Dua Perkataan Saja!!!

0284
14 Oktober 2008

Ku tak s'lalu berdiri
Terkadang hidup memilukan
Jalan yang kulalui
Untuk sekadar bercerita

Banyak perkataan dan ayat yang boleh aku tulis dan coretkan untuk menggambarkan keadaan aku ketika ini.

Mungkin juga aku boleh buat berkajang-kajang entri mengenai apa yang dirasa, dan siapa yang merasa

Pegang tanganku ini
Dan rasakan yang ku derita

Menulis satu entri biasanya bisa menutup apa yang sebenarnya yang aku rasakan

Dengan menafikan rasa itu dengan cara meluah melalui perkataan-perkataan yang tak berkaitan, ia sudah cukup untuk membuat aku berasa lega

Apa yang kuberikan
Tak pernah jadi kehidupan
Semua yang kuinginkan
Menjauh dari kehidupan

Namun, aku tahu, akhirnya jika aku berbuat demikian, entri itu akan tidak berarah dan tiada konklusi

Juga, kalian tidak akan faham dan tertanya-tanya apa motif di sebaliknya

Lantas aku hentikan hasrat itu
Entri panjang-panjang aku kuburkan

Selayaknya entri ini mempunyai dua perkataan sahaja:




AKU.SEPI.

Noktah.
Titik.


Credit : Peterpan – Di Balik Awan


p.s – so much for a come back, right?


:::YTBACK!!!:::

11 comments:

attiey said...

owh...patutla..cam xde smangat...
bz kan diri ngan kje2 yg leh wt lupe tentg rase sunyi..

azie said...

sabor jelah ek kamal..

erm, bagi email address kat aku ek. miszazie@gmail.com

aku dah private blog. nak invite ko

Max J. Potter said...

salam. been a while, and this is what you came up with? aku sepi? well. i just hope you get over it, soon. =) feeling sepi/lonely/quiet can sometimes be bad, tho sometimes it's kool. find something you'd like to do, yeah? and shape up~!

khairul najmi yusof said...

salam pakcik yg sy hormati. terkadang kita rasa sepi,
terkadang kita terasa hepi,
terkadang kita terasa sedih,
terkadang kita terasa ingin meninggalkan,
terkadang kita terasa bosan,
terkadang kita terasa mengapa jadi begini,
Kita tiada jawapan untuk itu walau menyelam hingga ke dasar,
cuma yang kita tahu kembali ke pada normal,
sepi itu ada tetapi adakala kitaq lupakan saja.

Manusia mana tidak pernah sepi??? Berikan namanya!!!!

Kita semua sama.
Saya
pakcik
ramu
Sami
ah chong
ahmad

semua pernah berasa sepi...

carilah teman yang dipercayai. bersembanglah...

Diya said...

sepi itu indah. kadang2 lah, sebab bila kita sepi, at least kita ada masa utk diri sendiri :)

zura lias said...

Sepi?tgk cerita sepi terus rasa sepi?ehhee..cara nak hilangkan sepi..jangan pikirkan pasal sepi..jgn duduk sensorg..jgn layan perasaan..kalo rase sepi gak..terus tidor..asal sepi je tidor..itu tips dari akak..n hasilnya..maybe kesan sepi tu naik kt pipi kiri kanan..hakhakhak..

Jangan diLayan Perasaan YG Bukan-Bukan Kamal.. :D

Hilman Nordin said...

amik ni, aku bagi sajak kat ko.. amik.. amik la..

dua perkataan
amik.la

p/s : weh, dude, we all here for you ok?

teddybearhijo~ said...

hahaa, sengal owang atas nih...

pacik...
busuk...

*sy bengong2 n tatau mau komen apa...*

mental kecamok, lg kecamok bila bzkan dr ngan keje, keje lak lg serabotkan...

laptop ngok ngek, otoked bangak...
geram...

tp meke xbesalah kan...
duh...

gud luck~!
(^^)"

teddybearhijo~ said...

*lupa*

pacik, susah la bila g.reader xdetect...

wuwuwu, sy sampe bepikir, *nape mcm ade jek blug ako tidak jenguk jeling2 nih...
wuwuwu...*

mahap la yek...

DeWi said...

ape ne sepi2.... beb.. ko slalooo dgr lagu cdehy2 nee... buang la smua lagu cdey2.. tolong laaa jgn cdey2 k... kawan2 ko yg len ade tuk jd tmn borak.. tmn ko cter ape2.. jgn asyk borak ngarut jek.. ishhh

ahmadkamal said...

ATO4
busykan dengan keje...?
dulu boleh jalan, skunk ni tak boleh da...
dia kembali resurface! huhu =p

AZIE
bersabar la ni..
tu yang tulih di YT
kalo tak dah lama aku....
??

KAK NANI
huhu
sometimes its kool eh?
i like to karaoke
dah berbulan tak karaoke
itu ke jalannya???
huhu
thnks 4 ur concern!

KHAIRNAJ
wah! ini komen copy paste ke hapa?
haha...
thnks 4 da comment...
rasa best bc komen ni
lain dr yang lain...
adakah anak sedara beta sudah akil baligh???
hahaha

DIYA
yerp...
cuma kena pandai gunakan masa untuk diri sendiri tu lah supaya tak rasa sepi kan...

KAK ZURA
haha leh wat lawak lagi...
ni serius la!!!
*sambel wat muka serius*
kadang2 tido pown tak membantu kak oii

HILMAN
ooo balas balik ek...
takpe2...
yeah, thanks to all 4 being here...
but, urgh!
tolong kawen kan aku cepat!
=p

TEDDY
haha, pertama kali teddy kehilangan kata2...
kalo tak selalunya panjang berjela...
dun wori, beta ok...
n bout the google reader, sori...
tapi sbb pvtkan mmg google reader tak leh baca...
sori again

DEWI
maybe sebab tuh
tapi ko tak paham
aku pon tak paham
jadi sapa yang paham???
takpe la..
biarkan rasa ini berlalu pergi... =p