Entri Merapu

0052 – 11 Disember 2006
Entri Merapu

Hurm, tatau knapa tiba2 ada semangat nak menulis. Actually, takde idea nak tulis apa, tapi demi tidak mensiakan semangat yang dating ni, aku merapu je la…

So, this entry entitled – entri merapu!

Sbnarnya, aku tengah sibuk2 bukak2 blog orang tadi, ada banyak yang aku letak kat favorite. Ada yang dah update, ada yang belum. Ada kawan lama aku, ada kawan baru, ada manager artis, ada kerja macam-macam lagi la, ada plu, ada nyah, semua ada.

Membaca semuanya. Apa hidup yang mereka lakarkan. Ada yang boleh diambilkan pengajaran, ada yang ku baca sahaja.

Ada yang aku respon dengan memberi nama, ada dengan anynomous sahaja, kebanyakannya hanya sebagai silent reader.

Setelah hampir setahun dikenalkan dengan dunia blog ni, aku mula nampak betapa banyaknya yang berlaku kat dunia ni. Banyaknya masalah yang diceritakan. Banyaknya peristiwa yang berlaku. Banyaknya jenis manusia di dunia ini.

Dan itu menyebabkan aku sedikit berbangga bila aku mengetahui jalan hidup pelbagai jenis manusia. Ada yang educated, walau pada zahirnya tidak nampak begitu. Ada yang hidupnya dicemuh masyarakat, tapi mereka bahagia dan gembira. Macam-macam ada.

Dan ianya semua membuatku mempunyai perspektif sendiri. Cerita yang mereka kongsikan ada yang dijadikan pengajaran, sebagai something yang aku ada.

Neway, untuk menambahkan kemerapuan entri ni, aku nak merapu lagi la.

Aku bosan gila kat sini dowh!~ aku nak balik kolej awal, as in minggu depan. Tapi bila cakap kat parents, diorang marah aku balik.

Actually, there is nothing left for me here. Kalau la takde internet ni, memang aku mati tongong kat umah ni. So nak buat macam mana?

Kalo kat kuktem, at least aku boleh tolong petrus wat final projek dia. Boleh gak aku belajar sikit-sikit. Leh gak aku round2 naik beskal sekeliling kuktem. Boleh gak aku buat macam-macam.

Waa tensen gak kalau cuti lama-lama. In fact, to tell u the truth, malam aku balik ke sini hari tu pun aku dah rasa nak balik ke kolej balik.

Tapi nak buat macam mana. Itu je aku boleh cakap.

Hurm, to my reader, kalo susah nak komen entri merapu ni, tak yah la komen. Nanti korang pun merapu sama dan semua jadi ikan kerapu!

Merapu sungguh entri ni!

Aku janji tak buat lagi!~ =)


:::YTBACK!!!:::

0 comments: