3 Arrghhhhhhhhhh!!!!

0360
20 Februari 2009

Status2 skype pilihan untuk hari ini:

Bangcik – "syhhh"
Ko ape weh suh syyhhhh2???

Final Solution – "Research in Progress"
Ye la, research ko je la in progress… research aku???

Lecturer aku – "Penat dah lari! Nak buat keje pon dah tak larat!"
Yerp, btol encik.. saya pon sama!!!

Rumate aku - “Life… is fulled with unexpected things”
MEMANG!!!! Argh!!!!

Well, a lot has happened for the past days.
When I say a lot, I mean A LOT!!!

Aku tatau nak cakap camna
Memang menjadikan aku separuh gila ni

Separuh lagi?
Separuh lagi hensem maaa

Kiranya separuh gila, separuh hensem!
Hahahaha

Ok, 1st thing 1st

*****Arghhh yang pertama!!!*****


PSM.

Alat KVICK Crossflow Filtration aku tuh rosak!
Itu kan alat major aku untuk run
Tapi dah rosak
Dan yang detect kerosakkannya ialah aku!

Bukan rosak mana pon, just nat yang pegang skru untuk ketatkan membrane tuh rosak
Ala, macam nat basikal tuh!
Sebabnya, benang di dalam nat tuh dah haus, dan menyebabkan aku tak boleh nak ketatkan itu membrane.

Aku punya la melilau mencari kedai hardware nak ganti nat tuh, tapi tak sama!
Alat nih punya nat pun custom made, dia punya benang berbeza!

Thus, sekarang PSM aku on hold
Dan besar kemungkinan, hasil sample preparation aku untuk 3 hari, berjumlah 8 L soya yang aku dah centrifuge, akan dibuang begitu sahaja sebab dah basi!!!

Aku punya la down pasal menatang tuh
2 hari aku down
2 hari aku tak g lab
Protes la kononnya

Sampai2 di lab semalam, aku usya alat aku tuh
Dah ditanggalkan satu persatu!
Sebab nak bawak g maintenance!
Adeh!

Cmna nak siap PSM ni???

*****Arghhh yang kedua!!!*****


LI.

Gitu la gamaknya
Hantar macam2 kompeni, tak balas pown
Aku tatau aku nak LI mana, aku tatau nak masuk industri pe

Apa resume haku tak laku ke hapa???

Hampeh!

Takpe, dah hantar 15 application by surat, 5 by emel, 10 by jobstreet
Kalo tak dapat gak, den tatau la

Koknya, gue perlu ada kabel untuk masuk2 kompeni ini…
Yang gua ada, kabel telefon cuma!!!

*****Arghhh yang ketiga!!!*****


Plant Design.


Setelah present 4hb 2 hari tuh, kitowang dah relaks2 sket
Masing2 tumpu pada PSM masing2
Tak hirau pon pasal plant design.

Selamat ada grupmate yang dah habis PSM ni tolong organisekan pasal plant design
Siap bagi2 tugas sume, yang patutnya dilakukan oleh aku
Aku dah busy PSM, so aku suh dia

Kene antar first draf to SV 4hb 3 ni
Yang mengedit reportnya, adalah aku dan seorang kawan lelaki aku
Yang perempuan dah edit presentation hari tuh…

Sebab aku down PSM, aku pown malas lagi nak edit2 report tuh

Tibalah satu memo….

Additional information:

Four groups have been identified to present their overall findings in front of invited industrial panels during the final presentation. The selection was made based on the highest marks given during the first presentation. The groups are:

1. Group 4: Production of 50kMTA pphatalic Anhydride
2. Group 15: Production of 100kMTA cyclohexane
3. Group 26: Production of 2500MTA Penicillin!!!!!!
4. Group 31: Designing the petroleum refinery system with the capacity of 85k barrel/day


Thank you.


Present depan panel industri???
GILLLLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Aku rasa presentation hari tuh adalah antara yang terhampeh aku penah buat
Dah la aku buat muka blur depan panel hari tuh
N now, jadi cmni???
Nak mampos!!!???

Adeh, I really need a break right now!!!

Esok pagi, akan bersama Kumpulan Pow, ke Penang untuk lawat Budak Rengek di Intel di sana.

Doakan aku dapat release tension
Dah doakan aku, lepas habis cuti ini, aku dapat keje all out untuk segala tanggungjawab aku di sini…

*sigh*


:::YTBACK!!!:::

7 comments:

Princess Liyana said...

Alaahai..smoga bjaya dgn PSM anda dan LI hunting itu...;)

chayo2!huhu

Azie.Fauzi said...

G.O.O.D L.U.C.K....

:)...anda di tag..hak hak

Joey said...

Kan...macam2 ..

kerosakan alat tuh sikit2 biasalah...teringat aku dulu2 sama ngan si green menunggu mesin rosak...ahahaha

sebut pasal kerosakan ...yang ni lagi hebat.. ada sorang junior kat kolej aku dulu pecahkan alat berharga entah berapa puluh ribu......

esoknya..dia buat muka selamba...memang hebat..siap mekap tebal lagik...hehehe

kalau setakat LI , I think kabel2 tu tak diperlukan sangat...tapi I'm sure bleh dapat punya ....maybe sekarang dorang tengah sibuk, yelah time skrg kan economy turndown, so banyak syarikat jatuh fair value dia...so bila fair value dah jatuh..takdela pelabur...opsss..pandai2 pulak aku ni...takde kaitan dgn LI pun...

pasal presentation tuh..dulu aku memang hebat..siap dipuji lagi..

sekarang ...aku macam B****!! sedih...


aaaaa...sorry aaa panjang...aku dah lama tak komen memanjang macam ni....just like I did dulu2

Diana-k said...

suke laa aku tgk life ko skang ak..
muekekekeeke

ahmadkamal said...

PRINCESS
thnks2...
chaiyok2 to u too

MUMMYMYRA
thnks!
tag???
amende tuh?
*sambel wat2 tatau*

JOEY
ko memang..
kalo merepek panjang2, bagi kat ko laa...
betul gak ko ckp
krisis ekonomi ni efek sket laa
sejarah dulu2, komen pjg2?
biarkan ia berlalu...

DIANA K
suka ek ko menganjeng kan aku!!
hampeh!!!

Alin said...

haha teringat masa aku nak internship dulu. resume aku hantar berpuluh-puluh company woo. dekat 70 jugak. lepas tu dapat a few offer aku pilih lah satu. so ko kena gigih hantar banyak-banyak lagi. serious bukan senang nak dapat tempat intern or tempat kerja sekarang, so chaiyok!

ahmadkamal said...

JAZLIN
aku tau tu
tuh yang bulan 2 ni aku antar banyak2
arapnya menjelang bulan 3, ada banyak la offer kan...
so senang la pilih2 kan...
=p