Dir

0394
04 June 2009

Hurm
Mana nak mulakan kata2 ek?
*dah kurang update ni, lembab lak nak menulis*

Ok, camni
Petang semalam, around 430 petang, redmummy called me
And she said that she got 2 tickets for watching Konsert Untukmu Sudir at Istana Budaya
Disebabkan dia tak dapat pergi, n aku lak dah de kat KL, so dia bagi je la tiket tuh kat aku
Aku pun bukannya wat pe

Neway, thanks to redmummy for the tickets!!!
Pasni, kalo de pape tiket free lagi, ingatilah muka seposen ini!
*sambel wat muka seposen*























Konsert Untukmu Sudir

4 - 6 Jun 2009
Istana Budaya


Moving on, aku tatau nak bawak siapa
Disebabkan my best fren is recovering from a surgery, so decided tak nak kaco dia

Thus, aku ajak sorang lagi kawan yang available at that time
Ye la, tanya pukul 5, show start 830, mana sempat nak cari kawan2 yang jauh2
So yang dekat2 sudah!
Thanks to Mar sebab sudi mengikut

Upon receiving the tickets, we were told that this is a preview show
Thus, it is free seating at the stall

Aku punyalah jakun

Sebab selama ni, memang la tak penah g stall ni
Asyik tingkat paliiiiiing atas je
Maklumlah tiket murah
So dah dapat paling bawah, paling dekat dengan pentas ni, excited la sket kan

Preview?
No big deal
Cos aku pon penah pergi rehearsel Zoom in CT dulu
And it was great!
Sebab rehearsel selalunya memang sama macam the actual nite rite…









Talking about Sudirman:

Mak aku peminat sudir
So dari kecik ada gak la dengar2 lagu dia
Lagu2 dia best, n lirik2 dia memang memukau
Lagu favret aku adalah Terasing
Later on, aku minat gak Toyol dll
But Terasing adalah no 1 bagi aku

Secara kebetulan, aku pon pernah pergi Konsert Salam Terakhir Untukmu Sudir oleh Siti Nurhaliza pada tahun 2002
Masa tuh aku baru f4
N i think, i’ve mentioned about that in this entry

Konsert Siti masa tuh membuatkan aku bertambah minat dengan lagu2 Sudirman
So, sekarang ni, memang banyak la lagu2 Sudirman yang aku hafal
























Allahyarham Sudirman Haji Arshad

Bila dah dapat tiket ni, excited la aku
Tengok nama2 yang bakal membuat persembahan – Mila, Iqwal (sapa ni?), Kazar, Adibah Noor, Haziq AF4, Andy Flop Poppy, Atilia, Rahim Maarof, MK dan Kelvin Lau.
Oh? Ok..

This concert would be in Istana Budaya from 4 to 6 June
Ticket - RM250, RM200, RM150 dan RM50

Dan membaca di sini dan sini mengenai konsert ini buat aku teruja
Walau aku cuma dapat tengok preview... =p

What can I say about the rehearsel?
Spotted – Adibah Noor and Iqwal
Adibah Noor, sweet as always, memang best
N Iqwal, the one yang aku tak kenal tu, turns out nyanyi best with good showmanship
Kudos to them!

Kudos also to para penari
Giler ah diowang nari, tukar baju tiap2 lagu
Baru aku perasan dari bawah ni
Selama ni duk sayuuup di atas kan…

Overall, what do i feel about that preview-concert???
Mmm, let me say it like this…

Aku rasa aku nak amik balik VCD
Konsert Salam Terakhir Siti Nurhaliza aku tuh,
n start the journey with Sudirman songs with her…


Cos the production was sux!!!
The flow, terabur
The set, masa tuh la ko nak betul2 kan, kan???
And ada sorang tuh tak hafal satu pon lirik??? WTH???
The lighting and sound, i guess it was ok...


Siti, take it back!!!
Guess nothing can beat your 2002 concert...
Oh, come on, its been 7 years already!!!

Permisi!!!


















