Malaysiaku yay!!! Part 3

0356
08Februari 2009

Untuk Part 1 and Part 2, sila ke sini dan sini
Dan untuk Merdekakah Malaysia, sila ke sini
Untuk Saya Anak Malaysia, sila ke sini

Aku selalu katakan, aku tidaklah arif berbicara tentang politik
Aku tidaklah mengkaji fakta2, membuka buku2 sejarah, mengkaji setiap satu peraturan yang telah ditetapkan
Aku tidak!

Aku juga, tidaklah terlalu mengikuti kisah politik
Dulu masa PRu 12, aku siap subscribekan lagi laman2 politik ke google reader aku
Begitu aku berminat ketika itu!

Sampai ketika, bila membaca benda yang sama berulang2 kali, aku bosan
Orang ni selar orang ni
Orang tuh selar balik
Ikan selar tak disebutkan pon! =p

Orang ni korupsi di sini
Orang ni korupsi di sana
Orang ni rasuah di sini
Orang ni rasuah di sana
Orang ni memberi pandangan
Orang lagi satu pon ada pandangannya juga

The list never ended...

Nampak macam yang lebih diutamakan adalah ‘pergaduhan’ antara keduanya
Dan yang lebih dihighlightkan adalah mengapa orang itu salah, mengapa aku betul!

AKU BOSAN!!!

Pergolakan politik terbaru di Perak
Menceritakan macam2 kisah
Yang terdedah di media, segala perlakuan sumbang satu pihak
Pihak itu pon dedahkan kesumbangan pihak satu lagi

And again, it never ended...

Majukah kita kalau asyik berkelahi?
Majukah kita kalau buat mende2 yang tidak bermoral?
Rasuah, ugut2an, lompat2 katak
Majukah?
kesian pada katak! =p

Hanya kerana kuasa, manusia begini…
Kalau guna cara yang betul takpe, orang tak marah

Orang ni kata cara dia betul
Orang ini kata cara dia lak betul

Again, aku tak kaji sejarah, dan bukak buku2 law nak tentukan mane betul mana salah
Aku hanya membaca di internet, sumber fakta yang mungkin sedikit bias…

Malaysiaku yay!
Alahai….

Aku tidak memberikan pandangan
Aku ada pandangan sendiri, tapi tak mahu berkongsi
Aku tidak arif!

Cuma aku ingin mengatakan:

AKU BOSAN!!!


p.s - masih dalam mood PSM.. bertapa di lab dari 8 ke 6... saket2 badan... ada leh tolong urutkan tak??? haha


:::YTBACK!!!:::

4 comments:

:: cheezzy cheese :: said...

ko BOSAN ke dik? urmm akak ko ni dh cam give up dh dgn politik skrg ni..

soklannya skrg.. apsal lawyer yg dok kat kusi roda tu brani mati nk saman Sultan? mmg nk mampos lawyer bodo tu.. haiyooo..

ahmadkamal said...

KAK YANZ
tu la kan..
kita konon ikuti, nak tau pasal politik
lagi ikut, lagi pk, politik sux!
nyampah gilerr!!!

ChesterChaz said...

yup.. dan last skali sape yang jadi mangsa.. rakyat gk laa yg terkontang kanting.. adehhhh..

mal.. jom kite tubuhkn parti politik kite ar.. kt dlm tu sume nama kamal.. kool x? haha

ahmadkamal said...

KAMAL
haaa tu la kan..
kita yang menjadi mangsa...
cadangan ko tuh kurang praktikal la...
bukan hapa, aku takut, kang kamalhassan, pelakon tamil tuh yang jadi presiden...
kalo cmtuh, sapa nak jawab tuh???