Sentimen Sentimental...

0404
07 Julai 2009

Dah hampir sebulan juga aku memasuki alam praktikal
Dengan rutin harian yang berulang, benda yang sama disogokkan kepada diri aku tiap2 hari
Satu rutin...

Bukanlah aku katakan rutin ni benda tak bagus
Bagus sebenarnya

Ia menyebabkan kita selesa
Dan boleh mengagak apa yang bakal terjadi
(Sebab semalam ia pernah terjadi kan...)
Dan, kita boleh juga memperbaiki cara kita melalui rutin tiap2 hari

Cuma kebelakangan ni, aku perasan yang diri aku ni, banyak berfikir
Terlalu banyak

Sehingga kadang2 tuh, merepek2 pon ada
Fikirkan itu, ini
Teringat itu, ini
Mengapa ia tidak begitu ketika itu?
Mengapa ia tidak begini?
Mengapa aku tak buat begitu?
Mengapa aku tak buat begini?

Sehinggalah,
Minda aku menciptakan itu dan ini
Mengagak benda yang bakal berlaku jadi begitu, begini
Dan akhirnya, aku yang serabut!!!

Perlukah aku berhenti berfikir???

I’m not a spontaneous person
Every step that I take, I always think about it first
In a way, imagining it
How will it happen, how will I deal with such thing
How will I overcome it
Every little thing that I took, I always think

But sometimes, what I thought turns out to be wrong
Every imagination that I created are false
And it ends me up in making mistakes…

Duh, apa aku taip ni???
Where I will go from here???

Camnilah…
Bila aki berfikir, aku banyak berfikir tentang aku
Siapa aku
Apa yang pernah aku lakukan
Apa yang aku ingin lakukan

Bila fikir pasal diri sendiri ni, kadangkala bila terlampau dalam, sehingga wujud satu perasaan sentimental yang susah aku nak terangkan
Its kinda like knowing yourself like the way u never knew before...
And it is sentimental…

Sentimennya, bila perasaan sentimental itu kadangkala terbawa2 ke alam nyata

Ditambah pula dengan malam2 yang sunyi tanpa internet
Perulangan aktiviti menonton video, yang kadangkala hingga aku sendiri merasa loya
Dan juga semua rutin ini, ia menyebabkan sentimen sentimental ini perlu aku luahkan

Kepada siapa lagi perlu aku luahkan?

Dah nyata blog sendiri tak berupdate
Dah nyata wireless curi jiran ni sekejap ada sekejap takde
Dah nyata aku takde sesiapa

Jadi, jadilah entri yang anda tak faham ni kan...

Anda faham???
Aku pun tak faham!



p/s - membaca YT dari dulu hingga kini... dulu aku bebas berbahasa... kini terlalu banyak selindung, sehingga terhasil entri2 yang tidak difahami macam ni... aku menjadi semakin perahsia???

p/s - rindu kekerapan berblogging macam dulu.. tapi, ada yang membataskan kini...

p/s - ni entri sentimen ke, sentimental ke, mental ni???? =p





:::YTBACK!!!:::

6 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

beli celcom / maxis broadband laa dik oi.. apa lagik. ehehehe

IMANSHAH said...

wah kalah PM berfikir ni..fikir bang jangan tak fikir

meo188 said...

keep it up bro!!!

ahmadkamal said...

WIWEEN - takde yang mau sponsor ke?? jadi sugarmummy beta ke??? huhuhu

IMANSHAH - slagi boleh berfikir, baik berfikir kan...

MEO188 - hopefully...

Joey said...

penyelesaian..beli lah broadband..

celcom ade prepaid broadband
RM25 Seminggu..

tak cukup bajet??
jual jer henfon baru tu beli henfon baling anjing

baki bleh beli broadband....wakaka

motif jual mahal???

orang tu la tak nak layan ..:P

ahmadkamal said...

JOEY - still thinking about buying that... samada berbaloi ke tak...