To Do or Not To...

0411
23 Julai 2009

11 julai baru-baru ni, macam aku cakap, it went well
Ada plan yang aku rancang bersama kawan2 malam tuh menjadi la kiranya
Thanks for the day guys!

Tapi, dalam masa yang sama, ada juga plan yang tak menjadi kenyataan
Semuanya kerana kekangan masa
Yelah, rancang plan pon pukul 3 pagi, mana nak sempat!

Plan tuh kiranya agak gila2 jugak
Pernah sebelum ni, masa tuh, dah rasa tak nak buat lagi
Tapi, malam tuh, rasa macam best lak nak wat plan giler tuh

Dah tak sempat, nak wat camna...

So, hari isnin berikutnya, aku keje kan
Masa keje tuh, otak sibuk memikirkan nak jayakan juga plan gila tuh
Nak jugak!

Masa keje tuh, kontek kawan
Dia ok je, setuju nak ikut
So, no harm done laa

Tapi, walau aku rasa nak sangat, hati aku berdebar
Tak tenteram
Rasa tak tenang je

Entah kenapa

Aku cuba menidakkan perasaan itu
Mainan perasaan je kowt
So, aku busykan otak aku dengan fikirkan mende2 yang best pasal plan aku tuh...

Balik umah, otak aku masih dibayangi ke’best’an plan itu
Dan aku pon bersiap lah nak pergi

But still, dalam hati berdebar
Tak tenteram
Rasa tak tenang je
Macam pelik


Apakah???

Masa tuh, aku mula meragui plan aku tuh
Nak buat ke tak nak ni?
Adakah perasaan ini petanda supaya aku tak buat plan gila aku tuh???

Itu perihal hati
Badan dan tindakan meneruskan rancangan
Terus je memandu ke sana bertemu kawan yang dimaksudkan

Tapi hati masih lagi berdebar
Tak tenteram
Rasa tak tenang


Bagai berlawan2 dengan tindakan aku

Mengapakah ini???

Sedang aku menantikan kawanku itu, aku menerima panggilan

”Kamal... ko kat mana???”

”Kat sini r, kan aku dah cakap nak jumpa kawan aku”


Dia diam. Agak lama.

”Hey, kenapa ni???”

Aku mula risau.

”Kamal, aku jatuh motor ni.
Boleh tak ko datang???”


Thats it!
Itulah sebabnya hati berdebar, tak tenteram, dan rasa tak senang tuh!
Sesuatu bakal berlaku rupanya!!!

Terus aku berjumpa kawan-plan ku itu, menerangkan ada kecemasan
Dan aku terus bergegas kepada kawanku itu

Saat itu, aku masih percayakan yang aku ni heroes sebenarnya, ada 6th sense
Eceh! Nak berlagak lak!

Maksud aku, semua yang berlaku ada sebabnya
Sebab kejadian itu, plan aku tak jadi kenyataan

Plan gila aku, hanya tinggal plan
Bila difikirkan balik, bagus pon ia tak terlaksana
Ia hanya memberi mudarat pada aku!



p/s - dun wori... my fren is ok... apa yang telah terjadi padanya telah mengelakkan aku memudaratkan diri!



:::YTBACK!!!:::

5 comments:

Hilman Nordin said...

kerja gila kau tu adalah nak propose someone to marry you ke? ~ntah kenapa ni je benda gile yg aku bleh pk skarang ni (dan ianya pun sgt damaging, LOL!)

Max J. Potter said...

oho. ada kerja gila in process sudah terbantut oleh kejatuhan motor your friend. God's plans are way better.

well. tell him to get well soon, from me.

and yes, you're tagged.

ahmadkamal said...

HILMAN - eheh! takde kaitan... i think, more damaging than that...
eh, ke ko yang buat damage cmtuh??? ada stori eh???

KAK NANI - yerp, kak nani... god's plans are waaay better... will send the regards...
uh??? beta blogger benci tag la!!! haha

Azly_Zackry said...

have a good work..

hane a nice day...

any juz text me...

beta sedia membantu...

daa~

ahmadkamal said...

AZLY - thx... i know where to find you...