Dirrrrrrrrrrrrr!!!


p/s – none pics were taken during the show… ‘terlalu enjoy’ dengan show tersebut…

p/s – masa mencari gambar2 sudir, terjumpa blog ini…

p/s - ke'puaka'an entri ini telah direducekan ke tahap maksima...
i keep telling myself, 'this is free' so jgn banyak komen...
if you me personally nak g ke tak? i would say DONT, u'll be dissapointed...
cos the production is sux... although some artists were great...
but ramai cabut awal before the show ended...
aku cabut kol 1130 pon, dia baru halway... punyalah hampeh!!!


p/s - so redmummy, pasni sila pass tiket yang best je ok! konsert satu siti ke... hahahaha


:::YTBACK!!!:::

11 comments:

Alin said...

hehe ok la tu. nama pun preview. memang time tu la nak trial and error semua. heh.

ahmadkamal said...

JAZLIN - no alin, u dont understand... supposedly tak jadi cmtuh sbb tiket preview ni slalunya dia bagi kat press n orang awam... so everything must be perfect...
ni tgh2 tuh ada rehat 5 minit utk musician.. 30 minit pastu baru sambung...
kitowang mcm tgk diowang buat latihan lak... hampeh!

n0n0i♥a'n'l said...

yeah..preview tak sama ngan latihan, kalo Noi tak silap le.
Dia dah panggil orang awam tengok, maksudnya kena perfect lah, sama cam konsert sebenar.

ala.takpelah.
sebab free kan. hahahaha.

i love sudir.
Lagu paling best, merisik khabar. =(

n0n0i♥a'n'l said...

Merisik Khabar

Lagu ni memang best.

Al-Fatihan untuk arwah Sudirman Hj. Arshad.

Liza said...

nie yg marah nie, org dekat ada, k red gi offer kat org jauh

Max J. Potter said...

used to be his fan. =) awesome songs. awesome personality.

a rare find. him.

Azie.Fauzi said...

wey ekekeke...nak yang best jer...lenkali ajak akak hahahahahahaha...

victoire said...

pegh mesti best kan tetibe dapat tiket.
btw ko da abes bace angel n setan ke?
kalu banding ngan muvi, byk gle lain kan.
da start bace deception point?

IamYonna said...

hey dude! bestnyaa hang!!!
even preview concert pun, kira ko bertuah la dpt tgk awal dari yang sebetulnya. plus hanya manusia terpilih ja dpt ticket tu! ngeeee
mmg tak sia2 red mummy bg kat ko tempe oii

lagu sudirman mana tak best weh!!! semua nya superb to the dupper :p

lagu pelangi petang paling T____________________T

Joey said...

well..no person can ever beat Sudirman

he is in the class of his own

anyway..i'm waiting for the 'other' concert in that place.. ngeee ..

ahmadkamal said...

NONOI - yer kan.. preview supposedly sama mcm konsert sebenar la kan...
kalo takat nak buat latihan, baik tak yah panggil orang awam!
like merisik khabar too! best dikaroke!!1 haha

KAK LIZA - celah mana yang kak dekat sangat tuh... bukan duk nun ujung kl ke??? haha
tapi slamat akak tak g... buat rugi masa akak je
len la masa dak cuti cam saya!

KAK NANI - used to? not anymore eh?
yerp.. its rare to find...
but we have too many celebrities nowadays, dont u think?

MUMMYMYRA - mmg la nak yang best je.. akan pon nak yang best kan...
ajak akak?
terus jadi tak best!!!
muahahaha

KERI - ko mmg kan, slalu off topic..
blom la... dan brown aku baru baca digital fortress je..
yang len adik aku dah hilangkan.. malas lak nak beli...
tgh budget!

YONNA - huhu manusia terpilih? mcm kanak2 terpilih lak bunyinya...
yerp, dapat tiket tuh mmg la lucky, but tgk preview hampeh tuh yang tak best...
pelangi ptg is quite nice too

JOEY - dia kelas apa ek joey? huhu! =p