{Dah malas aku pikir tajuk entry ni!!!}

0162 – 18 Januari 2008
{Dah malas aku pikir tajuk entry ni!!!}

Ya... bertemu kita kembali di laman Yang Terdalam – yang amat dalam, amat jauh tak terselam... bersama hos anda yang sengal dan menggelabah...

Saya!!! Kwang3...

Mood sengal tengah overflow neyh... kalo masuk absorbtion column, mau flooding. Eh, ke benda lain yang ada term flooding neyh! Duh! Nak kena studi balik neyh…

Apapun, setelah beta berjaya mengenakan sebahagian orang dengan entry yang lepas, beta kembali dengan entry yang betul-betul entry. (mengikut statistik melalui komen hanya 4 orang yang terkena, tapi tak tahulah kalau yang len kena gak, tapi tak bagi komen... but the most terkena adalah ’makhluk itu’... muahahaha!)

Ni tak tahulah entry betul ke tak. Sebab beta men naip je ni. Kalo jadi entry jadilah. Ada gak dalam diam ni, idea untuk buat entry serius. Tapi nanti-nantilah ek!

Semester baru dah lebeh kurang 3 minggu bermula. Aku dah masuk tahun ke3 second sem. Maknanya aku di UMP ni adalah lagi setahun, plus 6 bulan LI, dan baru aku kerja.

Ramai gak yang aku dengar dah last sem, nak grad dah. Takpe2. aku sabar lagi. Aku pown masih keliru aku nak kerja macam mana ni. Jawatan blogger bergaji ada tak?

Apapun, masuk semester ni, aku makin malas nak studi. Tak tahu kenapa. Mungkin ada virus merebak dalam blogger.com ni kowt. Tru pown camtu, Joey pown camtu. Sapa lagi yang nak add list?

Semua kerja aku wat last minute. Walau azam dalam dua kali sambutan tahun baru ari tuh (masihi dan hijrah), nak tingkatkan diri di tahap maksimum, tapi hangat-hangat taik kura-kura! Aku masih malas. Di takuk lama. Nak berhibur je kerja. Nak beradu je kerja. Kerja yang sebenar malas buat! Duh!

Ini kene berubah! Dan weekend ni aku akan memulakan perubahan. Doakan aku!

Ada 2 shades of happiness yang berlaku.

Satu

Aku diterima sebagai secretariat ke Qatar, di bawah fakulti aku – fakulti Kejuruteraan Kimia & Sumber Asli, UMP. This program will be done in May. Thus, at this point, I must struggle, try my very best to find as many as I can on sponsorship to go there. But, again, the underlaying reason – I’m lazy!

Malasnya nak telefon-telefon orang-orang yang kita tak kenal, kena buat suara skema, cakap baik-baik, dalam pada masa yang sama merayu ala-ala manja, untuk mintak sponsor. Duh! Aku tahu semua orang nak mintak sponsor amatlah susah. Aku sedar sejak dari mula aku nak masuk program ni lagi.

Tapi aku pada waktu tu rasa aku boleh handle. Aku rasa aku masih lagi boleh lakukan semua. Tapi bila aku dah diterima masuk, malas membatasi. Takpe-takpe. Hari isnin ni aku nak mulakan segalanya kembali. Harap-harap dapat.

Dalam program ni, kami perlu cagarkan rm2000 seorang sebagai motivasi kami mencari sponsor. Bagus gak diorang wat camtu. Kalau tak, masing-masing mengharapkan orang lain untuk cari. Bila dia wat camtu, nak tak nak, nak dapatkan duit kita kembali, terpaksa la mencari. Aku akan berusaha! Doakan aku.

Dan... er...

Korang ni tak nak ke sponsor aku??? Muahaha???
Tak kenal ke mana-mana datuk ke, datin ke, yang baik dan berminat nak sponsor aku g Qatar ni? Plzz....

Bagi korang yang ada cadangan yang bernas tentang mana aku nak cari menatang ni, bagi lah ek!

Dua

Shades of happiness yang kedua.

Along side wirh cute messages, cute conversation through skype, it all happened.

Hati ke2 telah menjadi pilihan. Dan aku sudah menyatakan padanya.

Kan dia baca blog ni. Dia tanya gak napa dia nombor 2.

Erm… tu just for numbering je. Aku masa tu nak highlightkan kisah apa yang ‘hati pertama’ lakukan. Tak mo gunakan huruf sebab blog aku nip on dah banyak huruf. So camtu je lah.

Tak tahu nak katakan apa status aku. Masih dalam proses mengenali. Cewah!

Kitorang masih wat camn biasa. Still guna kau-aku. Takdelah directly tukar i-u, or abg-syg. Masih kami yang lama.

Cuma yang lennya, bila kat luar, aku kurang tegur dia. Aku tah rasa ala-ala malu lak. Sedangkan kat skype rancak! Muahaha.

Apapun, aku selesa dengan suasana ketika ini. Kami tak mahu terburu. Tak mahu tergesa.

Biar masa menentukan segalanya, that is the phrase.

Cute messages.

