A Friend - In Action!!!

0287
18 Oktober 2008

Aku sebenarnya dah kawan dengan mamat ni
ni sejak dari form 4 lagi, sejak kami sama2 masuk Semashur.

Funny though, certain events created the friendship.
Bila ingat balik, memang ia satu pengalaman yang pelik.

Share minat yang sama – suka dengar lagu m2m!
Kat aku diceritakan betapa obsesnya dia dengan biskut meri sebab seseorang
Dan aku pernah jugak beberapa kali mengenakan dia!

Aku menyamar sebagai seorang perempuan, konon2 nak kenal dengan dia, masa aku tukar nombor lepas SPM tuh.

Nama samaran – Ezika Esmerianna
(tah mana tah aku dapat nama ni dulu!)

Aku siap bukukan lagi msg dia ngan ‘minah’ tuh
Sampai masa, aku tunjuk kat dia, merah padam mukanya!
Huhuhu

But itu dulu.

Lepas SPM, kami tak banyak berhubung.
Lost contact la kiranya.

Masuk matriks yang berbeza, dia di Melaka, aku di Negeri Sembilan.
Dan memang jarang sangat berhubung.
Eh, ke takde?

Aku agak terkejut bila dapat tahu dia jadi MC masa dinner di matriks
I was like, “Hilman???”

Dan bila dapat tahu dia masuk ke UM untuk amik CAD Engineering, aku pulak jadi “CAD tuh apa???”

Sejak aku kenal dia, somehow, aku tahu dia berbeza dari orang lain.
Bukan berbeza bagus, berbeza pelik!
(haha, tak nak bagi ko perasan)















Tengok... dalam bilik MPP aku pown ada poster dia...

Aku lak, bila la akan ada poster2 yang terpampang di seluruh Malaysia??
Masa aku masuk AF18 maybe???
=p


Bila aku dapat tahu dia jadi MPP UM, aku macam rileks lagi

Maybe sebab pandangan aku pada MPP tak sama macam pandangan orang lain.

Sebab dia UMP, MPP takde mainkan peranan sangat
Maybe sebab umur UMP masih muda, so MPP takde mainkan isu mahasiswa secara nasional sangat.















Kamera cikai aku menangkap gambar 'hantu'... hahaha!

But, him!
Being MPP in en established university gives him exposure to certain amount of nasionalism.

Dan tak terkejut juga, bila nama dia terpampang di blog mahasiswakini sebagai Pengerusi Mahasiswa Bertindak Negara.

Walau kami jarang berhubung lepas SPM, through blog, kami kembali rapat
Sama juga macam Irina
Sedangkan kami di sekolah, takde lah rapat mana
Jalan pun selisih2 je kan

Tapi semua sebab blog, kami kembali rapat
The power of blog maybe?

Bila lihat berita ini, di mahasiswakini
Dan juga melihat gambar di bawah ini
Aku tak leh lari dari kata

“Eh, tu kawan aku tuh!!!”















Hilman - In Action??? =p

Kadang2 pelik.

Mamat ni ke yang aku borak2 dulu?
Mamat ni ke yang aku kongsi kaset dulu?
Mamat ni ke yang studi sejarah sama2 dekat bilik studi?
Mamat ni ke?

Cos I never seen him like that.

Rasa yang pelik.

But, in all, I’m proud of you Hilman!


p.s – dah2, sekali je aku akan buat entri gini.
Takde maknanya nak wat entri tribute banyak2.
Nanti ko pasan!

p.s - a fren, in action!!! eksyennya dia... ACTION KAMEN!!! hahaha





:::YTBACK!!!:::

12 comments:

Liza said...

just nak suggest, why don't you join facebook, ramai giler dapat jumper kawan lama

ahmadkamal said...

KAK LIZA
dah join dah...
skunk ada myspes, frenster, facebook n tagged...
cuma yang aktif skunk ni pown fs je...
kawan2 lama ada je kat situ... tapi tak berkontek...
maybe lepas smua dah kawen n beranak pinak baru nak kontek kowt... =p

Max J. Potter said...

bet he's prouder than you are, kamal. =) i'd be proud too, knowing someone notices the changes of me. shows that people care. well, hope your friendship lasts longer than neither you or him could ever wish for. *^^*

zura lias said...

ape-ape je sumber dari internet nie mmg membantu merapatkan perhubungan manusia kalau digunakan dengan sebaik-baiknya. Sila gunakan kemudahan yang ada dengan tertib ye. *amacam..komen cara skema*.. (angkat-angkat kening)

DeWi said...

huU~ mamat ne mmbe ko.. x sangka! hahaha...

Princess Liyana said...

huhu..cayalah hilman itu..;)

pst:psm dah hntr lum?;p

lind said...

lamanya tak dengar berita dia neh. kamal sihat?

~ mizzAmy ~ said...

~ wah.. mesti la bangga kan kalau kawan yg rapat ngan kita dulu dah jadik somebody. ~

:: Cikgu Wiween :: said...

whoaa kembang hilman baca entry nih.agagag :p

ahmadkamal said...

KAK NANi
yes he is..
he referring to ur comment and saying he is touched...
thanks 4 ur comment!!!

KAK ZURA
sukati ko la kak oiii...
maleh layan dak skema ni!
hahahah

DEWI
napa tak sangka???

PRINCESS
PSM dah hantar dah la... lama dah... tapi tuh psm 1... sem depan bawu sambung psm 2... skunk sibuk ngn plant design 1...

LINDOSH
yer saya sihat
takde masa nak ke fly me to the moon tuh! huhu

MIZZAMY
sometimes it makes me: "do i am nobody??"

WIWEEN
hahaha mmg kembang la kowt...
last time i checked with him, dia mmg dah kembang sbb makan banyak... tatau cmna dia kembang lagi skrg ni..
huhuhu

Hilman Nordin said...

siot.. sempat lagi kutok aku kembang ye mamat nih!

hurm... im proud of you too. i wonder what will happen in the next 10 years. after even a few years, i saw many differences in my old friends.

mungkin tengok2, ko yg bertnding pilihanraya umum 13!

haha =)

ahmadkamal said...

HILMAN
u wish!!!
prk 13 - never!!!
af18 - maybe!!!

hahahaha