Bukan curi, tumpang...

0402
22 June 2009

Hidup praktikal ni kan, boleh menjadi amat membosankan

Dengan makan kene bajek
Dengan rumah yang serba serbi kekurangan
Dengan ketiadaan aktiviti rutin dan wajib
Memang ia boleh menjadi sesuatu yang membosankan!

Yalah, mana boleh lawan rumah yang sejak dari kecil diduduki kan
Semua lengkap di sana
Mesin basuh
Peti ais
TV

Dan, internet...

Macam kat sini, aku kembali ke zaman2 asrama, membasuh baju dengan tangan

Dan aku kini tidak minum ais
Kalo minum pon, dekat kedai2 makan je la...

TV?
Sejak dah kenal dunia internet mana nak tengok TV
Kalo nak tengok cerita, moh donlod...
Kene pandai cari r...

Dah 4 tahun duk UMP, asyik berinternet je keje
Aku dah jadi ketagih
Sehari tak jumpa tenet, rasa len macam

Gatal je tangan amik hanset, men GPRS, konon2 check emel
Sedangkan lagi mahal...

Macam duk umah sewa ni, tak masuk tenet lagi...
Sangapnya, jangan cakap la...

Sekali,

OIIIIIIIII!!!!
ORANG SEBELAH TENGAH BUKAK
WIRELESS INTERNET DIA WOIIII!!!!!
CEPAT!!!!!!!!!!!


Maka, bermulalah aktiviti ’penumpangan’ internet rumah orang!

Ingat!
Bukan curi... tumpang!

Muahahaha!!!!



p.s edit secara minimalis... kang tengah leka update, putus pula...



:::YTBACK!!!:::

14 comments:

Diya said...

memang bakat sejak azali =p

ya ya. musim praktikal boleh jadi sangat membosankan. ai paham. huhu

p/s-kenapa rasa macam pernah baca je wording kamal dalam entri ni ... dejavu kah ...

Alin said...

haha weh beli la broadband

Yopiscky said...

aku syak hang curi wireless umah aku la..bayar la oi

Liza said...

nanti akak mengadu kat jiran tu yer...muahahaha!!!

n0n0i♥a'n'l said...

HAHAHAHA.. pernah rasa semua tu time praktikal..
Nasib baik kat ofis ada tenet. Kadang tu saja balik lambat sebab nak berinternet.

Hihihihi..
Pasni subscribe le broadband =P

:: Cikgu Wiween :: said...

aaaaarrr penyamun wireless :P

Joey said...

suffering in the early bit quite common...

tempat aku kerja pun ada budak praktikal...

EsLemOnTeA said...

maka dengan ini aku mahu berlagak dengan kemewahan berinternet di ofis aku...
walaupun kerja aku banyak, aku banyakkan jugak masa untuk merewang di ruang virtual.
silalah jeles

.:SeSwEeT LaVeNdEr :. said...

beli jela broadband..tp laen plak kes dgn ak ni~
ak ade broadband..tp x slalu on9 cz takot bil electric naek dgn mndadaknyer..wuwu

Fieka said...

gile ah umah seblah pakai wireless..bes ttttuhhhh~~hee

ahmadkamal said...

DIYA - yela.. beta akui beta berbakat! haha
mmg sangat bosan...
eceh, dejavu? part mana???

JAZLIN - ko mau sapotkah???

YEOP - haha, kaya ko sial, siap berwireless bagai di seberang tuhhh!!!

KAK LIZA - ceh! jeles!!!

NONOI - masalahnya, kat tempat keje takde tenet
kalo ada port pon, dia blok banyak benda!
sapotlah broadband tuk beta! =p

WIWEEN - penyamun tarbus! =p

JOEY - hehe thanks 4 the insight! =p

FIQIE - siot hang... kene ko... dengan ini, aku akan terus pergi ke rumah syahir, dan tido peluk2 ngan dia!!!
sapa jeles sapa???

ANIS - camtuh, meh la antar broadband ko kat aku.. =p

KUMBANG - haha.. mmg best... so, meh la pindah msuk sini... kuikuikui

Syafarah said...

salam senpai akmal..

hahaa, nasib r. kalau jiran tu bijak, die letak la pasword.. hahaa, umh saya ada paswod.. jgn jeles ye..

ahmadkamal said...

SYAFARAH - haha.. biarlah, dia bermurah hati... dan beta pon dengan rela hati menumpang kasih! =p

Nadia501 said...

hahaha. Nasib baik wireless rumahku berpassword.Protected.muahaha.. Bukan kedekut tp kalau ramai org guna nanti connection slow, tension plak nanti..haha

err..rasa macam pernah sampai sini dulu..errmm...