Dunia Baru???

0395
09 June 2009

Weekend baru ni, aku berada di luar kawasan liputan internet
Not exactly ’di luar’, but the place that i went have no internet line
It was my ‘rumah sewa’

Yerp, for the upcoming 5 months, I will be in my first ‘rumah sewa’ in my life
Takde la kaget sangat pon, dah biasa duduk di rumah teres di UMP kan
But the feeling is slightly different

Rumah sewa ni, aku dapat bilik sowang
No more roommates - from heaven or from hell
Although teringat2 gak saat2 ada roommate ni

Aku boleh buat apa aja di rumah sewa ni
Nak cat, nak decorate, apa saja!
But still, knowing that I only live there for 5 months, so it seems unrelevant

Dah takde internet ni, aku mula la terfikir
Am I an internet-addict???
I believe I am…

Kadang2, bila lama tak membuka emel atau apa2 sahaja, mula rasa gelisah
Tak bukak blg di google reader, mula lah menimbun entri yang tak dibaca
Sehari tinggal google reader, update entri dari blogger2 boleh menjangkau 100++
Tuh tak termasuk lagi aktiviti di facebook yang macam2 lagi boleh dilakukan

Bila fikir balik, I think I am too attached with this internet thingy
Sehari tak online, mula rasa len macam
Dan mula la mencapai hanset ku,
Sekadar gprs check emel pon jadi la kan…
Buat melepas rindu…

Luckily, my future housemate sibuk nak memasukkan internet ke dalam rumah kami
Tak lama lagi, ada lah ‘zon selesa’ terbaru!

*****

Bila dah mula hidup begini, tiba2 rasa dunia aku sudah berubah
Aku bukan lagi macam dulu
Pemikiran aku sudah lain

Aku mula memikirkan tentang hidup aku,
Dan tentang aku…

Oh ya, the-thing-that-i-didny-want-to-tell-just-to-maintain-its-exclusivity tuh sebenarnya adalah berkaitan dengan keje

Out of sudden, aku dipanggil ke satu interview untuk satu syarikat ni, yang agak besar la gak

Interview dah pergi, I am quite satisfied with the way I perform
But still, I know I can perform better
Tapi tak pelah.. pengalaman…

Dunia aku sudah berubah
Aku bukan yang dulu
Lepas praktikal ini, akan bekerja
Lepas bekerja, akan mula memiliki asset – kereta, rumah
Lepas itu, mula membina keluarga
Lepas itu, bergembira bersama keluarga
Lepas itu, mati!

Life is too short eh?
I need to plan it wisely…

Oh, what happened to this entry?
Macam merepek pon ada…

Adios!~


:::YTBACK!!!:::

5 comments:

n0n0i♥a'n'l said...

Yeah..
kita merancang, Allah yang menentukan.

Noi pun xtau ni apa jadi hari esok. Penantian mendebarkan. Haiyahhhh!

Anyway.
All the best to you ^^

fairuspeng said...

Life is too short eh?
I need to plan it wisely…
suka sangat ayat ni..hihi
duduk rumah sewa x macam dok hostel..
karenah dan politik lagi hebat

Diana-k said...

pstt...pssst....dapat interview manee wey??

alaa ko takder internet..aku tau ko meroyan2 nak buat quiz kat facebook!..

wkaakkakaa

Alin said...

ala nanti dah busy busy praktikal takde masanye ko nak melayan internet sangat. balik kerja memang kira nak rehat je hehe.

anyways all the best!

ahmadkamal said...

NONOI - yerp.. btol tuh
only can hope for the best...
all the best to u too...

FAIRUSPENG - huhu... so kene la elakkan dari politik rumah sewa ini...

DIANA K - dapat ccm ri tuh.. bukan aku de citer kat ko kat ym? aku pon lupa...
takde maknanya... aku bila bosan je baru wat kuiz di situ dn lawan2 ngn korang! haha

JAZLIN - btol2... so hayati masa yang ada kan... haha