Men Taip Je Ni!!!

0286
17 Oktober 2008

Kadang-kadang, aku menjadi sedikit perasan yang tulisan aku di laman ini mampu mengubah dunia…
Mampu memberi kesan kepada orang lain…
Mampu menyebabkan orang lain tersenyum…

Dan untuk rasa-rasa itu, ia memberikan aku kembali satu rasa yang amat berbeza
Rasa ceria
Rasa suka
Rasa best!

Namun, kadangkala, bila menyedari tak semestinya yang aku rasakan itu reality, aku buang jauh rasa itu
Aku takde lah nak banggakan diri mengatakan tulisanku di sini cukup bagus untuk memberi kesan kepada orang lain
Aku sedar aku siapa!

Tapi, bila aku melihatkan entri ini, aku kembali merasa rasa itu
Rasa ceria
Rasa suka
Rasa best!

Thanks for anak-sedara-tah-sapa-tah for that entri
Seriously, sedikit terharu…

But, mana macho terharu2 ni!

Thus, here just want to say, thanks…

*****

Mungkin anda pelik kan, apa la jadi kat mamat ni sampai blognya yang dulu ceria, kini jadi hambar, bagaikan tanah perkuburan layaknya…

Mungkin, itu yang berlaku dalam hidup aku kini…

Seperti pernah aku katakana dulu, YT reflects the life of me
YT dah memperlihatkan pelbagai warna
Sedih
Gembira
Sengal
Poyo
Kelakar
Macam2 lagi lah!

So I guess, ini tiba pulak masanya, aku tambahkan sedikit warna kegelapan
Kasi balance!

In all, that is life right?
Full of colours…

*****

Tanggungjawab makin membebanku
Banyak benda yang perlu dilakukan
Dan banyak benda yang perlu difikirkan

Masa untuk diri sendiri makin berkurang
Apatah lagi masa berlibur

Jadi, maafkan aku kerana tak pergi mana2 blog setelah sekian lama
Aku sedar itu…

Special apology to Kak Ween, Farah, Yonna, Noi dan beberapa lagi yang setelah sekian lama aku tak lawati
Ada yang sejak bulan julai lagi!

Tapi, aku telah berjanji akan ke laman kalian walau apa pun
Cuma cepat atau lambat je

Dan baru2 ini aku telah menghabiskan komen hampir 20 entri di blog diya
Jadi, nantikan kembalinya aku
Cuma tak tahu bila

*****

Aduhai… sakitnya menjadi final year student
Macam-macam benda yang perlu dibuat
Nanti aku cerita lagi pasal mende ni

Bila terlalu banyak benda, ia menyebabkan masa untuk diri makin berkurang
Dan perihal hati makin terabai
Dan itulah yang menyebabkan entri sepi itu
Alahai…

Yelah, kadang2 kan manusia ni tak pernah nak bersyukur dengan apa yang dia ada
Aku pun tak terkecuali

Kita hidup sering membuat perbandingan antara diri kita dengan orang lain
Kita nak apa yang orang ada
And yet, apa yang kita ada tak terjaga
Akhirnya yang kita nak tak dapat, yang kita ada ghaib!

Bila aku buat perbandingan, aku akan berfikir dalam
Sedalam2nya
Mengapa itu?
Mengapa ini?

Buat perbandingan dengan roommate sendiri pown sudah cukup menyebabkan aku tertekan
Walau sebenarnya aku tak tahu, dia pown ada masalah sendiri

Jadi, aku sedang meyakinkan hati supaya tak membuat perbandingan
Dan memberikan yang terbaik untuk hidup ini

Aku takde lah berjanji takkan ada lagi entri sepi atau seumpamanya
Tapi aku akan cuba yang terbaik!

Ku tak bisa merubah yang telah terjadi…
Tapi aku kan menjanjikan yang terbaik…

Sebenarnya banyak benda yang aku nak cakap
But semuanya unorganized
Nanti akan menyebabkan korang pening
Dan korang tak komen

Dah lah sejak aku privatekan makin tak ramai komen

Abes tuh apsal gatal2 pvtkan ngok?


Aku ada alasan aku sendiri…

Better off, kalo aku ada rasa nak tulis lagi nanti, aku akan kembali
Harapnya, lepas ni adalah entri yang best untuk korang baca kan…
Pray for it!



p.s – maaf tak sempat nak edit pape, just taip n hantar… better than nothing right?


:::YTBACK!!!:::

6 comments:

Anonymous said...

rasa mcm kembali ke setahun yg lepas pulak... masa mula2 jumpa blog kamal... :)

sibuk2 jugak, kesihatan kena jaga. take care kamal... ;)


hana

ahmadkamal said...

HANA
yer eh???
bagus2...
memang nak kembalikan tone lama YT!!!
or it is me who became the old me???

attiey said...

erm...dri hati trun ke blog trus ek...
xyah edit edit..hehe

ahmadkamal said...

ATO4
yer... mmg gitu...
dulu YT mmg gini...
tulih je, takde owang nak pasan...
skunk ni... susah!
hurm...

:: Cikgu Wiween :: said...

apology accepted! :P

xpe dik..dahulukan yg mana utama dulu ok, study baik2. jd final year student mmg sukar. Tp tabahkan hati, teruskan berusaha. kak ween yakin anda akan berjaya nanti. InsyaAllah. Jd ke praktikal kat PD nih?? :D

ahmadkamal said...

WIWEEN
pasal pd tuh tak konfem lagi r...
sem depan bawu tau...
ready je la kak oii
letak kapet merah sume!
hahaha