Monolog Dalaman...

0137 – 31 Oktober 2007

Dia…
Tadi aku lihat dia lagi…
Duduk di situ bersama teman-teman...
Bergelak ketawa bergurau senda...

Aku pula, ketika itu sedang membuat tugasan...
Bersama teman-teman...
Serentak itu aku menegakkan badan...

Berpura-pura tak nampak...
Berpura-pura gembira di hadapannya...
Bergelak ketawa di hadapan rakan-rakanku...
Berpura-pura aku dapat hidup tanpanya...

Dalam diam, ku menghantar gelombang inginkan perhatiannya...
Tapi ku lihat, dia tak pun memandang...
Dia tak pun menjeling...
Dia bagaikan tak peduli!

Cuma aku yang sibuk mengerling...
Cuma aku yang termangu, melihat dia di situ...

Sudah dikata dulu, jangan bermain api....
Jangan bermain hati, jangan bermain janji...
Kelak nanti memakan diri...

Tapi desakan perasaan menuntutku bertindak ketika itu...
Sehingga aku merelakan diri aku terhanyut...

Kini semuanya bagaikan tiada apa...
Apa yang akan berlaku seterusnya?
Apa yang akan terjadi dalam kisah ini?
Bagaimanakah cara aku bertahan?
Bagaimanakah akan aku bertindak bila dia kembali menegurku?

Aku tak tahu...
Aku malas tahu...
Saat ini, ketika ini, aku senang begini...
Sendiri...

Walau kadang-kadang kenangan lalu membakar diri!


:::YTBACK!!!:::

11 comments:

aria ayumi said...

agaknya dia pun tengok kat kamal gak tu. cuma dia pandai cover. huhu. kite sebenarnya nak tahu le sangat sape dia tu. adehh. kamal uat le profile psl dia ke, introduce sket camne die, huhu at least xde ah tertanya2 kite ni :D

zura lias said...

akak setuju mcm diya ckp...sebenarnye die tgk gak kamal..tp die cover...sbb..sbbb..akak pun slalu wat camtue gak..hahhahahahaha.....tp kalo dh kantoi..wat2 mcm x nampak dh..hikss...

ahmadkamal said...

erk? korang rasa dia tgk org gak ek??? maksudnya org la tak reti cover ni??? hurm...

kamal ni, kononnya dah get over it la... dah 2 minggu tak kontek, tak tegur sapa... so sblom ni ok lagi...

tapi bila terserempak semalam, duh, perasaannya pelek!!!

Joey said...

kamal...you don't let this makes you weak...

aku tau..kau seorang kuat!

biarlah masa menentukan segalanya...kalau dia milik kita pasti dia akan kembali pada kita

ini semua kawan baik aku yang cakap...

masa aku tengah bingung di sebabkan si 'dia'

sekarang ni pun aku just terima apa yang berlaku antara aku dan dia...

dan aku sangat gembira di sebabkan adanya 'dia'

ahmadkamal said...

ari : tak leh la nak dedahkan sapa dia... ramai kawan2 baca sini la... kang jadi modal je diorg bergosip... so simpan je la... tapi ari, leh bagi satu cara nak kontek private tak? org nak bgtau rahsia 'dia' dalam entry yang ari suka tu... dia dalam entry ni ngn entry tu lain tau... huhu

kak kriesz : slalu gak ek kak wat cmtu? hahaha... kat sapa? nak tau gak nih... tapi tatau la... bila pk balik, kalo dia usya gak pon, lantak la... try to get over it... it is over....

joey : aku bukannya tak kuat ni... cuma bila ada masanya aku emo, aku perlukan medium untuk luahkan... senang kat blog je... it makes me feeling better when you all comment and lift me up... so kiranya entry2 ni nak cari untuk support system la... hahaha

aria ayumi said...

kontek private? means email? nak bitau kite? aishhh bleh2. kite tgh online. yahoo id, diya_qasrina. email diya_qasrina@yahoo.com. err kamal kene cepat, sbb stgh jam lg kite nak blk umah sewa dh. ahaks :p

p/s-kite invisible

FAIZUL said...

kamal...haaa..

susahkan kalau hati masih sayang even u said u want to be alone like this..

just be patient..life is tought..and mind like hell rite now...be strong dude..

kevin christ said...

Encik Kamal... kalau aku, haruslah aku jual mahal-semahal yang mungkin. U have to b strong... biasalah benda2 cam ni... meguji diri kita sentiasa... u ol anggap je die tak penting, mesti u ol akan rasa lega... just my thought je la...

teddybearhijo~ said...

pakcik! huhuu... tatau la, tp asenyer la kan... senanyer die pon de 'nampak' kamo... tatau la tgk, perasan... tp kalu gitu, patot die sumhow tahu kamo kat situ... *so pakcik kala sikit la, sebab die pandai pura2 xnampak pakcik...* berdasarkan kesukaan diri sendirik yg suke-suki wat cam tuh... [dengan bersebab~]

xpe2...
manyak2 besabau neh...
ce pakcik ego2 sikit... ngee...
*bukan laki teror ka ego2 nih...*

gud luck, all da besh tok ape2 jak~
ngee... (^^)"

:: cheezzy cheese :: said...

abisssssss la awk! abis! ni kes dh tahap 'anggau' ni.. cayo! cayo!

waahhhhhh brbunga2 hati dia ni sbrnya.. tak pa, tak lari gunung di kejar kan, tp INGAT.. study elok2 naa!

Irina said...

Salam..
Hmm, pd pendapat ak, dia mesti perasan jgak kamal kat situ, tp dia pandai cover.. Ye la, ak pun pkr se'gelombang' ngan cik teddy, bergelak ketawa n riang-gumbira tu mesti ada udang di sebalik batu..
Satu cara utk tunjukkan yg dia x terusik dgn kehadiran kamal kat situ mungkin?
Tp, tu sume apa yg ak pkr.. Ye la, kte xtau apa yg dia pkr sbnrny, kn?
Jd, apa yg ak nak ckp sini ialah, sabar ye kamal.. Be strong! Hehe.. Biarlah benda yg da lepas tu berlalu..
Pandang ke depan pulak.. Insya-Allah, in time, u can see her and not find that it hurts. ;)
Take care!