Diagnosis

0362
28 Februari 2009

Korang pernah tengok citer siri House tak??
Bukan Full House, House!!!




















Ala, yang citer pasal doctor poyo, perasan bagus, yang suka diagnos penyakit2 orang2 yang nampak biasa, tapi rupanya ada penyakit lain yang terselindung

Dia selalunya hanya pilih kes2 yang menarik je untuk diselesaikan, dan biasalah, cara dia selesaikan memang amat poyo sekali!
Tapi apa yang dia diagnose kan betul lak tuh!

So, kiranya, dia poyo dalam terer la, kira ok la tuh kan
Macam aku!
Dari poyo kosong…
Macam korang!

Hahahaha

Kawan aku la, bagi citer siri ni sampai 4 season
Aku lak memang jenis suka makan sambil tengok movie
So layankan aja!

Mungkin aku dah cerita, alat aku rosak minggu lepas
Dan aku pon telah ke Penang untuk melepaskan tekanan
Balik2, minggu ni, alat tuh dah diperbaiki
Alhamdulillah!

Thus, sekarang ni kene la buat keje at full of speed
Kene antar draf tesis 11 Mac
So, I’m racing with time…

Desperate situation requires desperate desperado!
Haha, aku lupa lak ayat dia apa
Tapi aku memang desperate la untuk habiskan lab aku
Dan ia menyebabkan aku cuba melakukan lab di luar waktu biasa

Semalam, aku telah datang ke lab pukul 11 malam
Dan try buat sedaya mampu
Mampu sampai pukul 3 je, sebab mata aku dah terkebil-kebil mengantuk

So, pukul 3 aku balik laaa
Balik2, lapor lak
Kunyah biskut Famous Amos sambil tonton citer House

Alih2, terlelap depan laptop
Tak penah2 aku terlelap tengok citer camtuh
Maknanya, aku memang penat giler
Thus, aku tido

Bangun subuh, tido balik
Bangun sebetulnya pukul 10
Ngantuk lagi, tidur balik
Sampai pukul 12

Pukul 12, mandi dan pegi ke kafe
Mata aku terkebil2 gak la
Macam pedih2

“Eh Kamal, apsal mata ko macam panda? Buat Plant Design sampai pagi ke??”
Senior aku yang amik master tanya, sebab dia tahu sebelum ni aku tak tidur buat Plant Design.

“Lebam ek? Tak lah.. buat lab semalam”

Balik tuh aku belek muka aku kat cermin
Waa, memang macam panda












Mataku panda...


Makan, pergi sembahyang jumaat
Masa khutbah, mata aku dah pedih2
Selalu takde pon

Balik sembahyang, aku belek lagi muka aku dekat depan cermin

Tiba2, datang poyo, perasan bagus dan terer dalam diri aku
Lantas, aku mendiagnos diri aku sendiri macam Dr House

“Oh, ni parah ni...
Kang dah tak hensem aku kalo mata lebam…
Kene amik ubat paling kuat ni…
Ubat TiduranMelampauXP sedos, selama 4 jam”


Jadinya, aku pun mengambil ubat itu atas diagnos yang telah aku berikan sendiri, ke atas diri aku…

Waaa, bestnya tido!!!



:::YTBACK!!!:::

9 comments:

Joey said...

dont push yourself too hard

buatlah sekadar yang termampu...


tapi kalau nak terbaik giler2 ....do what you want..

eh apa aku merepek nih

Hilman Nordin said...

ahaha~ memang musimnya nak jadi panda. nnt nak dekat2 last nanti lagi banyak panda jadian akan muncul. hehehe.

oleh kerana ko jadi panda, aku mengisytiharkan undi tak percaya untuk ko sebagai pengerusi kelab! =)

Max J. Potter said...

i love house. like seriously i do. haha. =) oh, mendiagnos diri sendiri? anda mampu? kool. hehe.

Diana-k said...

ak...
ko dah tak ensemmmmm??
cemane ni wehhh...
kang janda2 meletop tuh tanak kat ko dahhhh.....

gi laa beli concealer letak kat bawah mate ko tuh kan...
muaakakaka..
gilos....dah cam suh ko jadik drag queen plak..kihkihkhihh..

:: Cikgu Wiween :: said...

bz sungguh dgn tesis budak superman jambu sorg nih skang. :p

bz bz pun sempat tgk house tu. aggagagaa

zura lias said...

xpe..xpe..cubalah menggila sehabis baik..nnti confirmkan dgn akak..set tarikh tau..senang akak booking tempat utk kamal kt tg rambutan tu..hikss... L.A.R.IIIIIIIIIIII

ahmadkamal said...

JOEY
sometimes, to achieve for the best, we must challenge ourselves.. as long as i know, it is within my limit...

HILMAN
aku panda kurus, tak mcm ko!
haha
tgk, dalam YT aku pon nak berpolitikk
aku dah bosan ngn politik!!

KAK NANI
yerp. house best kan
tak tahu ke beta mmg kool??

DIANA K
aku tetap hensem... kurang sket je...
duh, siap concealer tuh
tak tahan...

KAK WEEN
house tuh penenang
busy cmna pon, kene tgk utk release tensen

KAK ZUTA
bagus gak tuh
tak yah pk byk2 kan
takpon, nak g masuk af la cmni
oiam ke
mentor ke
haha

rimieilya said...

salam

ish,ish..dh jadi panda ke?ciannye..kte pn wt psm gak,tp xdela sampai jd panda nih..

i like house series..men teka je sakit pe..cam terer je kan..hehe

ahmadkamal said...

RIMIEILYA
mmg la panda... tapi panda yang hensem... haha
kwan2 pompuan pon panda gak.. diowang siap suh pakai garnier lagi bwh mata!
aish!
samat dtg ke yt!