“eyh, ok la Kamal, aku nak g basuh baju ni”
”ok, bawak baldi tu elok-elok. Kang jatuh”
”kalo aku jatuh ko sambut tak??”
”Tak...”
”hahaha aku suke jawapan tu... buat aku gelak”
”ala, realistik la sket kan. Takkan ko jatuh kat sana, aku leh sambut kowt”
”betol2”
”kita kena realistik. Jangan di awang2an... betol tak?”
”betol2..”

Halwa Cintamu dari Siti Nurhaliza menerawang di segenap pelusuk dunia!!!


:::YTBACK!!!:::

10 comments:

arasis said...

wah.. sedang terawang2?
slamat berbahagia.haha..
eh, sori termenyebok lak kat sini.hihi..

Hilman Nordin said...

salam..hmm...hehe, aku biasa wat keje2 cari sponsor nh..
perit...

aku leh bg satu suggestion.. ko cari duit kat orang politik. dkat2 pilihanraye ni biase murah hati sket.. hahaha..

hmm.. i have some names.. want it? tp aku bg kat orang lain jugak.. jd.. xbole nk confirm dapat la..

Joey said...

hello dear...wakaka

biasalah...kemalasan tuh ada di mana-mana....aku pun malas juga..tapi aku memaksa diri untuk menjadi rajin...

kalau tak ..kerja projek aku tak siap....and I don't want to extent semester lagi...hehehe

Nampaknya jadi orang Arab lah ko lepas ni...kaifa haluka...wakakaka


oh ya..nak tanya...UMP cuti ker time Hari Raya Cina....?...Ke ko ader program khusus untuk bintang-bintang terbilang....hahahaha

Takde...just want to tell...

I'm going to the 'other side' during the short holiday...

P/s....Nape ko tak membalas msg skype aku..huhuhuhuhu..mentang-mentangla si Hati Kedua tuh ader skype...dier ajer memanjang ko skype ek.....

FAIZUL said...

ceh..virus kemalasan ko cakap..amik ko!! rasakan betapa bencinya tgk buku2 tuuh...

plus ak x rasa ak grade sem depan..perhap kene extend satu sem agih..kewcot prut ak bila dengar brita tuuh..sob..sob..sob...

wokeh2....buhsan weih weekend!!

ahmadkamal said...

ARASIS
terawang2?? takde la sangat... masih berpijak di bumi yang nyata... huhuhu
takpe2.. masuk je... umah ni terbuka kepada sesiapa pon...

HILMAN
ada eh contact? erm... ahli politik??? will think about that... man... tak pon kan... apa kata aku mintak kat ko je! muahahaha!

JOEY
u want to come to 'this side' of the world??? huhuhu... maybe this cny i'll be around selayang... kl is acceptable i guess... leh jumpa tru skali... huhu...
btw, mana de ko msg aku through skype... aku online je tiap ari, tapi tkde pon ko...

TRU
hahaha, yes, that's ur virus - TRU"S VIRUS!!! huhuhu... but in the state of standing back... guess after certain amount of fall, standing back is a routine that must be done... and i feel like it easier this time...
take care dude!

Hilman Nordin said...

siol.. kalau mintak kat aku bape ringgit je aku boleh bg.. hehehe..

kalau ko nak, just give me a call. i will look thru my dumpster for all that politicians name.

LOL!

*when politics is so dirty, politicians belongs to a dumpster, don't you think so?*

zura lias said...

waah..waaah..hati sudah berbunga..yup, be realistic..kang kalo terawang kang, payah plak nk tarik kaki ke bwh..:D

ahmadkamal said...

HILMAN
ish... dumpster dia panggil... tah r... aku macam malas2 lagi neyh... nanti la aku mintak kat ko...
ala ko sponsor la sket... sponsor aku beli blazer baru pown cukup! hahaha

KAK ZURA
ish... nak men tarik kaki lak... kang sush elyana nak cipta lagu baru untuk tajuk "men tarik kaki"... huhu...
takmo terawang2 la... paksi masih di bumi gitu... haha

@LiENZ said...

Huiyo!!

Panjangnye kali ni..xnak tipu lagi ke?
Banyaknyer shade of happiness..ramai cakap kalu happy xde penyakit..yeke AK ni tak 'sakit'?Kuang2x

Congrate la dapat gi Negara lain..bawak le pape..minyak ke..bleh la jual kat cni.X payah jd ahli blog bergaji..

Nanti xde idea nak update blog kan?huhu..

ahmadkamal said...

@LIENZ
huhu... memang standard la entry di Yang Terdalam panjang cmni... lebeh dr ni pown ada... kebelakangan ni je ayat makin kurang...

hurm... i'm still human.. tak perfect... ada je ke'sakit'an yang tak ternampak... apa yang tersurat tak semetinya yang tersirat ke... sihat je kowt...

jadi ahli blog bergaji tu memain je... kita ni kalo benda yang tak selalu ok la... kalo kita dah dibayar mesti takde idea kan... bior benda ni suka dibuat dan datang naturally org kata...

tapi kalo alien kata. beta tatau! huhuhu