =)