The 400th

0400
11 June 2009


This is the 400th entry in YT
Dah banyak yang berlaku
Dah banyak yang terjadi


YT has come a long way since 2006
Dan aku juga, aku telah menjadi aku yang lain

Tapi, kadangkala - sedang aku berfikir betapa lainnya aku ketika ini - benda yang sama kerap berlaku, berulang2 melewati diri aku

Hingga aku tertanya:
Benar ke aku kini aku yang lain?

Asas yang sama...
Diri yang sama...
Rahsia yang sama...


Mungkin yang berbeza hanya paket di luaran
Atau sedikit tambahan mentaliti di dalam
Juga sedikit rasional
Dan pengurangan emosional
Aku pun tak tahu

Yang jelas nyata:
Aku dah penat
Hati dah kering

Takde rasa

Dah jadi hati batu


Apa yang terjadi, masih lagi terjadi

Aku ni terlampau baik sangat
Fikir yang terbaik dan hanya yang baik baik sahaja dari orang sekeliling

Until at last, again and again
I’ve been blinded by it

Sedangkan buktinya jelas nyata
Nyata aku yang buta
Tak nampak segala yang tersurat
Bagi mencari maksud tersirat

Kelakar kan, aku malas mengupdate bila internet connection ada-laju di rumah?
Dan kelakar juga, bila dah saat-saat terdesak begini, di kala aku ingin pergi ke tempat tiada capaian internet, entri laju ku coretkan

Aku perlukan rehat
Bukan fizikal, aku dah bosan dengan rehat itu
Aku perlu rehatkan minda aku
Perlu, amat perlu

Hingga nanti, bila kedamaian ku temu, akan ku kembali ke sini
Berkongsi
Bercerita

Mungkin juga sedikit berahsia


Buat masa ini
Biar segala kisah di dunia maya ini
Aku kekal sebagai pemerhati...

Terima kasih membaca YT hingga saat ini
Aku akan kembali, bila yang ku cari, ku temui...

Entri ke 400...
Inikah permulaan, atau pengakhiran???




p.s - this is an auto publish entry... by the time you read this, i am long gone...


:::YTBACK!!!:::

11 comments:

Alin said...

congrats for the 400th entry. all the best and hopefully many more to come :)

Joey said...

'by the time you read this, i am long gone..."

that sound scary...

theorangelily said...

congrats on ur 400th entry
jangan benti
nanti sape nak panggil aku remaja purba

n0n0i♥a'n'l said...

Tak sampai seribu lagi..
teruskan kamal..teruskan.....
Ala..jangan lah berhenti...

zura lias said...

ohoo..manyak metafora lately di sinie..pergi memane pun..jangan lupe nando's akak ek.. "wink..wink.."

Azly_Zackry said...

c on 27hb dude...
dun 4get!!

Max J. Potter said...

will come back to comment later. ada pembetulan. you mistook the awards post on my blog. the cleverness award is not to be shared. the other two, friendship and neno's are to be yours. =)

ahmadkamal said...

JAZLIN - thnks.. n i'm hoping 4 that too... =p

JOEY - dun wori, i'm ok... not in a grave danger i guess

ORANGELILY - ramai lagi akan memanggil ko remaja purba atas kepurbaan ko yang jelas nyata itu! eheh! haha

NONOI - umak aih, nak sampai seribu... mati gue!

KAK ZURA - maaf, metafora nando's tidak difahami... harap maklum! =p

AZLY - yeah! cant wait!!!

KAK NANI - ala... takkan 2 kategori je menang? tak leh sapu bersih ke??? huhu

Max J. Potter said...

sapu bersih nnt next malam anugerah. =) oh. 400. well, i hope this doesn't become the end, tho. will be saddened by it if you are to stop writing. keep rambling yeah?

and thanks for being cool. XD i've responded to your comment very Seeker-ly, too. come by.

Joey said...

thank god..

i remember someone at the graveyard..one of my fellow blogger friends also :)

ahmadkamal said...

KAK NANI - oh, ada malam anugerah??? cant wait!!! boleh melaram!! haha
yerp... i guess, this rambling can never stopped... once a blogger, always a blogger
yeah... dah tgk dah comment tuh! =p

JOEY - yeah... i know about that... baca dr blog ko... cant believe it, dia penah datang sini gak dulu2...
smoga dia bahagia di sana
al fatihah...